Urdebatten / Urforum
GST perpetual calender retur fra service - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: IWC (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=75)
+--- Tråd: GST perpetual calender retur fra service (/showthread.php?tid=81350)

Sider: 1 2


GST perpetual calender retur fra service - 116520 - 10-07-2016

Hej venner,

Mit GST 3756 havde fået problemer med datoen, der ikke skiftede mere. Da uret mig bekendt ikke har været til service nogensinde, og da det er mere end 10 år gammelt var det tid til service. Jeg overlod det til Klarlund, der ikke selv kunne servicere det men sendte det til IWC's servicecenter i Holland. Jeg valgte at få det poleret og modtog et ur der ser ud som nyt Icon_smil Det tog faktisk kun 7 uger fra jeg afleverede det til det var tilbage, væsentlig hurtigere end de mere end tre måneder JLC for nogle år siden brugte på mit EWC!

I får lige et par iphone-billeder:

İmage
İmage
İmage


RE: GST perpetual calender retur fra service - jk - 11-07-2016

Tak for de fine billeder af din flotte Perpetual Calender! Det er dejligt at modtage sit ur så godt som nyt efter sådan en service. Tillykke med det og nyd det!
JK


RE: GST perpetual calender retur fra service - whoa - 11-07-2016

Ser sku godt ud! Og rimelig tid ja :-)

/insert clever or funny note here\


RE: GST perpetual calender retur fra service - onkeldunkel - 12-07-2016

Ved du (eller en anden) om man kan få skiftet skiven til en engelsk skive eller er det helt umuligt/ekstrem dyrt? Jeg har en Aquatimer (3719-28) og din minder om det, men er lige et trin op :-)


RE: GST perpetual calender retur fra service - jk - 12-07-2016

(12-07-2016, 01:17 AM)onkeldunkel Skrev: Ved du (eller en anden) om man kan få skiftet skiven til en engelsk skive eller er det helt umuligt/ekstrem dyrt? Jeg har en Aquatimer (3719-28) og din minder om det, men er lige et trin op :-)
Jeg er sikker på, at du kan få skiftet skiven med ugedagene til engelsk. Hvad det koster, ved jeg ikke, men det kan en af AD'erne oplyse.
JK


RE: GST perpetual calender retur fra service - onkeldunkel - 15-07-2016

Er der en der har et bud på hvad sådan en omgang med service og polering koster hos Klarlund? Jeg er i dialog om at købe sammen model, men vil gerne have en ide om hvad service koster. Tænker det er et pænt kompliceret værk. Jeg har ringet til Klarlund, men de kan/vil ikke oplyse det. Jeg har også skrevet til Morten som lavede dette indlæg, men har ikke hørt fra ham.

Tak!


RE: GST perpetual calender retur fra service - 116520 - 15-07-2016

Hej onkeldunkel,

Jeg har sendt dig en PB.


RE: GST perpetual calender retur fra service - TopClocks - 15-07-2016

Det ur hører til blandt mine top 5 favoritter af brugernes ure herinde. Jeg er vild med den laksefarvede tavle og designet generelt.


RE: GST perpetual calender retur fra service - onkeldunkel - 15-07-2016

Ja, jeg blev også helt solgt da jeg så det - det er SÅ flot. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så blev den laksefarvede skive kun produceret i godt 1 år, så den må være relativ sjælden Icon_Up


RE: GST perpetual calender retur fra service - jk - 15-07-2016

Det er et ret sjældent ur. Ref. 3756 blev kun lavet i fire år og den laksefarvede skive kun fra 2001-2002.
Så vidt jeg husker, solgte Bruun Rasmussen et eksemplar tidligere på sommeren. Der er ifølge chrono24 ikke nogen med lakse-skiven til salg p.t.
Held og lykke med handlen.
JK