|
Tag Heuer Carrera Caliper 36 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tag Heuer Carrera Caliper 36 (/showthread.php?tid=80150) |
Tag Heuer Carrera Caliper 36 - KristianK - 12-07-2015 Hej alle, Jeg har på et tidspunkt købt et replika, da jeg ikke var sikker på om jeg ville værdsætte et "rigtigt ur" Jeg har nu ejet et replika Omega og dette Tag Heuer og begge er jeg blevet glad for. Jeg er klar til at gå videre med de ægte udgaver tror jeg :) Sagen er, at jeg ikke aner om det er værd at gå efter i den ægte udgave eller om jeg skal se mig om efter noget andet. Jeg er glad for mit klassiske Omega Seamaster med blå skive (ved godt at jeg er MEGET upræcis her) men det her Tag Heuer har et eller andet. For det første er det KÆMPE synes jeg, men det kan jeg godt lide. For det andet er det noget som ikke er alle mands eje. Men hvad siger I? Kan det købes brugt? Er det pengene værd eller hvad ser I af alternativer? Mvh. Kristian Jeg mangler desværre en pind til lænken så jeg kan ikke vise det på mit håndled :(
RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - Joepete - 13-07-2015 Jeg har på et tidspunkt smagt instant kaffe fra Café Noir, da jeg ikke vidste, om kaffe var noget for mig. Det fungerede fint! Nu er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg vil kunne lide kaffe lavet af en pro barista. Jeg har lyst til at prøve, men tør ikke helt springe ud i det... Misforstå mig ikke! Jeg er glad for min Café Noir instant kaffe, men vil jeg kunne smage forskel, hvis jeg prøver "the real deal"? Vil den virke for voldsom? Skal jeg give de penge for kaffe, eller hvad mener du? God jagt, Kristian, og velkommen til forum! RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - KristianK - 13-07-2015 Kan godt se at mine knap 3000 indlæg på mit foretrukne site, som omhandler kaffe, ikke rigtig giver goodwill på dette forum. Det er forståeligt nok. Her får vi dagligt nybegynderspørgsmål, svarende til mit åbenlyse ubehjælpsomme indlæg. Jeg har fjernet min signatur, for ikke at støde nogen yderligere. Se blot bort fra mit indlæg. Admin er velkommen til at slette det. God sommer RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - Joepete - 13-07-2015 Kære Kristian Jeg forsøgte mig med et humoristisk indlæg, som svar på dit spørgsmål. Jeg beklager, at det ikke blev modtaget som sådan! Den fejl ligger alene hos mig!! Af dit indlæg tolkede jeg, at du var på vej i retning mod "rigtige/ægte ure", hvorfor jeg valgte at komme med en kaffe-analogi (da du åbenlyst i din signatur linkede til to sider omkring din kaffe passion), som jeg mente, ville være åbenlys at tolke ind i ur-analogien. Jeg skal hermed beklage, at det ikke lykkedes mig! Kort og godt kunne jeg have skrevet: Gå efter de ægte ure! Kig på diverse producenters hjemmesider for at se, om der er noget, du kan lide. Prøv så urene på, og køb hos en forhandler, som du har tillid til. RIGTIG GOD FORNØJELSE MED URENE! Der ligger mange gode timer, og venter! KH John RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - KristianK - 13-07-2015 Hej John, Jeg var nok for kort for hovedet efter en lang dag med 3 børn ved poolen :) Det beklager jeg. Ny start :) Dagen i dag er ikke til poolvejr, så vi er kørt til Zagreb hvor der ligger en Tag Heuer lige ved siden af en butik med Omega :) Omegaen er nu altid fed, men Tag Heuer (den jeg snakker om i denne tråd) synes jeg har et eller andet. Det er stort, maskulint, ikke allemandseje og så ser det godt ud på min arm, synes jeg. Det jeg reelt ville høre var, om der er ræson i at kigge på det i den ægte udgave. Det er jo alligevel et dyrt ur for en nybegynder men mine tanker går på om det også er en fornuftig i investering eller det blot vil være et tilfældigt ur i rækken af mange fra Tag Heuer og derfor måske miste værdi ret hurtigt. Jeg forventer at kvaliteten alt andet lige må være ok? Der er tonsvis af ure, det ved jeg så måske jeg blot skal have lidt inspiration til andre, hvis ikke dette "er en god idé" Nå, nu kommer min kaffe og æbletærte, så jeg skriver igen senere :) Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - calle1970 - 13-07-2015 Wow. Hvis ovenstående ikke er et klassisk eksempel på mislykket kommunikation, så ved jeg ikke hvad. Forskellen er her dog, at med lidt imødekommenhed samt evnen til at læse indad osv så lykkedes det allgevel. Det er dejligt at se da jeg personligt altid har set dette som et forum hvor man godt kunne stille nybegynder spørgsmål. Mht. det indledende spørgsmål så synes jeg kaffeanalogien dækker min egen holdning til emnet ret godt og vil ikke tilføjet andet end at jeg selv har stået og sukket over Tag Heur mangen en gang men har altid besindet mig da jeg synes man får mere for pengene hos andre mærker. Carsten RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - KristianK - 13-07-2015 Ja, det kunne man sagtens bruge som stilstudie på et kommunikationskursus ;) Ja, jeg har selv en håndfuld kaffekværne, hvor den ene koster op mod 15.000... Et par espressomaskiner (eller 7) hvor nyprisen på den dyreste er 100.000 :) Tilbage til subjekt, så er jeg selv bange for at det er for dyrt ifht. hvad man ellers kan få til de penge. Mvh. Kristian Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - TH - 13-07-2015 Hej Kristian og velkommen til. Egentlig et svært spørgsmål, synes jeg. Hvis jeg skulle råde, synes jeg at du først skal overveje hvad et ur/ure betyder for dig, måske en af de følgende : -Er et ur blot et praktisk smykke, så ville jeg ikke kaste pengene efter det, men vælge et til omkring 3000-5000kr (der er masser af tråde om dette prisleje) - Er et ur et statement / vigtig signalværdi for omverdenen, tja så kan jeg ikke lige råde dig. -Tænker du at ure kan blive en lidenskab/hobby på sigt, ville jeg lige vente lidt og i mellemtiden læse så mange forskellige tråde på dette forum og på de mange udenlandske fora, for på den måde at tilegne mig en masse viden og inspiration (det gjorde jeg selv og endte med at købe noget helt andet jeg først havde regnet med) - satser du derimod på at have ét godt ur, som du hver dag kan se på med glæde og vide at du har et stykke kvalitet der holder i rigtig mange år og gennem tiden måske endda føler at uret bliver en del af dig en din identitet (det sidste kan måske lyde lidt latterligt, men alt i forskellige grader), så er du på på ret te vej. Om det Tag eller Omega er et fedt synes jeg. Begge er min bog gode mærker i fremragende kvalitet og brandværdi, om end omega ligger et niveau over, men så følger prisen også op ad. Rigtig god fornøjelse. Mvh Thomas RE: Tag Heuer Carrera Caliper 36 - D.Sandberg - 13-07-2015 Velkommen til KristianK Det er jo et prioriterings spørgsmål. Prøv et lækkert ur, fornem kvaliteten. Hvis det giver mening for dig. Så ville jeg bruge nogle penge på det. Er du fuldstændig ligeglad. Ja, så ville jeg lade være. Jeg ville dog aldrig støtte en industri der laver falske ure! Så tog jeg hellere dette. Tag Heuer Carrera Caliper 36 - bcmb - 13-07-2015 Jeg synes ikke engang sammenligningen mellem fake ure og instant kaffe er tilstrækkelig for at male forskellen mellem fake og the real deal op. Et ægte Omega eller Tag er måske i begynder segmentet af dyre espressomaskiner og god kvalitetskaffe. Fake ure svarer nærmere til en kaffesubstitut ala Nestle Caro og så en Melissa elkoger fra Føtex. Sent from my iPad using Tapatalk |