|
Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? (/showthread.php?tid=80246) Sider:
1
2
|
Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - KRC - 03-08-2015 Hej ! Er der nogen, som kender listeprisen på ovennævnte ur, som blev introduceret her i foråret ? RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - jacobzimmer - 04-08-2015 Var inde i Klitgaard i dag og prøve det, mener han sagde noget mellem 160-180k. RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - KRC - 04-08-2015 Vil det sige, at den endnu ikke er kommet på markedet, og at der endnu ikke er en offentliggjort listepris ? Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - jacobzimmer - 04-08-2015 Jo det er der. Kan bare ikke huske tallet præcis. Så vil ikke spytte noget ud jeg er ikke er helt 100 på :) Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - Cahan89 - 05-08-2015 vader du bare ind til urmageren og siger goddag nu vil jeg gerne prøve et ur til 180000kr? eller kender du ejeren? de gange jeg har været i butikker har jeg haft lidt svært ved at prøve alt muligt lækkert når jeg (og dem i butikken) udemærket ved at jeg ikke har tænkt mig at købe det Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - jacobzimmer - 05-08-2015 Jeg var bare derinde og kigge lidt med en kammerat, og vi stod og snakkede med ejeren. Utrolig flink, især hvis man han kan mærke man er interesseret. Så snakkede vi lidt, havde tidligere været inde og se den i forbindelse med en reparation på min Submariner. Så spurgte jeg bare om de stadig havde den liggende, så fandt han den frem ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - TioMalo - 06-08-2015 (05-08-2015, 06:01 PM)Cahan89 Skrev: vader du bare ind til urmageren og siger goddag nu vil jeg gerne prøve et ur til 180000kr? Ja da. Hvorfor ville det ikke la´sig at gøre ? Den potentielle køber er ikke mere ham patriarken i 3-piece tweedsuit. Han ligner mere min 19-årig fætter i shorts og koncert T-shirt (som har lige solgt nogle apps til Apple - fætteren altså, ikke T-shirten... "Times they are a changin..." som Robert Zimmerman synger i en efterhånden kendt folkevise... Mvh. John RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - bjorn_e58 - 07-08-2015 Jeg har absolut heller ikke noget problem med at gå ind i en forretning for at se på en dyr vare, selvom jeg udmærket ved, jeg ikke kommer ud med varen. Ure, biler, lydudstyr, juveler, you name it. Og som regel gør man det jo fordi, man på et eller andet tidspunkt kunne tænkes at købe. Min egen gyldne regel i sådanne tilfælde er at jeg selvfølgelig lige tjekker prisen, men at jeg aldrig påbegynder en dialog om prisen, med mindre jeg ved, at jeg reelt kunne finde på at handle. Jeg har det så svært med det, når jeg overhører, at nogen går ind i en prisforhandling for så alligevel at skride. Jeg var på sommerferie på Mykonos og var selvfølgelig inde og tjekke ure, hvor jeg bl.a. prøvede nogle Marine Divers fra Ulsyse Nardin. Sælgeren var selvfølgelig ret hurtig med at sige "I'll find you a good price"; men den dialog gik jeg netop ikke ind på. Well, det er temmelig off-topic, men på strandene på Mykonos var der også den sædvanlige flok af sælgere med alternativ hudpigmentering (man må vist ikke sige neger, må man?), som solgte alt muligt junk. De er godt nok irriterende og insisterende, men når jeg gang på gang oplevede at turister gik ind i en længere prutte-pris-dialog for så alligevel ikke at gide hale €5 op af lommen, så er det altså turisten, der er et fjols. /Bjørn. RE: Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - Cahan89 - 07-08-2015 jeg tror det er den forkerte indstilling jeg har trådt ind i butikken med så. det bunder måske i en lidt ubehagelig oplevelse jeg havde i en ret fin urhandel i berlin. Jeg drømte sådan om et speedmaster racing med gummirem og ville selvfølgelig gerne se og prøve uret. det skulle være mit første ur så jeg ville være sikker. hendes dårlige engelsk og mit ikke eksisterende tysk gjorde desværre at vi kom skævt ud af det. hun troede jeg ville købe tror jeg. det endte med at jeg simpelthen bare lagde alt fra mig og sagde pænt tak og gik . man skulle nok have været der ideen er vel at sige fra start af at det er en vare (ur, stereo, bil osv) man drømmer om. og derefter spørge om forhandleren vil være villig til at vise Listepris på Rolex 116655 Everrose gold ? - pbr - 08-08-2015 He he he.......... jeg tror at det er meget individuelt fra butik til butik og også alt efter hvem man bliver betjent af ! Jeg har hørt mange historier om en bestemt forretning i Århus, der efter sigende er eksperter i at behandle potentielle kunder nedladende !! ![]() Når det er sagt, så tror jeg også at det har med ens egen indstilling at gøre - hvis forretningen kan se, at man er ærligt interesseret og en entusiast, måske endog med lidt viden om mærket eller ure generelt, så går det ofte lidt nemmere. Ens påklædning (når blot man er nogenlunde velsoigneret) betyder mindre i dag (heldigvis) ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |