Urdebatten / Urforum
Nyere DJ uden B&P - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Nyere DJ uden B&P (/showthread.php?tid=81226)

Sider: 1 2 3 4

Nyere DJ uden B&P - bjorn_e58 - 15-05-2016

Jeg har kig på en nyere DJ - knap 10 år gammel - der kommer uden B&P.  Hvor meget bør det betyde for prisen? 2000? 5000? Eller betyder det bare, at den vil være sværere at sælge?

/Bjørn.

RE: Nyere DJ uden B&P - Kristofferj - 15-05-2016

Det betyder intet for hvor nem den er at sælge, hvis bare prisen er den rigtige.

RE: Nyere DJ uden B&P - KimT - 15-05-2016

Jeg er ikke så skarp i DJ, men mon ikke det ligger omkring små 3k. Det er i hvert fald tit det niveau man ser på sportsmodellerne i den alder. Om det er sværere at sælge er debatteret til hudløshed og min mening (samt erfaring) er at det ikke betyder alverden hvis bare prisen afspejler det.

RE: Nyere DJ uden B&P - bjorn_e58 - 15-05-2016

Hej Kristoffer og Kim. Tak! Jeg er udmærket klar over, at vi har diskuteret det med, hvor svært det er at sælge til hudløshed, og jeg var egentlig bare interesseret i at få er bud på, hvad "realistisk pris" er uden B&P. Og når du Kim, siger små 3k er det fino. Og såfremt andre har andre bud, så sig frem!

/Bjørn.

RE: Nyere DJ uden B&P - KimT - 15-05-2016

Skulle jeg sælge mit 16610 (det skal jeg ikke) som er uden tilbehør og 10 år gammelt, ville jeg i hvert fald ligge det 3k under komplette ure i tilsvarende stand.

RE: Nyere DJ uden B&P - willy - 15-05-2016

I personally would always wait until i can find a watch with B&P.There are a million of them out there,so why get one without B&P? Yes it has been discussed here about a thousand times Icon_smil Just ask a collector if he would prefer a watch with or without,and you have your answer.I know you save a bit of money,but i think that a watch less than ten years old is easier to sell again with B&P.So in reality you get your money back anyway.In my opinion the disadvantages without B&P are outweighed by getting a watch with B&P.Also most dealers like watches with B&P.I would expect to pay at least 5000dkr less for a watch without B&P,unless it is a real collector item.

RE: Nyere DJ uden B&P - bjorn_e58 - 15-05-2016

Jeg har det jo som du, Willy. Og det, jeg kigger lidt på, er på ingen måde en collectors item, og jeg kunne så nemt som at klø mig i nakken finde det på chrono24. Men hvis det nu viser sig, at jeg reelt kan spare en del, ville jeg bare gerne have en idé om, hvor meget "en del" bør være. Og det har jeg så to bud på nu.

/Bjørn

RE: Nyere DJ uden B&P - jacobzimmer - 15-05-2016

Købte selv min 16610LV uden papir og boks, og det er faktisk 10 år gammelt. Det blev også afspejlet i prisen, og de burde være forholdsvis lette at omsætte igen. Så for mig betød det ikke noget.

Det har dog fået mig til at spekulere i:
1. er uret stjålet?
2. Har det været med i en form for forsikringssvindel?

IMO er det meget underligt så nyt et ur mangler boks og papir, især når mit ur er i den stand som det er. Det står TOTALT skarpt, og stadig med bagsticker på. Hvorfor skulle man passe så godt på et ur, men ikke gemme papirene samt boksen?

RE: Nyere DJ uden B&P - mojohe67 - 15-05-2016

(15-05-2016, 11:20 PM)jacobzimmer Skrev: Købte selv min 16610LV uden papir og boks, og det er faktisk 10 år gammelt. Det blev også afspejlet i prisen, og de burde være forholdsvis lette at omsætte igen. Så for mig betød det ikke noget.

Det har dog fået mig til at spekulere i:
1. er uret stjålet?
2. Har det været med i en form for forsikringssvindel?

IMO er det meget underligt så nyt et ur mangler boks og papir, især når mit ur er i den stand som det er. Det står TOTALT skarpt, og stadig med bagsticker på. Hvorfor skulle man passe så godt på et ur, men ikke gemme papirene samt boksen?

Fordi man måske har haft det på armen hjem fra en tur i USA og ikke tør have boks og papirer med hjem?

RE: Nyere DJ uden B&P - jacobzimmer - 15-05-2016

@mojoh67 - Det kunne være en mulighed, men jeg tvivler. Til de penge smider man ikke bare boks og papir væk (medmindre penge ikke er et problem), alternativ sender man vel bare boks og papir med posten, hver for sig Icon_smil