|
Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie (/showthread.php?tid=79295) |
Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - C Harder - 15-07-2014 Hej med jer, Jeg har gennem en periode nu kigget mig om efter et "Rigtigt" ur, og jeg er faldet for en Speedmaster og er interesseret i hvad i har af tanker omkring nogle af de ting jeg har kigget på. Jeg har umiddelbart tyndet ud i feltet af varianter så vi er nede på enten den klassiske 3570.50.00 eller en 3573.50.00 med den gennemsigtige bagplade. Jeg kan egentlig godt lide ideen med den gennemsigtige bagplade, da man jo bl.a. køber et sådant ur pga. teknikken i det, men skal man forvente et større værditab på 3573'eren end 3570? Jeg har endnu ikke kunnet finde en 3573'er til salg herhjemme, men et par stykker af 3570, og brugtpriserne ligger jo ikke langt fra hvad man må kunne forvente at kunne forhandle et nyt ned i (18-19.000 for et brugt kontra måske 22-23.000 for et nyt). Det er selvfølgelig lækkert at pakke et helt nyt ur ud, men det er jo heller ikke dumt at spare nogle tusind kroner, men hvad er jeres erfaringer med nyt kontra brugt? Jeg har en forhåbning om at finde et ur som ikke vil tabe en masse i værdi (Nok lettere med et brugt end med et nyt), men er det for optimistisk? Chrono24.dk er selvfølgelig en god mulighed for at finde en masse ure til salg, men hvad er folks erfaringer med handel over landegrænserne? Hvordan gør i det i praksis - Flyver i til Italien, Tyskland eller stoler i på erfaringer andre har haft med den pågældende sælger? Sikke mange spørgsmål, men jeg håber i vil dele jeres tanker og erfaringer med mig Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - willy - 15-07-2014 It will in the end always be up to you to decide witch model you like best . You have to wear it own personal opinion . The speedy in all of its forms is a classic great looking watch . I personally like the plexi glass models . Never buy the watch just as an Investment , buy it with your heart . When you find the model you like best , you can always ask here about condition or price etc etc . Good luck in your search , and remember there are thousands of articles you can google about the Speedy. Willy PS. Do not buy new . If you find a seller , ask here maybe we know them . If you can find one for sale from a danish dealer it is a lot easier for you . Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - Avantismo - 15-07-2014 Speedmaster er en klassiker og et super fedt ur. Der originale speedmaster er med plexiglas og metalbagkasse. Der findes flere metalbagkasser igennem tiden. Det er nok den, som de fleste kender som det "ægte" speedmaster. Mindre ridser vil komme med tiden, men man kan meget nemt polere glasset op igen. Plexiglasset har en meget smuk glød og giver uret charme. Vil man have en model med glasbagkasse betyder det et nyere ur og det er med safirglas både for og bag. Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - C Harder - 15-07-2014 Mange tak for svarene Jeg er med på at et sådant ur ikke skal ses som en investering, og det er somend heller ikke meningen med det. Men det kunne da være rart hvis uret ikke smed 5000 kr. på et år Er der nogle af jer der har en ide om hvor man evt. kunne finde et godt brugt 3573 i Danmark? Jeg har ikke kunne finde et endnu... Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - Stenstrup - 15-07-2014 Du skal være tålmodig for at finde det rette her i landet. Men hvis du køber brugt, sørg for noget garanti og at uret har fået service inden for 3 års tid. Så skulle du ikke have meget at bekymre dig om. Der er mange gode erfaringer med køb fra Chrono 24. Jeg har dog valgt ikke at handle privat når det er udlandet. Hold dig inden for EU. Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - C Harder - 16-07-2014 Stenstrup Skrev:Du skal være tålmodig for at finde det rette her i landet. Jeg er klar på at vente til det rigtige ur dukker op, men når man er ved at have besluttet sig for hvad man skal have, så håber man selvfølgelig at det rigtige ur kommer til salg i dag Da dette er mit første køb af ur i denne klasse, så vil jeg nok foretrække at købe hos en forhandler, og helst i Danmark. Er der nogle af jer der evt. har et link til en oversigt over de forskellige 3570'ere der er lavet i tidens løb? Så vidt jeg kan læse mig frem til, så skifter værket på et tidspunkt, og skive og visere er vist heller ikke præcist de samme gennem modellens levetid. Jeg går ud fra at 3573 er så ny, at den kun findes i en udgave? Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - johnfyn - 16-07-2014 Hej Harder! Velkommen til! Jeg mener jo kun der én "rigtig" Speedy og det er 3750....(måske fordi jeg selv har et Hvis du vil vide noget mere om Speedmaster er der en masse link på dette forums Omega-link side! Eller check her:http://www.chronomaddox.com/ Der er naturligvis forskel på nyt og brugt, men hvis du bruger dit nye ur får det hurtigt nogle små-ridser eller patina, som nogen kalder det! Glem alt om at "holde prisen" - et brugt Speedmaster i OK forfatning vil ikke pludseligt falde i pris, men forvent heller ikke det modsatte! Betragt dit urkøb som en hobby og de har det med at koste penge (jagt, golf, biler, motorcykler...!) God jagt! Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - C Harder - 16-07-2014 JohnFyn Skrev:Hej Harder! Tak for det John Jeg må indrømme at jeg egentlig også bliver mere og mere hooked på en 3570'er... Også efter at have læst om nogles erfaringer med at deres 3573'er har det med at klæbe til håndledet i varmt vejr... Jeg kan se at der på Chrono.dk er et Speedmaster til salg. Uret er fra 1999 og står til salg til Kr. 19.000 hvilket jo ikke er meget under hvad man kan få forhandlet et nyt ned i. Jeg kan også se at man af og til kan erhverve sig modeller som kun er et par år gamle til samme pris. Men er det noget der har nogen betydning? Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - johnfyn - 16-07-2014 Hej igen...jeg har selv købt mit brugt af en gut i USA...jeg tror ikke der er den store forskel om det er nyt eller lidt brugt! Men jeg har f.eks. også altid købt brugte biler Jeg ved ikke hvad du kan prutte en forhandler ned til, men du vil jo få Omega WorldWide garanti mm., som ikke følger med ved brugt-køb! Re: Hjælp til et Speedmaster til en Rookie - Geodoc - 16-07-2014 C Harder Skrev:Jeg er ganske enig med John.JohnFyn Skrev:Hej Harder!Tak for det John Synes dog, at 19K er i overkanten. - Se f.eks: # Speedmaster ST 145.0022 kaliber 861 16,5 K fra anerkendt forhandler # Speedmaster 3570.50 fra 2013, til 16,5K Nogle år på bagen, har ingen betydning for ure af denne kvalitet. Blot de ikke har været vandskadede. Det er der ikke noget der tyder på i ovenstående. Med venlig hilsen - Geodoc |