|
vurdering af ældre Rolex dameur - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: vurdering af ældre Rolex dameur (/showthread.php?tid=78998) Sider:
1
2
|
vurdering af ældre Rolex dameur - mr. T - 13-02-2014 Hej Eksperter Jeg vil gerne bare høre om nogle kan vurdere dette ur (det er et vi har arvet og gerne vil sælge): [url]"http://www.dba.dk/dameur-rolex-rolex-cellin/id-1005976062/">http://www.dba.dk/dameur-rolex-rolex-ce ... 005976062/[/url] og evt. hvis nogle kan fortælle noget om modellen som jeg ikke ved... har fået at vide det er cellini og det er fra 70'erne eller 80'erne... Jeg har googlet som en gal og kan ikke finde et billede af et ur magen til. Der står 508 bagpå og 750 på lænken (står for 18 karat) Bruun Rasmussen har vurderet det til ca. 10000kr. men så er der jo salær og gebyrer, men jeg vil gerne ligesom have det valideret af nogle kloge folk herinde fra det kunne jo være det var mere værd.... evt. gerne et fif til hvor henne (forum, auktion, internationalt) man får bedste salgspris... Vh Thor Reeckmann tlf. 22760403 Re: vurdering af ældre Rolex dameur - TioMalo - 13-02-2014 Rolex Cellini - fabrikkens modeurserie. Nu kender jeg ikke urets vægt, men de her 70´ne dame guldure plejer man give 20 til 30 % øver guldprisen (18kt guld ca. kr. 185 / gr). Hvis uret skulle byttes til et andet på senere tidspunkt, er det praktisk taget umuligt at sælge. Smag og behag, men jeg vil anbefalle en Rolex Lady Date (eller Datejust) fra 80´ne - 90´ne. I stål eller guld - stål. Hvis du søger på DBA, Gul&Gratis eller Lauritz.com, ser du en del af dem for kr. 15 til 18.000. Og den kan man med lidt held sælge videre hvis det bliver aktuelt... Re: vurdering af ældre Rolex dameur - mr. T - 13-02-2014 Hej John, og tak for dit input. Det vejer 48 gram, så det giver vist ca. den pris jeg har sat det til. Men altså det er vores ur, som vi er ved at sælge, ved ikke helt om du tror det er et vi er ved at købe?? Hvad mener du med: "Hvis uret skulle byttes til et andet på senere tidspunkt, er det praktisk taget umuligt at sælge." ? Vh Thor Re: vurdering af ældre Rolex dameur - jladefoged - 13-02-2014 Der står ingen steder at det er et ur du er ved at sælge Re: vurdering af ældre Rolex dameur - mr. T - 13-02-2014 nej det er korrekt - min fejl Re: vurdering af ældre Rolex dameur - TioMalo - 14-02-2014 Citat:Hvad mener du med: "Hvis uret skulle byttes til et andet på senere tidspunkt, er det praktisk taget umuligt at sælge." ?Jeg mener lige de, jeg skriver: Den her slags 70´ne designer guldur, oven i købet dameur er i praksis umulige at sælge. Ingen købere. Ingen efterspørgsel. (På trods af at det hedder Rolex.... Re: vurdering af ældre Rolex dameur - Stenstrup - 14-02-2014 Hej. Det er egentlig et pænt ur, men da det er et dameur skal det være en særlig person, som ligger falder for sådan en Cellinimodel. Jeg vil som dig sætte den på salg på forumet og DBA til de 9.000 som allerede gjort, og så måske cutte 1.000 kr af prisen hver 2. måned indtil den sælges. Et salgsbud er 5.000 - 9.000 kr. En skam at du ikke kender en, som kan bruge den, eller har lyst til det. Jeg går ikke ud fra at du har travlt med at sælge så vær tålmodig. Re: vurdering af ældre Rolex dameur - mr. T - 14-02-2014 Hej Stenstrup og tak for dit input, dog forstår jeg ikke helt at du siger ned til 5000, når man ifølge hende der havde forstand på det hos Bruun Rasmussen auktion sagde at alene guldet i det er ca. 7000 værd hvis det smeltes om:=) Men jeg har jo heller ikke skrevet vægt det vejer 48 gram totalt. Re: vurdering af ældre Rolex dameur - Stenstrup - 14-02-2014 Hej Mr T Der er 2 ting i det. Hvor hurtig vil du sælge og hvad kan uret rent faktisk sælges for. 5.000 er MEGET lavt sat. 9.000 Er nok måske/måske ikke for højt sat. Det kommer an på hvad der sker de næste pr måneder. Den rigtige køber skal være der. Du får garanteret nogle bud på DBA. Derfor vil jeg bare holde fast lige nu til 8.000 - 9.000 kr for uret i et par måneder og så se hvad der sker. Uret vejer 48 gram men hvor meget der er urværk ved jeg ikke. Men ved 30 gram guld kan du vel få de. 4.500 - 5.000 alene, men så bliver guldet bare smeltet om af køber vil jeg tro. Derfor er 5.000 også meget lavt sat og burde give et salg på 14 dage hvilket jeg synes er uhørt. Så jeg ville bare lade den blive ved de 9.000 kr de første 2 måneder, hvis jeg var dig, og så bare vente. Gulder er faldt noget de sidste 6 måneder, men i dit tilfælde med så lidt guld har det ikke så meget at sige. Jeg vil bare være tålmodig hvis jeg var dig. Re: vurdering af ældre Rolex dameur - mr. T - 14-02-2014 takker Stenstrup for dit meget uddybende svar:=) jeg lader den ligge, det er jo heldigvis sådan at når det er noget man har arvet, og når man er lidt i tvivl omkring at sælge eller beholde, så står man lidt stærkere forhandlingsmæssigt:) God dag. Vh Thor |