Urdebatten / Urforum
Identificer mit ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Identificer mit ur (/showthread.php?tid=80108)

Sider: 1 2

Identificer mit ur - Stoneatlas - 28-06-2015

Hej derude

Jeg købte dette ur for et par år siden på en ferie til Grækenland. Jeg ved uret er en kopi, men jeg har længe ville købe den i original. Problemet er, at jeg efter adskillige timers søgen, ikke kan finde noget om den originale og jeg tyr derfor til jeres kyndige hjælp. På bagsiden står der ( WATERPROOF MODEL 909 - STAINLESS STEAL ) Kan i hjælpe mig med at identificere dette ur og hvor man kan få fat i den, Tak :)

İmage

RE: Identificer mit ur - T.Hansen - 28-06-2015

Hej Stoneatlas, jeg har redigeret linket i dit indlæg således at billedet bliver vist ;)

RE: Identificer mit ur - P.N. - 28-06-2015

(28-06-2015, 08:03 PM)Stoneatlas Skrev: Hej derude

Jeg købte dette ur for et par år siden på en ferie til Grækenland. Jeg ved uret er en kopi, men jeg har længe ville købe den i original. Problemet er, at jeg efter adskillige timers søgen, ikke kan finde noget om den originale og jeg tyr derfor til jeres kyndige hjælp. På bagsiden står der ( WATERPROOF MODEL 909 - STAINLESS STEAL ) Kan i hjælpe mig med at identificere dette ur og hvor man kan få fat i den, Tak :)

İmage

En kopi af hvad Stoneatlas? Du finder masser af lignende ure på Diesels hjemmeside.
P.N.

RE: Identificer mit ur - Stoneatlas - 28-06-2015

(28-06-2015, 09:32 PM)P.N. Skrev:
(28-06-2015, 08:03 PM)Stoneatlas Skrev: Hej derude

İmage

En kopi af hvad Stoneatlas? Du finder masser af lignende ure på Diesels hjemmeside.
P.N.

En kopi af Diesel WATERPROOF MODEL 909 - STAINLESS STEAL som jeg jo beskriver? Jeg må være uenig med dig i, at der findes lignende ure på Diesel hjemmeside og heller ikke på diverse andre websites som fohandler Diesel har jeg fundet bare noget som ligner.

RE: Identificer mit ur - Stoneatlas - 29-06-2015

Er der virkelig ingen derude som har en ide om hvilket ur det kan være? 155 visninger og ét svar

RE: Identificer mit ur - BadHamster - 29-06-2015

Uden at det skal lyde som en fornærmelse af Diesel (ved personligt intet om kvaliteten, jeg har aldrig håndteret et), så tror jeg ikke at der ret meget interesse omkring Diesel ure her på sitet, det kan måske være en af grundene til at du ikke har fået et svar... Icon_smil

PS. Jeg kan ikke se billedet af uret?

RE: Identificer mit ur - Miwes - 29-06-2015

Diesel smykke/mode ure "sprøjtes" ud og chancen for at finde lige den model er så lille, så her må du vist "nøjes" med noget andet Icon_blink

Identificer mit ur - KimT - 29-06-2015

Jeg kan godt se billedet, men må være helt ærlig og sige at disse "modeure" i min verden er 100% uinteressante. Og det er ikke kun fordi at jeg foretrækker mekaniske ure, da jeg også kan finde noget spændende i enkelte quartzure. Med fare for at lyde snobbet, så er det i min verden ligegyldige ure med værker i kinesisk intetsigende kvalitet og ikke noget som et interesseforum som dette normalt beskæftiger sig voldsomt meget med. Og for at komme nogle i forkøbet, så nej, det handler ikke om prisen, da der er masser af mere interessante ure (som f.eks. Seiko) i denne prisklasse.

Identificer mit ur - peterkaa - 29-06-2015

(29-06-2015, 03:13 PM)Stoneatlas Skrev: Er der virkelig ingen derude som har en ide om hvilket ur det kan være? 155 visninger og ét svar

Velkommen til forummet, nu hvor du spørger, så lad mig give dig et ærligt og direkte svar uden omsvøb.

Det der Diesel ur er noget f'ing lort, på alle tænkelige måder og ingen ur interesserede har noget (godt) at sige om det, eller nogen som helst interesse i skidtet.

*indsæt selv jantelovs/udtalelsen-står-for-egen-regning disclaimer her :-)

Identificer mit ur - pbr - 29-06-2015

Firmaer som Diesel, der beskæftiger sig med design/smykke/modeure med billig kinesisk indmad, sprøjter den slags ure ud - kendetegnet for disse er, at de kun laver én eller meget få ure i én designserie og derefter laver et nyt design.

Dine muligheder for at finde et ur magen til igen - kopi eller ej (hvem i alverden vil kopiere Diesel ure !??) - er næsten lig nul !!

Mit råd er, at finde dig et nyt ur, hvis det du viser ikke dur længere - jeg kan i den forbindelse kun anbefale, at kigge blandt ure som Seiko, Citizen, Certina, Eterna og lignende, der er ure i udmærket kvalitet til en rimelig pris. Evt et brugt ur i en bedre kvalitet.

Så får du ovenikøbet et ur i en væsentlig højere kvalitet end det du viser her og samtidig et ur, hvortil der som oftest kan findes reservedele, hvis noget skulle gå galt.

Prøv evt at se hos http://www.CT-watches.dk der er en absolut "good guy" og som er kendt herinde. Og ellers kig i "Good guy - Bad guy" sektionen herinde, hvor du kan finde anbefalinger og købsoplevelser fra andre medlemmer herinde.

Hvis du følger dette råd, så vil jeg næsten garantere dig, at du får et ur, der giver dig LANGT større glæde, end det du har nu.

Og velkommen til forum iøvrigt - det er ikke fordi, at vi vil "skyde dig ned", at vi skriver om dit ur, som vi gør, men som KimT skriver, så er smykkeure som Diesel ikke særligt populære herinde.

Jeg håber at vi har været i stand til at hjælpe dig på vej og at vi måske får tændt en lille passion for "rigtige" ure hos dig. Under alle omstændigheder, så held og lykke med din søgen uanset hvad du ender med at finde.

Men når du finder et andet ur, så del gerne billeder og oplevelser herinde, hvis vi da ikke har skræmt dig helt væk ! ;-)