Urdebatten / Urforum
Complications - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Complications (/showthread.php?tid=80004)

Sider: 1 2

Complications - willy - 25-05-2015

Inspired by a current debate.I thought this might be interesting.

http://www.ablogtowatch.com/top-five-useless-watch-complications/

your views please on watch complications you like, or think to be a waste of space

I like power reserve,and find it usefull.

Waste of Space Jumping hours.

RE: Complications - brauer - 25-05-2015

Selvom månefase er utrolig smukt i de fleste tilfælde kan jeg ikke rigtig se funktionaliteten

Vil give dig ret i at power reserve er utrolig hjælpsom (har dog aldrig ejet et med denne funktion)

RE: Complications - Stinger - 26-05-2015

Jeg er glad for dato. 

RE: Complications - P.N. - 26-05-2015

(25-05-2015, 07:58 PM)brauer Skrev: Selvom månefase er utrolig smukt i de fleste tilfælde kan jeg ikke rigtig se funktionaliteten

Vil give dig ret i at power reserve er utrolig hjælpsom (har dog aldrig ejet et med denne funktion)
Det der med funktionaliteten er noget sjovt noget. Hvis vi taler om biler er funktionen i vid udstrækning den samme, for den sags skyld alle transportmidler, men det er prisen ikke. Det bliver straks sværere når vi også skal kunne godtage udseendet og endnu vanskeligere når lyden i stereoanlægget bedømmes. Er det de samme vanskeligheder der opstår, og derfor der er et marked for enhver smag og især pengepung. Det der underlige begreb value for money, når vi taler om ure til 50K og derover, hvad drejer det sig om andet end handelsværdi og pay back tid, det har imh ikke noget med funktionalitet at gøre. Når man når min alder er det praktisk at have aut. optræk, dag/dato udelukkende fordi man ikke kan huske en skid. Icon_lol Icon_party
P.N.

RE: Complications - brauer - 26-05-2015

@P.N. vi er måske nået til et stadie hvor dato/dato samt måned og år er nødvendigt :D så kan jeg godt se at verdenstid er praktisk hvis man skulle glemme hvor på kloden man befinder sig

RE: Complications - willy - 26-05-2015

(26-05-2015, 01:53 PM)brauer Skrev: @P.N. vi er måske nået til et stadie hvor dato/dato samt måned og år er nødvendigt :D så kan jeg godt se at verdenstid  er praktisk hvis man skulle glemme hvor på kloden man befinder sig
Icon_lol Icon_lol Icon_lol good one.

RE: Complications - Stensbjerg - 26-05-2015

Behov opstår tit når man først har prøvet at have det,
Husker tydeligt da jeg begyndte at sælge biler med el-ruder 
Til folk som ikke havde det i deres gamle bil, i dag vil ingen vel nærmest undvære det Icon_e_biggrin1 

Jeg har et ur med power reserve og GMT funktion,
Tænkte da jeg købte uret hvad skal jeg med, i dag syntes jeg det er fedt.

Power reserven er meget praktisk når man ikke har uret på hver dag,
GMT tid bygget ind uden at bruge lynetten syntes jeg er en fed detalje ved uret,
Selvom jeg ikke har det store (om noget) at bruge det til. Icon_e_biggrin1

RE: Complications - bjorn_e58 - 27-05-2015

En af de måske mest ligegyldige komplikationer er nok Lange u Söhnes Langematik Perpetual, der har en knap, som man skal trykke på 3 gange på 400 år - nemlig når et rundt århundrede ikke er skudår. Næste gang er 28. februar 2100, da datoen efter er 1. marts.

Men jeg synes faktisk at astronomiske komplikationer er spændende, og jeg ville gerne eje et ur, der viste tidspunkt for solens op- og nedgang. Selvfølgelig korrigeret for sommertid og korrigeret for min breddegrad. Jeg kan også sagtens forestille mig, at equation of time, som det hedder (der viser sand soltid) kan være interessant.

Komplikationer skal efter min mening være praktiske og anvendelige - og rent faktisk blive brugt af brugeren. Derfor har jeg ikke nogen kronograf, for jeg har simpelthen ikke brug for at kunne tage tid på den måde.

Et andet eksempel på en komplikation, der vel egentlig er overflødig er annual eller perpetual kalender. Ure med disse bør jo ikke gå i stå - for så skal kalenderen stilles - og hvor mange mennesker, der har mulighed for at købe ur med annual eller perpetual kalender, bruger så uret så meget, at det aldrig går i stå? Jeg er helt med på, at det er en mekanisk bedrift at lave disse; men mon ikke de fleste i praksis godt kan finde ud af at stille datoen frem, når måneden ikke har 31 dage?

GMT er nok den komplikation, jeg selv værdsætter mest.

/Bjørn.

RE: Complications - willy - 28-05-2015

When you buy a Astro complication Bjørne,please book a weeks holiday.Because you will need it to read the instruction book that comes with the watch Icon_lol Icon_lol The instruction book to the Ulyssese Nardin Astrolibium serie of watches was the size of the bibel Icon_lol Icon_lol At that time they were the most complicated wristwatches ever built,and were in the Guiness record book.Many just gave up on them.Talk about bloody complicated Icon_smil But still fantastic watches.

RE: Complications - bjorn_e58 - 28-05-2015

I never read documentation!

And from my garden, I can see the moon, lots of stars, several planets, but I often ask "where is Uranus?"

Icon_not