|
Vandtæthed - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vandtæthed (/showthread.php?tid=80105) |
Vandtæthed - TioMalo - 27-06-2015 Så begynder vi at være midt i ferieperiode og skal plaske i vandet med klokken. Derved bliver det igen aktuelt hvorvidt man tør at tage sit nyt Rolex Sub eller SDDS i svømmepool´en eller når det går helt vild til, i havets dybte på en snorklingtur Alle sjove anekdoter, både dem hvor uret klarede sagen eller ikke gjorde det, efterlyses. Alle ved at det koster ikke specielt meget at få uret testet hos urmageren, så det vil jeg ikke engang understrege. Og festen bliver endnu bedre hvis man få smurt pakningerne med lidt silikone Anekdote # 1 Jeg skulle få skiftet aksellejeren i min GMT2 fra 2003 og fik samtidig urets vandtætheden tjekket hos M.C.Mortensen (AD) I Herning. Jo, den klarede sagen fint til 100m dybte, som de nyere GMT2´er burde. Men, uuups... kronen sat meget højt når den var lukket / skruet fast og først der gik det op for den gode urmager Henrik & mig at kronen havde været åben, når klokken blev tryktestet... Jeg fik kronrøret skiftet med det vuns, men blev alligevel en anelse imponeret af testresultatet. Og så var det ikke engang triplelock, som man bruger i Subs og Dwellere... Nu anbefaler jeg ikke at teste sagen... (fik en gang duk på glasset efter en tur i poolen med en Tudor Oyster Prince med krone som jeg glemte at lukke...) - så det lykkedes ikke hver gang. Mvh. John RE: Vandtæthed - khbk - 28-06-2015 Ad Anekdote # 1: Hvorfor skulle kronerøret skiftes efter at kronen ikke var skruet til? / Kristen RE: Vandtæthed - TioMalo - 28-06-2015 (28-06-2015, 04:17 PM)khbk Skrev: Ad Anekdote # 1: Hvorfor skulle kronerøret skiftes efter at kronen ikke var skruet til? Gevind i skruerøret var lidt defekt og det var meget svært at få kronen skruet fast. Den tog fat af begyndelsen af gevindet men ikke så at kronen blev lukket helt. Derfor så jeg den først hos AD´en. That´s it Hilsen John RE: Vandtæthed - Stinger - 28-06-2015 Fik engang testet et Rolex GMT2C hos Ravnkilde. De piller lænke af uret og fjernet værket før de tester den tomme kasse i vand. Uret bestod testen (var nyt) men de monterede lænken forkert hvilket blev rettet med det samme. Da jeg kom hjem fik jeg øje på 15-20 støvkorn på skiven. Det var første gang uret havde været åbnet siden det forlod fabrikken. Tilbage til Ravnkilde som først var lidt uforstående men til sidst fik mig til at bestille tid en anden dag til at få deres støv blæst væk igen. Uret kom retur med enkelte støvkorn - men vandtæt dét var det! De er forresten søde nok i butikken og jeg er kommet der siden. Vandtæthed - phrede - 28-06-2015 Det dybeste jeg har været med mine Dwellere er 12 meter.... kun 1 % af deres maksimale dybde! Men jeg gad godt vide hvilket tryk der er på uret når man hopper på hovedet fra 5 meter? Da jeg var dreng sejlede jeg jolle, og til kapsejlads vi brugte nogle Casio sejlerure med nedtælling og en LED til at blinke ved 1 min og de sidste 10 sekunder. Ure, der fik masser af tæsk. Det eneste problem var de ofte havde dug under glasset trods når vi kom i land.... De havde WR 100m.... Jeg skal helt sikkert tryktestet mit incoming dykker inden turen går sydpå ;-) - via iPhone |