Urdebatten / Urforum
Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner (/showthread.php?tid=79713)

Sider: 1 2


Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Gutten - 22-02-2015

Jeg står i den situation, hvor jeg har muligheden for at få fingrene i et Rolex, som jeg nok må erkende at jeg får brug for lidt hjælp til at vurdere.

Jeg har bevæget mig mest rundt i det Japanske (Citizen og Seiko) som er i den noget lavere end mht priser ifht Rolex, så min viden er beskeden inden for Rolex. (Lidt endnu)

En bekendt, ligger inde med et "skuffe-Rolex" som er fra 1994 og ikke har været i brug de sidste mange år
Han er, mig bekendt, den eneste ejer af uret, men overvejer nu at skille sig af med uret.

Hvad er jeres vurdering? Hvad går sådan et ur for i en privat handel.

Hvis i mangler informationer omkring uret, må i bare sige til, så spørg jeg ham bare.

På forhånd tak
Således ser uret ud:


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Clubman - 22-02-2015

Gutten Skrev:........Hvis i mangler informationer omkring uret, må i bare sige til, så spørg jeg ham bare.

Hej, urets stand og tilbehør kan gøre en stor forskel i prisen, så der skal nok lidt flere gode billeder til; forfra, bagfra, lænken og låsen.

Er lænken slidt Icon_question , har det været til service, inden for de sidste par år Icon_question

Er det et komplet sæt Icon_question boks,originale papirer(garanti bevis).


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - jacobzimmer - 23-02-2015

Det ser hvertfald godt brugt ud..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - TioMalo - 23-02-2015

I billedet, de få ting man nu kan se i det er at uret er lidt nusset i hjørnerne. Det er fra 1994, dvs. uret har tritium markeringer og visere. No good. Tritium fra 94 er død og uret er for nyt for at kunne markedsføres som "semi-vintage".
Med certifikatet og boks måske 30 - 31K. Uden, 28-29K.
(jeg ved at der kommer svar for dette, i stil med "kan du fortælle hvorfra man kan finde dem / kom med et link" etc. tyr-afføring. Men, believe me; de kan findes med helt almindelige googlingsevner Icon_e_wink ).


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Gutten - 23-02-2015

Clubman Skrev:Hej, urets stand og tilbehør kan gøre en stor forskel i prisen, så der skal nok lidt flere gode billeder til; forfra, bagfra, lænken og låsen.

Er lænken slidt Icon_question , har det været til service, inden for de sidste par år Icon_question

Er det et komplet sæt Icon_question boks,originale papirer(garanti bevis).
Lad os gå ud fra det værst tænkelige tilfælde. Lænken er nok lidt slidt, og det har ikke været til service i nyere tid.
Det eneste jeg selv har fået er billedet som jeg har lagt op. Ved ikke om kassen er original.

Tio Malo Skrev:I billedet, de få ting man nu kan se i det er at uret er lidt nusset i hjørnerne. Det er fra 1994, dvs. uret har tritium markeringer og visere. No good. Tritium fra 94 er død og uret er for nyt for at kunne markedsføres som "semi-vintage".
Med certifikatet og boks måske 30 - 31K. Uden, 28-29K.
(jeg ved at der kommer svar for dette, i stil med "kan du fortælle hvorfra man kan finde dem / kom med et link" etc. tyr-afføring. Men, believe me; de kan findes med helt almindelige googlingsevner Icon_e_wink ).
Tak for din vurdering. Det er lige præcis den slags indlæg jeg er ude efter.

Jeg antager at Tritium er noget med illuminationen at gøre. Men som du selv nævner, kan jeg jo prøve at google mig til det.


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - johnfyn - 23-02-2015

...nu spørger jeg om noget...uden have ret meget viden om ROLEX....men er der en spinkel mulighed for at uret er fake Icon_e_sad


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Gutten - 23-02-2015

JohnFyn Skrev:...nu spørger jeg om noget...uden have ret meget viden om ROLEX....men er der en spinkel mulighed for at uret er fake Icon_e_sad
Det ville undre mig meget hvis det var fake.
Ser du noget som trigger dig til at tro at det måske er en kopi?


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - Gutten - 23-02-2015

Nye efterretninger siger, at der er både original kasse og garantibevis med til uret.


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - bjorn_e58 - 23-02-2015

At tritium'en er død betyder, at det ikke lyser om natten. På det ene billede, der er, synes jeg også, at det ser godt brugt ud. Der er en ridse på kransen lidt efter 40, og vist også lidt før 20. Det første midterled øverst er også temmelig medtaget. Hvis din sælger med "kassen" mener den kasse, som uret oprindeligt blev leveret i, hvorfor er uret så lagt omkring en rød pude i en rød æske? Jeg ville under ingen omstændigheder købe det, uden at have haft det i hånden. Der skal i hvert fald mange flere og tydelige billeder til; det må sælger da kunne sørge for. Og hvis kun han har haft det, kender han formenlig også service-historien, så spørg om den.

/Bjørn.


Re: Hjælp til vurdering af Rolex Submariner - jacobzimmer - 23-02-2015

JohnFyn Skrev:...nu spørger jeg om noget...uden have ret meget viden om ROLEX....men er der en spinkel mulighed for at uret er fake Icon_e_sad

Billedet er dårligt, men cyclopen siger ikke heeeelt god ud - men som sagt, svært at sige med det billede.