Urdebatten / Urforum
Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm (/showthread.php?tid=79547)

Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Joepete - 25-11-2014

I går gik turen til Horsens mod Halse for at kigge nyt ur. Igennem et års tid har jeg haft et godt øje til den nye 44mm Seamaster Pro Chrono med blå skive, men jeg har ikke kunnet "træffe den hjemme" ved Peter - før i går. Først gik det imidlertid som vanligt: Peter, Claus og jeg endte med at kigge på en masse lækre Breitling ure med fingrene, og nyde deres mange flotte design detaljer på flere forskellige modeller. Jeg var helt vild med den lækre 24 timers visende Military Edition af Super Avengeren - lækker klokke Icon_cool

Men det var jo Omega, jeg var kommet for at købe, så "de seende fingre" gik herefter på opdagelse i de lækre klokker, som Peter havde hjemme: Cal. 9300 PO i Ti er super lækker, og cal. 8500 PO i helt sort skulle naturligvis også prøves på armen, "bare" fordi den udstråler SÅ meget klassisk og samtidig nyt Omega DNA Icon_mrgreen Peter havde også en af de sidst producerede cal. 1164 chrono´er med blå skive hjemme, og på armen røg den da også. Et ur, som gennem end el år efterhånden, har vist sig at være både pålideligt, præcist og robust. Men uret vist sig at være lige til den lille side på mit håndled, og så var valget omkring mit nye ur ret let at tage: Det skulle være den nye 44mm Seamaster Pro Chrono med blå skive Icon_cool

Den har et distingt Omega Chrono design, en fantastisk flot detaljeret skive, med højt hævede markeringer, smukt forarbejde visere og lækre fonts, og så er kasse kvalitet og finish på et rigtig godt niveau. Den keramiske lynette og den kraftige lænke med skruer er også et plus i min bog. Alt i alt føles uret utrolig vellavet når man står med det i hånden, og ikke mindst, når det kommer på håndleddet Icon_cool Værket ved jeg ikke så meget om, så har nogle inputs her, er I meget velkommen til at byde ind! Jeg ved dog, at Omega har lavet en kolonnehjulschrono med tricompax layout og dato kl 6 på en 7750 base, og forhåbentlig betyder det, at der kommer de bedste elementer frem fra tidligere tiders modeller: Robusthed, servicevenlighed og flot skive layout Icon_cool

Det er mørkt hele tiden, synes jeg, så jeg har kun nået at tage to fotos Icon_redface Når weekenden kommer, håber jeg at kunne tage lidt flere Icon_e_smile Hav en super god uge, ALLESAMMEN!

İmage

İmage

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - willy - 25-11-2014

Beautiful looking watch , and my favorite Omega case design . More pictures please .

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - jacobzimmer - 26-11-2014

Tillykke med det, virkelig et flot ur. Ser frem til flere billeder Icon_e_biggrin

Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - phrede - 29-11-2014

Ja for søren, super godt valg!! Og størrelsen ser intet mindre end perfekt ud til dig!!

Post script: jeg ser også frem til billeder Icon_smil
-via iPhone

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Joepete - 29-11-2014

Så blev det endelig weekend, og dagens fodboldstævner for ungerne er forbi. Dermed blev der tid til at tage lidt fotos af min nye Omega Seamaster Pro Chrono 44mm. Håber I kan lide dem Icon_e_wink

Jeg er særligt begejstret for urets skive, med dens tydelige Seamaster Chrono DNA, flotte finish og lette aflæselighed. Den blå farve er super lækker i forskelligt lys, da den chancerer i mange blålige nuancer.
İmage

Urkassens forarbejdning er virkelig smuk med satineringer, børstninger og facet kanter i skøn æstetisk harmoni. Pushernes krone og farv i "bunden" giver et sporty og robust look til kassen.
İmage

Det er helheden af urets del-elementer, robust lænke, flot kasseforarbejdning, Omega Chrono skive DNA og den lækre keramiske krans, der tilsammen gør uret til en super positiv oplevelse af kvalitet.
İmage

På armen gør uret sig rigtig godt, og på en eller anden måde er uret allerede super klassisk Omega, da det trækker på så mange tidligere generationers æstetiske detaljer. Dejligt, synes jeg.
İmage

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - willy - 29-11-2014

Again a beautifull watch and a great classic design . The blue dial is spot on .

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Stoffer - 01-12-2014

Super flot ur!

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - phrede - 01-12-2014

Ja, og den blå farve er jo helt vildt flot...! Og god dybde i skiven

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Brian M - 12-12-2014

Fantastisk flot ur.

Hvad er reference nummeret på denne model?

Re: Omega Seamaster Pro Chrono 44mm - Brian M - 12-12-2014

Man skal bare læse indenad på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.omega.com">www.omega.com</a><!-- w --> og så finder man svaret.

Undskyld ulejligheden Icon_smil