Urdebatten / Urforum
Opbevaring/transport af ure (igen) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Opbevaring/transport af ure (igen) (/showthread.php?tid=80911)

Sider: 1 2 3 4

Opbevaring/transport af ure (igen) - KimT - 08-02-2016

Igennem årene har vi haft mange tråde om opbevaring og transport af ure og jeg tænkte at jeg ville lave en tråd med de forskellige løsninger jeg har været igennem. I starten opbevarede jeg bare mine ure i en skuffe eller i deres egen kasser, men efterhånden som hobbyen tog fart steg interessen for at have en bedre løsning og min første ur-kasse blev indkøbt.

Den kom i form af en kvalitets kuffert i aluminium fra Flightcases i Rødovre med indlæg skåret af dem efter mine mål. God størrelse, fornuftig beskyttelse af urene og egentlig en rigtig fin løsning. På et tidspunkt fik jeg dog lyst til at prøve noget nyt og sendte denne videre i en konkurrence herinde så en anden stakkels urtosse kunne få glæde af den.

İmage

İmage

Min anden løsning kom i form af en Rainer kasse og den blev indkøbt da den var mere præsentabel og velegnet f.eks. til fremvisning af ure til et GTG. Det er nogle fine kasser til prisen - dog ikke top kvalitet - og som nævnt flotte til præsentation af urene. Da det blev tid til at finde på noget andet røg denne også videre i en lille konkurrence Icon_smil

İmage

İmage

Min tredje løsning kom ved et tilfælde (en flot gestus fra en anden urtosse) og var en ultra solid kasse ved navn Watercase. Indmaden var dog ikke optimal, så også her fik jeg Flightcases i Rødovre til at laserskære et indlæg til den. Fordelen ved denne kasse er at den nærmest kan kastes ud fra en Boing 747 uden at urene tager skade, men til gengæld fylder den også en del og er lidt besværlig at have med når man skal til GTG eller lign. Eftersom denne kasse kom til mig gratis fra en anden urtosse røg den (også) videre ved hjælp af en "give way" her på forummet.

İmage

İmage

İmage

İmage

Efter at have været forskellige kasser igennem og være nået frem til at jeg egentlig gerne vil have noget der ikke fylder så meget, opstod tanken om en rulle i læder. Der blev oprettet en tråd med et spørgsmål om andres erfaringer med denne type opbevaring og der gik der ikke længe før jeg modtog en super lækker en af slagsen fra en anden bruger herinde (bemærk i øvrigt at flere af mine løsninger er kommet til mig gratis gennem vores fællesskab herinde og videregivet i samme ånd, noget der er en stor del af fornøjelsen for mig). 

Den aktuelle løsning er altså denne rulle som jeg finder perfekt. Man kan selvfølgelig ikke kaste den ud af et fly som med en af de tidligere kasser, men den beskytter urene godt, fylder ingenting og er nem at transportere i lommen skulle det være relevant.

İmage

İmage

İmage

Faktisk finder jeg denne løsning så god at jeg har fundet frem til gutten der har lavet den og bestilt to mere. Han sendte i dag disse billeder og skrev at de var afsendt og på vej fra Italien til Danmark Icon_e_biggrin1

İmage

İmage

Del gerne dine erfaringer med opbevaring og transport af ure så andre måske kan få glæde af det Icon_Up

RE: Opbevaring/transport af ure (igen) - gmt-geek - 08-02-2016

(08-02-2016, 04:07 PM)KimT Skrev: İmage

Del gerne dine erfaringer med opbevaring og transport af ure så andre måske kan få glæde af det Icon_Up

De er mega fede de læder ruller der Kim!  Icon_Up

Opbevaring = banken!

Transport = Helst a la det her men mindre må til tider gøre det...  Icon_sign

İmage

RE: Opbevaring/transport af ure (igen) - KimT - 08-02-2016

(08-02-2016, 06:49 PM)gmt-geek Skrev: De er mega fede de læder ruller der Kim!  Icon_Up

Opbevaring = banken!

De er netop også super til banken da de ikke fylder meget med urene i Icon_smil

RE: Opbevaring/transport af ure (igen) - Stensbjerg - 08-02-2016

Jeg har set din "transport kasse" Jon,
Den er præcis lige så meget nede på jorden som ejermanden. Icon_e_biggrin1 Icon_Up

Har altid mine ure i winderen selvom den ikke er sat til,
De sidde godt beskyttet og den er ikke større end det hele kan låses forsvarligt inde.

Skal jeg til træf tager jeg ni ud af ti gange kun et ur med,
Hvilke så også er en 1/3 af samlingen. Icon_e_biggrin1

Opbevaring/transport af ure (igen) - AlexanderT - 21-02-2016

İmage

İmage

LV er også en mulighed ;-)

Opbevaring/transport af ure (igen) - Kristofferj - 21-02-2016

Men det er vel så til tøseure?

Opbevaring/transport af ure (igen) - Black Seal - 21-02-2016

(21-02-2016, 12:36 PM)Kristofferj Skrev: Men det er vel så til tøseure?

Du mener dem under 43 mm ik'?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opbevaring/transport af ure (igen) - runzuk - 21-02-2016

(21-02-2016, 12:40 PM)Black Seal Skrev:

Du mener dem under 43 mm ik'?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Under 45 mm ikke

Opbevaring/transport af ure (igen) - AlexanderT - 21-02-2016

Klart ;-)

Opbevaring/transport af ure (igen) - Loncar - 27-02-2016

Jeg har