|
Betaling ved privat salg (som sælger) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Betaling ved privat salg (som sælger) (/showthread.php?tid=81411) |
Betaling ved privat salg (som sælger) - onkeldunkel - 09-08-2016 Jeg har prøvet at søge på forum, men der dukkede ikke lige noget op. Jeg er ved at sælge et af mine IWC ure, som jeg næsten aldrig bruger (og jeg har forelsket mig i et andet IWC) og en mulig køber har nu henvendt sig. Hvordan plejer i at håndtere betalingen? Er det ok med en straksoverførsel fra f.eks. netbank på mobilen (hvor jeg kan se at pengene går ind på min konto), kontanter, skal man bruge en banknoteret check (har jeg gjort tidligere når jeg har solgt motorcykler privat) eller hvordan gør man det bedst? Jeg har virkelig ikke lyst til at blive taget ved næsen, så alle gode råd modtages med kyshånd Tak! RE: Betaling ved privat salg (som sælger) - TioMalo - 09-08-2016 (09-08-2016, 01:25 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg har prøvet at søge på forum, men der dukkede ikke lige noget op. Bankoverførsel er den bedste måde, ved brug af straksoverførsel kan du se straks at pengene er på din konto. Checks begynder at være lidt altmodisch - i hvert fald privatchecks forsvinder i oktober i år. Banknoteret check koster så meget at det ikke er en af de foretrukne betalingsmidler + så vidt jeg husker er der vist en mulighed for at blokere betaling fra betalerens side. Aldrig PayPal i normal F2F handel. En køber som spørger om denne mulighed tænker allerede på det at man kan altid blokere betalingen hvis der er noget som han alligevel ikke er tilfreds med. PayPal er super i handel med udenlandske kunder men no-go når køberen og sælgeren befinder sig indenfor landets grænser. Generelt, direkte svindel og snyd er ekstremt sjældent når man handler ure i Danmark. Køberen efterlader jo fuld data om sig selv og det er der yderst få svindlere som ønsker. Mvh. John Betaling ved privat salg (som sælger) - KimT - 09-08-2016 Straksoverførelse eller kontanter hvis det er en du ikke kender. Betaling ved privat salg (som sælger) - arsenio3d - 09-08-2016 Swipp eller mobilepay? Jeg bruger dem tit når jeg køber og sælger ting, og pengene er på kontoen med det samme. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Betaling ved privat salg (som sælger) - Watch Out 7200 - 09-08-2016 +1 til alt ovenstående. RE: Betaling ved privat salg (som sælger) - onkeldunkel - 09-08-2016 Tak for jeres input - lyder som om en straksoverførsel via netbank bliver løsningen eller kontanter hvor vi mødes i en bank, så de kan blive sat ind på min konto med det samme. Nu må vi se om han mener det seriøst. Desværre er det for stort et beløb til Mobile pay (som jeg ellers også bruger meget) og jeg har ikke Swipp. RE: Betaling ved privat salg (som sælger) - stenstrupigen - 09-08-2016 Citat:PayPal er super i handel med udenlandske kunder men no-go når køberen og sælgeren befinder sig indenfor landets grænser. Vil dog sige at Paypal også er godt når man er langt fra hinanden, men stadig inden for landets grænser, men straksoverførsel er det bedste. Når pengene er på ens Paypal kan det være klogt at få dem overført til ens konto inden afsendelse af ur. Men mht brugte ure i privat handel kan jeg godt se at nogen måske vil brokke sig en hel del mere. Især når man skal vurdere stand af et ur. Der er det nemmere med et helt nyt ur. RE: Betaling ved privat salg (som sælger) - jacobzimmer - 09-08-2016 Er det en handel i DK tager jeg kun imod straksoverførsel eller kontanter |