Urdebatten / Urforum
Speedmaster begær igen igen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Speedmaster begær igen igen (/showthread.php?tid=79707)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

RE: Speedmaster begær igen igen - phrede - 20-04-2016

(20-04-2016, 10:17 PM)Loncar Skrev: Jeg stjæler lige tråden et øjeblik; hvor får man den fede rem fra på side 1? Den brune rå med syninger ?
Hilsen Loncar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den kan man få her: http://vintageure.dk/Webshop/Produkter/Vintage-læderrem-mørkebrun-20-16mm

Uha, der er ikke mange der stemmer for SS... -Gode argumenter! Særligt Geodocs svar er lagret til evig tid :D

Mine argumenter for at "voldtage" det smukke historiske Speedmaster er som følger.
1) Safirglasset er lidt lavere og giver dermed uret en lavere profil.
2) Jeg kan godt lide at glasset har en fladere krumning henover midten sådan som safir'en har, da
3) Jeg synes at dette giver uret et mere "præcist" udtryk; hvilket tiltaler mig med et præcist mekanisk ur
4) Jeg kan godt lide den forvrægning som safir'en giver, men er ikke stor fan af dén som hesalit'en giver
5) Jeg kan godt lide den kølige måde safiren viser de hvide visere og den (må man sige mørkegrå) sorte, matte skive.

På den anden side:
1) Jeg kan godt lide at det er det originale, NASA-godkendte, ur
2) Hesalit har en lækker blød glød
3) Hesalit gør på en underfundig måde uret mere organisk for mig - altså det ændrer sig over årene (hvis jeg har noget så lang tid) præcis som en læderrem.

RE: Speedmaster begær igen igen - Geodoc - 20-04-2016

(20-04-2016, 10:53 PM)phrede Skrev: Uha, der er ikke mange der stemmer for SS... -Gode argumenter! Særligt Geodocs svar er lagret til evig tid :D

Mine argumenter for at "voldtage" det smukke historiske Speedmaster er som følger.
1) Safirglasset er lidt lavere og giver dermed uret en lavere profil.
2) Jeg kan godt lide at glasset har en fladere krumning henover midten sådan som safir'en har, da
3) Jeg synes at dette giver uret et mere "præcist" udtryk; hvilket tiltaler mig med et præcist mekanisk ur
4) Jeg kan godt lide den forvrægning som safir'en giver, men er ikke stor fan af dén som hesalit'en giver
5) Jeg kan godt lide den kølige måde safiren viser de hvide visere og den (må man sige mørkegrå) sorte, matte skive.

På den anden side:
1) Jeg kan godt lide at det er det originale, NASA-godkendte, ur
2) Hesalit har en lækker blød glød
3) Hesalit gør på en underfundig måde uret mere organisk for mig - altså det ændrer sig over årene (hvis jeg har noget så lang tid) præcis som en læderrem.

Det er menneskeligt at fejle; men forkasteligt at fremture i vildfarelsen  Icon_blink 

Med venlig hilsen - Geodoc

Safir-Speedmaster = Forkasteligt, kort sagt ? Icon_drinks

RE: Speedmaster begær igen igen - Geodoc - 20-04-2016

(20-04-2016, 11:18 PM)phrede Skrev: Safir-Speedmaster = Forkasteligt, kort sagt ?  Icon_drinks

Fik vist ikke tydeligt frem, at jeg ikke bryder mig om safir på Speedmaster Pro  Icon_blink

İmage

... men synes det er glimrende på en BA

Speedmaster begær igen igen - phrede - 20-04-2016

Hehehe fabelagtigt!!! Story continues.......

- via iPhone

RE: Speedmaster begær igen igen - PHO - 20-04-2016

Hvor har du dog ret Geodoc.  Icon_blink

İmage

Speedmaster begær igen igen - phrede - 21-04-2016

Speaking of, dagens ur for mig:

İmage

- via iPhone

Speedmaster begær igen igen - phrede - 07-05-2016

Det forkastelige ur:

İmage

İmage

- via iPhone

RE: Speedmaster begær igen igen - Geodoc - 07-05-2016

Når man står overfor tilsyneladende uforklarlige fænomener - er det godt, at kunne søge forklaring på internettet.
I dette tilfælde er det præsentationen af "det forkastelige ur" - der kunne fortjene en nærmere forklaring

# Hvad er bevægegrundene?
# Hvad påvirker beslutningen?
# Hvorfor denne bevidstløse tumlen ned ad "Failure Street"?
# Har rådgivning været for dårlig?
# Har det sociale- og interessemæssige netværk svigtet?
# Har slet ingen turdet tage en "Kammeratlig samtale"?
# Hvor har vi fejlet?

Vi står som skibbrudne ynkeligt sønderbankede og udmattede, på bredden af uforstandens frådende ocean...
... Og spørger os selv atter og atter, "Hvorfor?"

İmage
En mulig forklaring ligger i ovenstående opslag.

I det særprægede - nærmest abstrakte univers, som "Phrede" har søgt at hvirvle os ind i,
har vi har tidligere set en liste over forhold, der kunne tale for et safirglas på en Speedy PRO.
Denne liste af luftige argumenter (læs: Stråmænd) 'holder jo ad Wandsbek til'

İmage
Atter er nettet vor gode ven, når vi skal fremhæve betydningen af termen, "At holde ad Wandsbek til"

Man kunne fristes til at udbryde: "Den går ikke Granberg"
İmage

"Det forkastelige ur" - overskrider alle logiske, forstandsmæssige og intellektuelle grænser.
Man kunne eventuelt søge en forklaring i fænomenet, "Fødsels psykose" - Ja! måske en anelse subtilt...
... Men man klamrer sig jo til et hvilket som helst forklaringsmæssigt halmstrå - i dette frådende hav af ungdommeligt overmod.

Vi er blevet præsenteret for alle safirglassets kiksede detaljer; men det eneste formildende element:
İmage
... Indkigget til den skønne kaliber 1863 - Næh det beholder vi for os selv.

Med hemmeligholdelsen af den bedårende kaliber 1863, har Phrede sat et dybt stød ind, og oven i købet (satanisk) vredet kniven rundt i såret.

Illustrationen af kaliber 1863 er hentet fra: SPEEDY TUESDAY – A CALIBER 1863 SPEEDMASTER PROFESSIONAL 3572.50(link)

Der har tidligere været megen moro om anvendelse af tape på ure.
Her er et eksempel på, at et stykke 3 x 3 cm sort Gaffa tape på frontglasset ville gøre underværker.

Alle (osse Phrede) ønskes en fortryllende WeekEnd.