|
Nyt fra Sinn - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nyt fra Sinn (/showthread.php?tid=79870) |
Nyt fra Sinn - TH - 28-04-2015 Hej Siden lanceringen ved Basel har jeg luret lidt på det nye Sinn EZM3F, og da jeg var en tur i Hamborg i weekenden, bød muligheden sig for lige at se det med fingerne hos en særdeles venlig sælger ved Goldene Zeiten, en lille uanseelig butik, men med en ganske godt udvalg især af de tyske ure. Uret bygger på Sinns populære EZM 3, som er et rent dykkerur. F-udgaven er ifølge Sinn et instrument / pilotur, og er typisk Sinn i stil og teknologi - Enten elsker man det eller ikke, jeg tilhører den første del For mig er dette ur noget nær perfekt, med en diameter på 41 og en tykkelse på 13, som endda føles tyndere, da lynetten skråner en del. Skiven er gjort noget mere enkel og det sammenholdt med størrelsen, gør at uret flyver lidt under radaren. Uret kommer (i øjeblikket) med et ETA 2824-2, selvom Sinn for de fleste ures vedkomne er gået over til Selitta. Nu er spørgsmålet bare, skal man sælge for at købe Læs evt mere på: http://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/EZM_3F.htm Lige lidt billeder fra mobilen (beklager kvaliteten). Han havde den kun på læderrem, som jeg dog ikke var så vild med i forhold til silikoneremmen. ![]() ![]() Fik også prøvet deres 104, som i min verden må betegnes som et ganske godt køb til godt syv tusinde kr. ![]() Var i øvrigt også forbi Wempe, men her blev det kun til vindueskigning uden billeder (sorry), men hold da op et udvalg de har. M.v.h. Thomas [url=http://s936.photobucket.com/user/Olgasdreamboy/media/Mobile%20Uploads/DSC_0014_zpsyk0zhlmi.jpg.html][/url] RE: Nyt fra Sinn - willy - 28-04-2015 (28-04-2015, 08:08 AM)TH Skrev: HejThere is a lot of quality in Sinn watches.They put the Micro brand watches to shame.I just wish that they used their own calibers .They have been talking about doing this for a long time now.Their watches deserve a true Sinn caliber. RE: Nyt fra Sinn - jkjaers - 28-04-2015 Jeg synes da umiddelbart den kombi ser fed ud, men jeg er nok også lidt letpåvirkelig overfor Sinn disse dage RE: Nyt fra Sinn - TH - 28-04-2015 @Willy: Ja det kunne være spændende, men på den anden side håber jeg det ikke, da prisen givet vis vil stige. Når vi snakker toolure synes jeg, at det er helt fint med ikke-inhous værker, som man ved virker. Når vi snakker Eta, bruger Sinn altid topgrade, og efter sigende, højeste kvalitet hos selitta. @Jesper. Det kan jeg godt forstå RE: Nyt fra Sinn - willy - 28-04-2015 (28-04-2015, 05:17 PM)TH Skrev: @Willy: Ja det kunne være spændende, men på den anden side håber jeg det ikke, da prisen givet vis vil stige. Når vi snakker toolure synes jeg, at det er helt fint med ikke-inhous værker, som man ved virker. Når vi snakker Eta, bruger Sinn altid topgrade, og efter sigende, højeste kvalitet hos selitta.Yes i think the prices would increase with a inhouse caliber.But Sinn make such good quality watches,that they deserve to compete with other brands who charge up to 70000dkr! for watches with ETA calibers.Only Seiko can compete with Sinn for watches that cost less than 20,000dkr in my opinion.Sinn watches could become collector watches with a inhouse caliber.If Nomos can do it ,so can Sinn.Because Sinn cut out the dealer Network,i am convinced they could rise in the heirachy of watch brands.This is for example why Oris cannot take off has a serious brand.They have great design,but the calibers are nothing worth keeping. RE: Nyt fra Sinn - TH - 28-04-2015 Enig langt hen af vejen, især vedr value for money betragtningen, og når de nu skriver "German made" på mange af deres ure, ville det være fint at værket også var. Deres SZ01 værk, som et kraftigt modificeret Valjoux 7750 høster en del ros rundt omkring, så arbejdet med værker er ikke helt fjernt. RE: Nyt fra Sinn - willy - 28-04-2015 (28-04-2015, 06:20 PM)TH Skrev: Enig langt hen af vejen, især vedr value for money betragtningen, og når de nu skriver "German made" på mange af deres ure, ville det være fint at værket også var.I honestly just think it is a matter of time before Sinn become a real manufacturer.Like you say German made means a lot today in the watch world.The Swiss are no longer alone Nyt fra Sinn - peterkaa - 29-04-2015 Tool ure skal kunne serviceres af enhver urmager der skal have adgang til dele etc. Jeg syntes det ville være plat med inhouse. RE: Nyt fra Sinn - willy - 29-04-2015 (29-04-2015, 03:30 AM)peterkaa Skrev: Tool ure skal kunne serviceres af enhver urmager der skal have adgang til dele etc.There is no difference at all about servicing between inhouse or standard mass produced calibers.All that matters is access to the parts needed.All of these type of watches are just time or date only.A monkey could service them.Rolex is inhouse my friend,would you say that is nonsense? Calibers like Rolex make, are specificaly designed for toughness and easy servicing.And i would rather have a Rolex or Seiko Prospex inhouse caliber in any so called Tool watch,than a standard ETA or Sellita caliber.So please do not try to tell me that inhouse is nonsense.Sinn when they do eventually make their own caliber,will make one that fits the watches they put them in.Many of these so called Tool watches have a little bitty caliber stuck in the middle,that is held there by plastic spacers.That is real Tool Nyt fra Sinn - peterkaa - 29-04-2015 Et tool ur skal kunne serviceres af enhver og dele skal være tilgængelige. Derudover skal uret også være tilgængeligt så man faktisk kan købe dem for menneske penge og bruge dem. Det er for mig at se ikke et mål at gøre uret dyrere fordi man kan. ETA/Sellita opfylder fint de krav. |