Urdebatten / Urforum
Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurtigt! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurtigt! (/showthread.php?tid=79487)

Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurtigt! - Henrik E. - 25-10-2014

Hej

Mit Omega Seamaster Planet Ocean 8500 er pludselig begyndt at gå for hurtigt. Ca. 30-60 sekunder i døgnet.

Jeg købte det for 2 ½ år siden hos en urmager som ikke længere sælger Omega ure, og derfor ikke længere er autoriseret forhandler (går jeg ud fra).

Jeg håber derfor at i kan hjælpe/give mig gode råd til følgende spørgsmål, inden jeg prøver at kontakte en forhandler for at få udbedret fejlen:

Skal jeg bruge den urmager der solgte mig uret, eller en autoriseret forhandler?

Er der en Omega garanti der dækker den "fejl" at uret pludselig går for hurtigt og "kun" er 2½ år gammelt?

Vil en udbedring af fejlen være en del af et service tjek, eller skal jeg betale for begge dele?

Hvad vil der koste mig at få repareret uret og/eller at få et service tjek af det, og er der forskel på de forskellige forhandleres priser i KBH området?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Håber at i har tid og lyst til at hjælpe Icon_e_smile

God weekend

Hilsen Henrik E.

Re: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurt - Per Nielsen - 25-10-2014

Det var mange spørgsmål på een gang. Hvilken urmager man skal bruge er vel altid et spørgsmål om tillid, du må jo have haft tillid til den urmager du købte uret hos så hvorfor ikke bruge ham igen. Der er i dette forum en udtalt opfattelse af, at det kun er aut. forhandlere der kan reparere ens statussymbol og vil man betale prisen for det er det da også ok. Icon_evil Det er dog ikke vanskeligere at reparere et Rolex eller et andet prestigemærke end alle andre ure, hvis det er en fagmand der sidder med luppen, og han har det nødvendige specialværktøj til rådighed, principperne er de samme.
Hvis din Omega svinger mellem 30 og 60 sec. i døgnet er det nok ikke blot regulering der er tale om. Hvis uret har ligget på lager i forretningen et par år inden du købte det så begynder det måske at ligne et serviceeftersyn, men det kan den urmager du har tillid til afgøre Icon_e_biggrin

Re: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurt - Stenstrup - 25-10-2014

Hvis uret er købt fra nyt, er der, vist nok 4 års garanti på og ikke mindre end 3 år, så bare tag det til ham du købte det af. Det bliver måske sendt til Swatchgroup i Hellerup.

Enhver AD skal tage imod det under garanti.

Altså hvis det når helt op på 60 sekunder i døgnet er der næsten helt sikkert et eller andet galt og en regulering er ikke nok. Har hørt noget om en slæbefjeder eller fjerederen i sig selv, som pga olien gør at uret går meget for hurtig, men der kan også være andre årsager.
Du har bare været lidt uheldig.

God weekend

Re: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurt - Per Nielsen - 25-10-2014

Er der længere garanti på Omega ure end købeloven siger, det var der ikke da jeg havde forretning og solgte Omega men det er selvfølgelig også 35 år siden Icon_e_biggrin

Den fjeder du har hørt om Stenstrup kunne være spiralen, hvis den klæber går der totalt kuk i reguleringen, men så taler vi timer i stedet for secunder i døgnet, jeg har ikke erfaring med at drivfjederen på grund af olie kan give den fejl.

Re: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurt - Clubman - 25-10-2014

Per Nielsen Skrev:Er der længere garanti på Omega ure end købeloven siger, det var der ikke da jeg havde forretning og solgte Omega men det er selvfølgelig også 35 år siden Icon_e_biggrin

Yes Icon_exclaim I dag, giver Omega 4 års garanti, på denne type cal. serie.

Fra Omega's hjemmeside : "With its Co-Axial escapement, Si14 silicon balance spring and anti-magnetic technology, these Master Co-Axial timepieces are offered with a full four-year warranty." Icon_e_biggrin

Re: Omega Seamaster Planet Ocean co-axial 8500, går for hurt - Henrik E. - 29-10-2014

Kære alle

Tak for jeres svar og hjælp Icon_e_smile