Urdebatten / Urforum
100k - hvad køber du? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: 100k - hvad køber du? (/showthread.php?tid=80547)

Sider: 1 2 3 4

100k - hvad køber du? - KimT - 26-10-2015

En lille leg.

Du får uventet 100k. og SKAL bruge dem på ET ur - nyt eller brugt. Du behøver ikke at bruge alle pengene, men dem du ikke bruger går tabt, hvad køber du?

Jeg er (i dag) ikke i tvivl og pengene ville gå til et brugt Daytona i guld på rem.

Billede tyvstjålet fra nettet.
İmage

RE: 100k - hvad køber du? - jk - 26-10-2015

Audemars Piguet RO ref. 15300
JK
İmage

100k - hvad køber du? - jacobzimmer - 26-10-2015

İmage

15300ST - Det vil nok aldrig forlade mit håndled hvis jeg havde sådan en i kassen :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

(26-10-2015, 02:47 PM)jk Skrev: Audemars Piguet RO ref. 15300
JK

15 sekunder hurtigere end mig klogt valg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: 100k - hvad køber du? - KimT - 26-10-2015

(26-10-2015, 02:47 PM)jk Skrev: Audemars Piguet RO ref. 15300
JK

Det har du jo allerede Jens-Kristian, eller husker jeg forkert Icon_smil

RE: 100k - hvad køber du? - jk - 26-10-2015

(26-10-2015, 02:58 PM)KimT Skrev: Det har du jo allerede Jens-Kristian, eller husker jeg forkert Icon_smil
Nej, du husker helt rigtigt. Det er bare stadigvæk det bedste køb under 100 K for mig. Jeg misforstod nok lidt spørgsmålet. Hvis det skal være en udvidelse af samlingen, blev det nok en PP Aquanaut. Mon ikke man kan finde én til ca. den pris.
JK
İmage

Jep - jeg tænkte hvis man skulle ud og købe et ur som tilføjelse til den situation man allerede er i Icon_Up Og sådan et PP er også et super ur jeg har luret på nogle gange, men hver gang jeg får det på armen føles det bare forkert (læs: lidt for småt) på mig, så det ryger altid af igen Icon_head

RE: 100k - hvad køber du? - pbr - 26-10-2015

Vi kan alle drømme om en sådan situation ....... og jeg skal ærligt indrømme, at jeg ofte har (og gør stadig) trævlet alle mulige ur-sider på internettet worldwide igennem og drømt om, hvad jeg ville købe, hvis jeg fik et givet budget at købe ind for.

Så jeg er ikke i tvivl ............. næsten uanset, hvad jeg giver mig selv af budget, så ender jeg altid op med et vintage Rolex sportsur med mat skive !! :-D

Derfor kan jeg med 100% sikkerhed svare, at hvis 100K landede hos mig til køb af ur og med de klausuler som trådstarter har sat, så ville jeg for de penge finde et så originalt og velholdt et eksemplar som overhovedet vil kunne findes for 100.000 kr. af dette ur - Rolex Sea-Dweller 1665 !

İmage

Havde budgettet været 500K, ville jeg være gået efter samme ur, men med "double red" skive og havde budgettet været 1 MIL, så ville det have været samme ur, men med "COMEX" skive !!

Den opmærksomme læser vil nok tænke: "Ja, det er godt med dig, Peter - du har allerede haft et Red Sub og det solgte du med den begrundelse, at du ikke ville have så mange penge bundet i et ur, hvor den eneste begrundelse for, at det var dobbelt så dyrt som normalt, var de 10 små røde bogstaver !

.............. og det er helt rigtigt - men forskellen var, at det i de tilfælde var mine egne hårdt tjente penge, der var lagt i dette ur - her er det fantasipenge, der blot er dumpet ned oveni mit allerede eksisterende urbudget og skulle uret gå tabt, blive røvet fra mig eller lignende trælse ting, så ville det ikke påvirke min situation, som den er nu - det er den luksus, man kan tillade sig, når man bevæger sig rundt i en drømmeverden !  Icon_blink

Det sjove ved det er, at da jeg i sin tid købte mit Red Sub, så kunne jeg til næsten den samme pris have valgt et 1665 i samme flotte stand, som det afbillede, idet forhandleren havde taget dem ind som et sæt fra samme sælger. Jeg har ofte tænkt på, om jeg stadig ville have haft uret, hvis jeg i stedet for havde valgt Sea Dwelleren !?? Nok ikke, min urhistorie taget i betragtning, men hvem ved ........... ?  Icon_sign

Drømmeverdenen styrer Icon_party Icon_lol og godt valg Peter Icon_Up

RE: 100k - hvad køber du? - mojohe67 - 26-10-2015

Vacheron constantin 47111 med hvid skive. Så får man ikke mere ur for pengene! Jeg kunne måske være heldig at få et service med i den til de 100k.

RE: 100k - hvad køber du? - Miwes - 26-10-2015

Jeg tror aldrig helt at det bliver klart for mig med de små ændringer og deres betydning....sorry!

Rød skrift eller lidt anderledes markering på skiverne kan betyde en verden til forskel og ikke mindst pris Icon_e_surprised