Urdebatten / Urforum
Seiko Jubilæumsdiver - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Seiko Jubilæumsdiver (/showthread.php?tid=81420)

Sider: 1 2


Seiko Jubilæumsdiver - Joepete - 12-08-2016

I dag landede Seiko SUN043, en 50 års jubilæumsdiver hidrørende under Prospex segmentet. 

İmage

Uret drives af det kinetiske 5M85 værk med GMT funktion, et robust og holdbart værk, som lades op ved bevægelse. Det holder 6 måneders power reserve, og ved tryk på den øverste knap, aflæses gangreserven let ved iagttagelse af sekundviseren. Sekundviseren rammer hver eneste markør skiven rundt. Dette lykkes ikke alle producenter at opnå, så Seiko skal lige have en ekstra thumbs up for dette herfra! 

İmage
(Foto sakset fra nettet - tak til fotografen!)

Designet er lånt fra de store shroudede divere, og tilføjet nye elementer som guldfarvede visere, kroner og bagkasse. Den hvide skive er flot og blank, og både markeringer og visere aflæses let og hurtigt på baggrunden. Vellykket, men naturligvis vil både design og farvevalg dele vandene, da vi er et godt stykke ud over "det klassiske look". 

İmage

Særligt imponeret er jeg over den meget bløde rem, der bærer uret rigtig godt. Den har wave vents og understøtter dermed, at uret er konstrueret til at blive brugt i det våde element. Safirglas og en vandtæthed på 200 meter sikrer, at uret er holdbart og kan tåle at blive brugt. Hardlex glasset er Seiko begyndt at erstatte med safiglas på sine Special Edition modeller, og det er på sin vis jo forståeligt - selvom jeg stadig godt kan lide det Seiko opfundne Hardlex på divere.

İmage

İmage

Den gyldne bagkasse er super flot! Den spiller godt op imod stålet og de hvide elementer. En egentlig funktion er vi ikke inde over her, men derfor kan jeg nu meget godt lide elementet alligevel.

İmage

Uret er komfortabelt, omend det med sine næsten 48mm i diameter er et stort ur. Det føles mindre, når det bæres på armen, og hertil bidrager både design og den velkonstruerede rem.

İmage

At modellen hylder vellykkede divere fra fortiden med denne model, kan jeg særligt godt lide. Designmæssigt minder den om de shroudede divere ved første øjekast, men den har faktisk ingen shroud. I stedet opdager man, at den er nærmere den for længst udgåede, og meget populære Sawtooth model, som Seikoholikere verden over særligt søger i blå den dag i dag. 

Med et smil på læben mindes jeg med lynettens fonts den SBBN007, som jeg i hine tider handlede mig til hos SK (TAK!). Se det var tider! Og det er det også med denne jubilæumsdiver, for den indeholder super meget Seiko DNA, og er samtidig helt sin egen. Dejligt!


RE: Seiko Jubilæumsdiver - Avantismo - 12-08-2016

Superlækkert John. Tillykke.

Dem ser man ikke mange af.

Den hvide rem er lige lidt for frisk til mig.

Ellers er resten lige i skabet  Icon_party


RE: Seiko Jubilæumsdiver - JJensen - 12-08-2016

Tillykke med Seiko'en.
Kinetikken er vist godkendt og GMT er da fedt, jeg er nok ikke til den hvide rem, men skiven Icon_party


RE: Seiko Jubilæumsdiver - pbr - 12-08-2016

Jeg er normalt ikke til hvide skiver, men denne her er altså flot - dog er jeg enig i, at det næsten bliver for meget med den hvide rem Icon_smil

Men stort tillykke med et super ur, som jeg håber du bliver glad for ! Icon_flag Icon_flag


RE: Seiko Jubilæumsdiver - whoa - 12-08-2016

Super fed! Hader bare de modeller er så store! Men jeg syntes der er for få hvide dykkere! Seiko samurai er en af dem i hvid jeg godt gad få fingre i :-PTillykke med den!

/insert clever or funny note here\


Seiko Jubilæumsdiver - bcmb - 13-08-2016

Fedt ur. Det shroudede kassedesign har aldrig helt været min kop te, men lækkert og friskt ur med hvid og guld. Det spiller.


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Seiko Jubilæumsdiver - Smilla - 13-08-2016

Tilykke
Frisk med en skive der ikke er sort eller blå.


Seiko Jubilæumsdiver - HG - 13-08-2016

Tillykke John med en fin Seiko


Sent from my iPad using Tapatalk


RE: Seiko Jubilæumsdiver - jacobzimmer - 13-08-2016

Tillykke med uret! Og som sædvanlig, med rigtig lækre billeder!
Har selv SUN023, men har desværre måtte erkende mine håndled er for små til det..


Seiko Jubilæumsdiver - KimT - 14-08-2016

Tillykke med det (meget hvide) ur John Icon_e_wink