|
Hjælp til nybegynder - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hjælp til nybegynder (/showthread.php?tid=80599) |
Hjælp til nybegynder - Tylle - 10-11-2015 Hej alle, Jeg kunne ikke se en samlet tråd med diverse småspørgsmål og lignende, så jeg håber, det er okay med denne tråd. Jeg har ikke tidligere hverken gået eller interesseret med for ure, men det seneste stykke tid har det ændret sig, så jeg går med tanken om at erhverve mig et ur til dagligsdagsbrug. Jeg har fundet to ure, jeg rigtig godt kan lide, men som jeg dog omvendt har en række spørgsmål til. Det første er dette fra Hamilton. Nogen, der har erfaringer med Hamilton? Og hvad viser de to små ure i selve uret? Jeg kan simpelthen ikke gennemskue det Det næste ur jeg har kigget på er dette: . Her synes jeg dog ikke om det lille ur i selve uret - ikke sekundviseren, og det er egentlig det, der afholder mig. Hvad tænker I? Alle kommentarere modtages med kyshånd RE: Hjælp til nybegynder - Kamstrup - 10-11-2015 Hej Tylle - velkommen til. Det første (Hamilton) benytter de "2 små ure" til stopuret, eller chronograph'en som det også kaldes. Når stopuret starter, kører den store sekundviser på skiven, og efter et minut, indikeres dette på den øverste lille skive. Den nederste viser timerne. Ur 2 - Tissot - har en funktion der kaldes GMT, det betyder at der er er ekstra ur i uret. Dette har 24 timers visning, og er praktisk hvis man rejser. Så stilles det lille ur som regel til "hjemmetiden" f.eks. Danmark, og det alm. ur stilles til hvor man opholder sig. Så har man altid overblik over hvad klokken er i Danmark. Kamstrup RE: Hjælp til nybegynder - willy - 10-11-2015 Welcome to the site.What is your budget for buying a watch.It is easier to advise you ,when we know this. RE: Hjælp til nybegynder - olof - 10-11-2015 Og for at tilfoeje - Tissot'en har ogsaa en "lille sekund", det er den lille viser til nederst. Begge ure seer super ud, det er ikke alle der dukker op her for at faa raad som har saa god smag ;-). RE: Hjælp til nybegynder - Tylle - 10-11-2015 Tak for svarene, allesammen! Det sætter jeg stor pris på. I forhold til et budget ligger vi på 2.000-4.000. Hamilton-uret koster noget mere, men jeg har et tilbud liggende om at købe det brugt indenfor mit budget - er det værd at overveje eller bør man undgå at købe ure brugte? Begge funktioner på Hamilton-uret finder jeg værdifuldt, så det taler ekstra for det ur, som jeg også bedst kan lide designmæssigt. Måske, der sidder nogle med andre forslag? Stilmæssigt foretrækker jeg noget i stil med de to ure ovenfor RE: Hjælp til nybegynder - Miwes - 10-11-2015 Hej Tylle Du kan roligt handle brugte ure og endda med stor fordel Jeg har handlet rigtig mange ure fra min faste ur-leverandør ( CT-WATCHES.DK ) og kun gode oplevelser derfra. RE: Hjælp til nybegynder - Stensbjerg - 10-11-2015 Velkommen til Der er intet problem i at købe brugt bare husk at du køber sælger før uret, Så du skal finde en butik eller personen som du er tryg ved at handle med, Har du mulighed for at tage en med som evt ved lidt om ure er det også en god ide. Personen kan hjælpe med at slå koldt vandt i blodet Samt se efter om det hele er som det skal være Alternativ kan man mødes et sted hvor man sammen går til en tredie part som siger ok for uret. Jeg har selv ure med begge disse funktioner, Det eneste du skal være opmærksom på er at de er lidt dyrere at få serviceret, End et ur som "kun" viser tid og dato. God jagt husk den er en stor del af glæden. RE: Hjælp til nybegynder - Tylle - 10-11-2015 CT-Watches.dk må jeg helt sikkert ind og kigge på, tak :-) Det lyder som en rigtig god idé med en tredjepart - det skal helt sikkert med i overvejelserne. Stensbjerg, er de to funktioner brugbare eller er det bare til pynt? RE: Hjælp til nybegynder - Stensbjerg - 10-11-2015 GMT kan godt komme i brug hvis jeg er på rejse, Chronografen har jeg lige købt den tror jeg ikke på at jeg får behov for. Funktionerne var blot på de 2 ure som jeg sætter aller mest pris på, Så urene er ikke købt fordi jeg har et reelt behov for deres ekstra complikationer, De er bare heller ikke deal breakere for mig. Chronografen syntes jeg giver min Seamaster det den uden "mangler" GMTeren er på mange måder mit grail ur (hvis det findes) det tilsidesætter alt fornuft. Når det så er sagt så syntes jeg netop disse 2 complikationer er klassiske i ur verden, Og de kan rent faktisk bruges til noget, hvor mange af de andre reelt set mest er show off (som dog også er fedt ) Hjælp til nybegynder - Daniel - 12-11-2015 Superflotte ure. Og godt at der er nogen der ikke starter med en dykker, ligesom de fleste af os andre. Sent from my iPad using Tapatalk |