|
Første Rolex - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Første Rolex (/showthread.php?tid=80813) |
Første Rolex - Rolexfan1996 - 09-01-2016 Hej alle! :) Jeg er på jagt efter mit første Rolex! Valget er faldet på et Rolex Oyster Precision, som efter min mening, er det flotteste Rolex der nogensinde er lavet. Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet efter et eksemplar til en fair pris. Jeg faldt over hjemmesiden r-ure.dk, ejet af John Fogtmann. På hjemmesiden så jeg drømme-uret til en rigtig god pris. Jeg kontaktede ham derefter over e-mail, for at købe uret. Han meldte dog tilbage, at alle urene på hjemmesiden er solgt (øv).. Derfor spørg jeg nu jer om hjælp! Er der andre hjemmesider, som sælger Rolex ure til en billig pris.? Jeg kender allerede hjemmesider som: Dreamwatch.dk Vintageure.dk Osv osv Men jeg leder efter de små hjemmesider/forumer, hvor folk sælger deres brugte ure. Jeg håber i ved hvad jeg mener.. Jeg leder efter noget som man måske ikke lige finder med en enkelt Google søgning. Håber i kan hjælpe! God aften til alle! RE: Første Rolex - davidpi - 09-01-2016 Jeg vil nok prøve dba hvis du altså vil handle privat RE: Første Rolex - stenstrupigen - 10-01-2016 Der findes mange af de moddeler du snakker om. Kan du finde et referencenummer på den model du er interesseret i ? Husk på ar de er 34 mm i diameter så de er ikke så store. De priser som John har er steget noget. Gå efter et ur som har 1 - 2 garanti og som er efterset. Så er der god chance for at uret ikke skal til service snart. RE: Første Rolex - TioMalo - 10-01-2016 Hvis du leder efter et nyt Oyster Precision, burde du kigge på eBay UK. Der dukker de op ofte. Var obs med at du KUN handler med sælgere som bor i EU. Der er mange dygtige kinesere som skjuler det at varen sendes fra f. eks Hong Kong - og det kan koste dig PostDanmarks fortoldningsgebyret + moms. Oyster Precision har de danske prof sælgere sjældent. Jeg tror at de ikke tager dem ind i bytte (?). Har selv købt nogle stykker fra private i England. De her garantier og "garantier" ville jeg skyde en hvid pil efter. En Precision kan efterses enhver urmager. Et Rolex bryder ikke ned og derfor er garantien mere "garanti" som fremmer salget til rookies men har ingen betydning og koster nix & nada for sælgeren. Mvh. John RE: Første Rolex - stenstrupigen - 10-01-2016 Ligefrem bryde direkte ned er nok sjælendt, men jeg har, desværre, for de unge det gik ud over, haft 2 som skrev til mig hvorfor at deres Rolexure fra 1980erne kun gik 20 - 30 timer på fuld optræk. Det fandt de ud af 1 måned efter køb hos private. Og så er der det med at uret på taber en hel del så som 15 - 20 sekunder i døgnet. For mange har købt meget billigt og indser at hvis tingene skal være gode eller perfekte må de smide 3.000 - 5.000 kr. oveni de 10.000 - 14.000 kr. de har betalt for et date eller datejust eller precision. Jeg ville ikke have noget imod at købe billigt, men vil så også forvente at uret ikke går supergodt, og hvis det gør, så vil jeg se det gøre det 1 måned for at være sikker. Det ville også være klogt med en trykprøvning hvis man er usikker på om uret er vandtæt om man vil bade med det. Mange uerfarne tænker ikke meget over disse ting. De tror at når uret går, så er alt i orden. Lidt ligesom de uerfarne, der glemmer at skrue kronen ind på uret og bader nogle gange og pludselig er der vant i uret, eller dem som ikke forstår at datoen skifter kl 12 middag og ikke ved hvad der skal gøres ved det. Jeg havde engang en kunde som købte et mekaniks ur og selv om der stod på beskrivelse en at det var mekaniks kunne han ikke forså at det kun gik et par minutter efter en lille rystetur. Så han ringede og jeg fortalte at uret var mekaniks og han skulle trække det op og bare gå med det nogle timer hver dag og så ville det ikke gå i stå. Kort efter skrev han at nu var problemet løst med at det gik i stå :). Han havde slet ikke tænkt på at det ikke var med batteri. Han kendte ikke rigtigt til andet sagde han. |