Urdebatten / Urforum
Hobbies besides watches :-) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Hobbies besides watches :-) (/showthread.php?tid=80776)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Hobbies besides watches :-) - T.Hansen - 02-01-2016

Tænkte at det kunne være meget sjovt at offentliggøre min anden lidenskab/hobby udover de små tikkeværker :-)

Jeg har i mange år haft stor interesse indenfor RC verdenen, og det har naturligvis bragt mig langt omkring mange forskellige fjernstyrede stykker legetøj om man vil.

De sidste 10 år har interessen været fokuseret på biler med forskellig drivkraft. Til at starte med var det eldrevne biler i scala 1/8 - 1-10, altså mindre og ekstremt hurtige biler med top hastigheder på mellem 80-100 km/t når det gik stærkest :-) naturligvis kort køre/legetid grundet batterierne størrelse osv.

Senere faldt interessen på nitro og benzin drevne biler, da køretiden er knap så begrænset. Det betyder naturligvis også en anden tilgang til kørsel/leg da den type motorer jo støjer forholdsvis meget :-)

Anyway de seneste 5-8 år har det været de benzin drevne monstre som har trukket mest :crazy:
Mit seneste projekt "som har været på standby over en længere periode" er en FG beetle scala 1/5 benzin 30cc ca. 3HK og baghjulstræk som
nu omtrent er bygget færdig og klar til take off i den kommende sæson :-)

Haha great fun, og så lige et billede af dyret :-)

İmage

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk

Hobbies besides watches :-) - KimT - 02-01-2016

Fedt - sig lige til en dag vi skal lege sammen til sommer Icon_e_wink

RE: Hobbies besides watches :-) - T.Hansen - 02-01-2016

(02-01-2016, 01:26 PM)KimT Skrev: Fedt - sig lige til en dag vi skal lege sammen til sommer Icon_e_wink
Haha ja det kunne være ret sjovt, det er toys for boys når det er aller sjovest

RE: Hobbies besides watches :-) - Miwes - 02-01-2016

Det er så vild en hobby og har været meget imponeret over de små biler og deres fart, når jeg ved lejlighed skulle fotograferer ræs med de små biler.....Fedt!

(02-01-2016, 01:44 PM)Miwes Skrev: Det er så vild en hobby og har været meget imponeret over de små biler og deres fart, når jeg ved lejlighed skulle fotograferer ræs med de små biler.....Fedt!
Du har ret Michael, det er vildt imponerende både som aktiv og tilskuer IMO.

Det angår for så vidt de eldrevne som de benzindrevne biler. Den store forskel er dog støjen fra de benzindrevne modeller, som grundet netop det giver en ret cool atmosfære.

Har tit været tilskuer når der køres nationalt mesterskab i de forskellige klasser 1/10, 1/8 og 1/5 banekørsel. Her bliver der gået til stålet på alle måder, pure competition på højt plan. Med pit og mekanikere samt køretårn til de forskellige kørere. Virkelig en fed atmosfære, næsten at sammenligne med et rigtig 1/1 racerløb :-)

RE: Hobbies besides watches :-) - willy - 02-01-2016

Great looking car,and interesting hobby.My hobby is Surfcasting.I used to compete in long cast competitions,but stopped a few years ago.But i still hold all the records for longest cast in Denmark for Fastspole reels.Multipicator reels take the line off the spole easier,so multi casters hold all the world records.I think the current long cast record is about 286 meters.Better write a link,or someone will say i am not telling the truth.http://surfcastingklub.dk/display.asp?id=393 Ps.I still fish all the year Icon_smil The star on the chart indicates that i cast with a fastspole reel,all the others are multiplicator reels.
http://surfcastingklub.dk/display.asp?id=394
Willy alias Rodney Adler

Hobbies besides watches :-) - Smilla - 02-01-2016

İmage
Her er det 1:10 el .Både buggy og onroad
Perfekt far / søn hobby [WHITE SMILING FACE]
Til info er der DHI-Cub næste weekend i Odense. Ca 300 deltagere fra hele Europa fordelt på 4 klasser. Måske vi ses

(02-01-2016, 07:39 PM)Smilla Skrev: İmage
Her er det 1:10 el .Både buggy og onroad
Perfekt far / søn hobby [WHITE SMILING FACE]
Til info er der DHI-Cub næste weekend i Odense. Ca 300 deltagere fra hele Europa fordelt på 4 klasser. Måske vi ses
Super cool, og ja det er jo præcis en far/søn hobby :up:

Svært at se på billedet, men er den første med brushless?

Fede buggy by the way

Hobbies besides watches :-) - Avantismo - 02-01-2016

Fed vogn og hobby.

Her i huset er det gamle biler, der rykker.

Har selv en gammel slæde fra 1962

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Hobbies besides watches :-) - Smilla - 02-01-2016

Jep. Mellem 5.5 og 7.5 alt efter bane. Og godt m timing på regulator.

Fed bil.
Hvilken alder?
Sådan noget legetøj er også på min ønskeseddel [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]