|
Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) (/showthread.php?tid=80438) Sider:
1
2
|
Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - pbr - 29-09-2015 Som jeg har skrevet i "dagens ur tråden", så røg Pam 352 og Seamaster 2254 til fordel for denne Sea-Dweller 116600 fra 10. måned 2014 købt hos Micki fra Dreamwatch.dk - tak for en som altid god handel og køberoplevelse Den ene var for stor og den anden var for klein - Rolex sportsmodeller derimod er størrelsesmæssigt lige i skabet til mig og designet på den nye Sea-Dweller er i mine øjne det perfekte møde mellem det klassiske Rolex dna og de nye landvindinger, som mærket har bragt til deres seneste line up. De klassiske dyder: 40 mm uden krone - mat skive - harmonisk kassedesign, der minder mere om den "gamle" Sea-Dweller 16600 end den nye Sub, som jeg ikke mener, at Rolex er sluppet heldigt fra !! Det nye: Parachrome fjeder - keramisk lynette, der drejer med faste og lækre "klik" - blå luminova, der er langtidslysende, men ikke "blænder" - nydesignet lås med mikrojustering - meget bedre og lækkert udført "dive extension" (som jeg godt nok har afmonteret). Alt i alt giver den efter min mening det bedste fra de klassiske dykkere fra Rolex i en ny og moderne indpakning og med en mere tidssvarende kvalitetsfølelse primært i lynetten og lænke/lås. Komfortmæssigt er den i top, idet vægten i min konfiguration med "dive extension" afmonteret, men med 6+5 led på lænken, ligger på komfortable 168 gram. Samtidig gør dimensionerne, at den ikke gnaver på håndleddet. Men nu til lidt billeder (bare rolig, der kommer mange flere senere - i kender mig !! ![]() ![]() ![]()
RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - olof - 29-09-2015 Godt for dig! RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - Jens - 29-09-2015 Fint ur og super fine billeder! Altid spændende at læse dine betragtninger og følge dine nyerhvervelser. Kunne godt se for mig måneuret fotograferet med den kulisse og lyssætning.. Mvh Jens RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - Miwes - 29-09-2015 Hej Peter Tillykke med uret og det bekræfter mig i at det er godt at bytte lidt rundt, så bliver det aldrig kedelig når vi nu har fokus på alle disse skønne ure, som giver os glæde ved et kig efter tiden eller alt det andet nørderri med foto RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - pbr - 29-09-2015 (29-09-2015, 09:31 PM)Jens Skrev: Kunne godt se for mig måneuret fotograferet med den kulisse og lyssætning.. Måske med en baggrund som denne ?
RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - T.Hansen - 29-09-2015 Stort tillykke Peter, vildt fedt ur, seadwelleren er bare i en klasse for sig selv :up: Virkelig nogle flotte billeder, månen tur/retur indenfor relativt kort tid :-) Sendt fra min HTC One med Tapatalk RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - pbr - 29-09-2015 Tak skal I have allesammen - jeg er meget tilfreds med uret !! Man går altså bare ikke fejl af et Rolex sportsur !! RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - phrede - 29-09-2015 Nøj ha da da nogle fede billeder! Jeg er umådeligt glad for mit, og dine billeder samt beskrivelse fanger præcis de ting jeg er så glad for i denne ref. Men du glemmer at nævne MilSub lunetten, som efter min mening er sindssygt fedt og tool! Lunetten er i mine øjne en kende smallere end på Submarinerne, hvilket hjælper på det slankere udtryk i uret. Jeg er totalt vild med Submarinere (min far har en helt fantastisk no-date), men denne lille detalje + den matte skive giver lige det sidste krymmel :D Jeg glæder mig til mange flere fantastiske billeder fra din side! P.s. Fantastisk månebillede! Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - pbr - 29-09-2015 (29-09-2015, 10:57 PM)phrede Skrev: Men du glemmer at nævne MilSub lunetten, som efter min mening er sindssygt fedt og tool! Lunetten er i mine øjne en kende smallere end på Submarinerne, hvilket hjælper på det slankere udtryk i uret. Du har ret, Frederik - det havde jeg faktisk totalt overset !! Men jeg kan godt se det, nu du nævner det !! Og det giver jo så bare endnu en timg at glæde sig over ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Tilbage til de klassiske dyder ! :-) - pbr - 04-10-2015 Tilføjer lige disse billeder, som også er bragt i en selvstændig tråd - men de hører også hjemme i denne tråd om Sea-Dwelleren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|