Urdebatten / Urforum
Den perfekte gummirem? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Den perfekte gummirem? (/showthread.php?tid=79899)



Den perfekte gummirem? - TH - 04-05-2015

Jeg ved godt, at det er et temmelig gennemdiskuteret emne, og egentlig ville jeg bar have lavet et lille review af en ny rem, men hvorfor ikke starte lidt debat.
Personlig foretrækker jeg rem over lænke, og efter at have båret mit SMP på nato i et par måneder må jeg erkende, at en gummirem er at foretrække, da jeg syntes de er langt mere komfortable og praktiske. Min nærighed tillod mig dog ikke at skyde pengene efter hverken en OEM eller ISOfrane, som ellers er et forumhit utrolig mange steder. Jeg overvejede kort en ISO-kopi fra TimeFactors, men de er lavet af Polyurethan, som både tiltrækker støv i massevis og generelt er et dårligt materiale. Jeg har en Hirsch Pure i 22mm, som er super lækker, men efter at have læst på WUS om Bonetto Cinturini, tænkte jeg at den måtte prøves.
Via E-bay fandt jeg et pænt udvalg hos WatchGecko i UK, valgte en model 306, pris kr. 249,- inkl forsendelse, og fem dage efter lå den i postkassen.

Allerede inden jeg pakkede den ud af æsken bredte der sig en kraftig duft af vanille, som er lige kraftig her nogle dage efter. Hvis man ikke er til den lugt, må man lige give den et par skud med Old Spicen.
Remmen har en god tykkelse, men er stadig blød og fleksibel. Ligesom hos Hirsch er den lavet af gummi og ikke, hverken silikone eller PU, hvilket også betyder, at den ikke er en støvmagnet, at den gerne skulle holde farven og have en lang holdbarhed. Spændet virker også solidt nok

Jeg har haft to silikoneremme fra Sinn, som er væsentlig dyrere, men må sige at BC-remmen er væsentlig mere behagelig og syntes også, at den føles mere lækker overall (bortset fra vanillelugten, som er en kende enerverende). Har også haft en OEM fra Breitling, og selv her, mener jeg at BC-remmen vinder, om end det kun er på marginalerne, men prisforskellen her er endnu større.
1:1 syntes jeg at remmen fra Hirsch føles en smule bedre, men har også læst i en tråd at Hirsch bruger 100% naturgummi, mens BC har noget syntetisk med i processen. Men til prisen tror jeg ikke på, at der er noget der kan overgå BC-remmene.

Spørgsmålet til jer: Hvad er i jeres øjne den bedste rem på markedet både med og uden en "value for money" betragtning?

M.v.h. Thomas


İmage
İmage


Den perfekte gummirem? - jacobzimmer - 04-05-2015

Den klæder hvertfald uret!
Mit håndled er desværre for lille til at få noget gummi der passer. Det kommer til at side dumt, og rasle rundt pga. Et løs rum mellem håndled og remmen :(


Den perfekte gummirem? - whoa - 04-05-2015

Jeg har den selv samme rem, bruger den på mit skx007 pt, ganske fin rem til pengene :-)
İmage


Har også en Hirsch ayrton, som er god på varme dage
İmage

Desværre kommer gummi remme altid til at "hænge" lidt på min yderside af handledet.. Det gør alt stort set men syntes ikke det er så galt med stål,nok noget med vægten :-)
-Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors-


RE: Den perfekte gummirem? - TH - 04-05-2015

@ Jacob. Takker. Det er selvfølgelig lidt træls, hvis remmene ikke passer. Ved at BC laver en onepiece / NATO i gummi, hvis det skulle være noget.

@Whoa. Det fungerer bestemt også til 007'eren Icon_e_biggrin1 Hvor længe har du haft den og dufter den stadig kraftigt?
Den hirsch ser også sprød ud og de er altid garant for kvalitet.
Kan i øvrigt godt følge det med at nogle ure / remme glider ud, synes dog ikke at jeg oplever det med denne kombi.

Mvh Thomas


RE: Den perfekte gummirem? - jacobzimmer - 04-05-2015

Lyder spændende. Dem må jeg da lige kigge på.


RE: Den perfekte gummirem? - whoa - 04-05-2015

(04-05-2015, 07:13 PM)TH Skrev: @ Jacob. Takker. Det er selvfølgelig lidt træls, hvis remmene ikke passer. Ved at BC laver en onepiece / NATO i gummi, hvis det skulle være noget.

@Whoa. Det fungerer bestemt også til 007'eren Icon_e_biggrin1 Hvor længe har du haft den og dufter den stadig kraftigt?
Den hirsch ser også sprød ud og de er altid garant for kvalitet.
Kan i øvrigt godt følge det med at nogle ure / remme glider ud, synes dog ikke at jeg oplever det med denne kombi.

Mvh Thomas

Ja har faktisk først smidt den på nu her, fordi jeg ikke kunne få seikos egne.. Ehm.. Ved det hedder springbar.. Så fjeder stang? Haha.. Men få den rem derpå, så skulle lige have taget mig sammen til at få nogen andre der passede til den, men har nok haft den et års tid, den er da reduceret kraftigt i duften :-D
Den er rigtig lækker den hirsch, ville på nuværende tidspunkt nok gerne have haft Robby modellen istedet, der er syningen farvet også samt en lidt anden overflade :-)
Ja det er lidt træls men har så småt vænnet mig til det :-) har lidt samme problem med nato og zulu

-Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors-