Urdebatten / Urforum
Planer. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Planer. (/showthread.php?tid=80614)

Sider: 1 2 3 4 5

Planer. - Stensbjerg - 13-11-2015

Vi har haft den før men nu er det længe siden,
Og det plejer at giver nogle gode indspark. Icon_cool

Hvilke planer har du på ur fronten ?

Jeg har de sidste par år købt et ur om året ,
I 13 var det MM600 sidste år Promaster og i år blev det til en Seamaster,
Skæbnen ville at det "kun" var MM og Seamster der blev hængende.

Så på ur fronten er det lidt "dødt"for mig der er ikke rigtig noget andet der lige står og blinker,
Da jeg nu har 2 ure som jeg virkelig er glad for og som sammen med beateren
Virkelig opfylder mit behov mens jeg på samme tid 
syntes de parameterre som jeg køber ud fra er rigtig godt opfyldt.

Men Hvad går du og tumler med ? Icon_blink

RE: Planer. - KimT - 13-11-2015

Jeg venter på det rigtige tilbud/handel på enten en Daytona eller en Submariner i guld Icon_party

RE: Planer. - Stensbjerg - 13-11-2015

Daytona eller Sub ?
Livet er fuld af hårde besværlige valg. Icon_party Icon_Up

RE: Planer. - jacobzimmer - 13-11-2015

Mine ''planer'' skifter som vinden blæser Icon_lol Den ene dag synes jeg selv har det perfekte ur, den anden dag har jeg lyst til noget andet. Så jeg prøver egentlig bare at bytte mig lidt frem og tilbage, for at prøve så meget som muligt, med det budget jeg nu har Icon_e_biggrin1
Lige nu kunne jeg rigtig godt tænke mig en ældre speedmaster, og noget Tudor Submariner :D

RE: Planer. - MadsA - 13-11-2015

Jeg har endelig ved at være på plads med de ure, som jeg gerne vil have, og efter en mindre omrokering står den nu primært på Rolex i kassen Icon_smil

Dog er jeg begyndt at kigge en lille, bitte smule Panerai, men egentlig vil jeg gerne erhverve mig et "pænt" ur (dress-ur vil de fleste nok kalde det), og hvis det kommer til stykket, så er det nok JLC, der løber med æren uden at have lagt mig fast på en specifik model.

/Mads

RE: Planer. - Miwes - 13-11-2015

Af mine indkøb er jeg blevet super glad for mit Tag Heuer og mit nye Steinhart 1000 meter Great Barrier Reef og har fået samlet lidt forskelligt, som jeg har det rigtig godt med, så holder lidt igen og nyder disse ure for en tid, men intet er sikkert og tør da slet ikke gætte på hvad det nye er.

RE: Planer. - p.sebastian - 13-11-2015

jeg går og leger med ideen om at skifte mit LLD no date ud med MM300, jeg har dog ikke gjort mig konkrete planer endnu. ellers holder jeg øje med lidt forskellige ure, som har min interesse og kommer det rette tilbud slår jeg måske til..

p. sebastian

RE: Planer. - Krüger - 13-11-2015

Omega Speedmaster FOIS på original NOS 1125 lænke med 560 endestykker.... Det bliver supplementet til min Sea-Dweller

Planer. - Peteroa - 13-11-2015

Jeg kigger for tiden på dette her..

İmage

http://www.seiyajapan.com/products/seiko-brightz-automatic-sdgm003

Jeg synes umiddelbart at det ser ud til at være i god kvalitet prisen taget i betragtning - væsentligt bedre end SARB serien. Har dog kun set det på billeder. Er ret vild med både skive og lænke!

Hvad synes I?

(Er godt klar over, at det ligger i det ligger i den lave prisklasse, men kan jo være, at I har en holdning alligevel)

RE: Planer. - longbear - 13-11-2015

jeg har jo allerede en samling gammelt ragelse  ...... men vi skal længere ind, vi skal helt ind i sindet på det gamle ragelse.

Plan et: går ud på at lave et ur-modelfly-diorama, hvor et militærur knyttes til et tidskorrekt militærfly. (Jo jo - du læste rigtigt - jeg er blevet skør). På nuværende tidspunkt er mit target-ur en single pusher Hanhart Kal. 40 Chronograf uden krans, som blev produceret 1939-1945. Uret er alle militær-chronoers "moder" og fordelen med et ur fra anden verdenskrig er at der er rigeligt med foto-referencer og flymodeller at vælge imellem. Det sidste er vigtigt da jeg lidt dogme-agtig ønsker at knytte flymodellen sammen med en Soldbuch (tjenestebog) fra en navngiven tysk pilot. Uret kan jeg "bare" købe, mens Soldbuch og det efterfølgende arbejde med at identificerer hvilket fly han fløj nok bliver det sværeste.

Plan to: Mere modding, repairs og reservedele - jeg har stadig noget uafklaret modding at fortage på min Vostok, samt lidt små reparationer der skal laves. Skal også til at hamstre nogle flere reservedele til mine gamle chronoer - glas/knapper/kroner/kranse/værkdele - det skader aldrig at have lidt på lager.

Plan tre: Mangler stadig 4-5 chronoer til samlingen før den er komplet, så er altid på standby :)