|
ikke set før.. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: ikke set før.. (/showthread.php?tid=78983) |
ikke set før.. - JJ88 - 08-02-2014 Hej alle, Jeg har haft det her ur i ca. 10 år, jeg ved godt at det ikke er et specielt fint mærke (Gucci).. men jeg kan ikke finde noget info omkring uret, jeg har været inde hos div. ur handlere i Kbh. men der er ingen der har set det før.. uret er dog ægte. Jeg ved at det er fra 1991 og det har kostet ca. 10.000 kr. og at viserne osv. er i guld, mere ved jeg ikke.. er der nogen der har set uret før eller ved noget om det? Go´ dag.. Re: ikke set før.. - Stenstrup - 08-02-2014 Hej. Uret må have et referencenummer. Står der kun tal på bagkassen ? Re: ikke set før.. - pbr - 08-02-2014 Jeg kender intet til Gucci ure, idet "mode ure" ikke interesserer mig. Men der er et eller andet, der ikke rimer med dette ur - f.eks. tæthed til 10 ATM og "press in" bagkasse ??? Skulle jeg "skyde fra hoften", så ville jeg sige, at der er tale om et billigt turist-fake - eller et lavkvalitetsur fra Gucci´s første forsøg på urmarkedet !! Du har haft uret i 10 år - kan du fortælle lidt mere om, hvor det er købt, f.eks. ?? Er det quartz eller automatik ?? Er den afbildede æske original til uret eller er den kommet til efter ? Er der papirer på uret ? osv. osv. At viserne m.v. skulle være i guld, er svært at verificere - navnlig da kasse, lynette og bagkasse er i stål og derfor ikke har lødigheds-stempler. 10.000 kr. i salgspris for dette ur i 1991 virker absolut usandsynligt !! Det ville vel nogenlunde svare til hvad en automatisk Seamaster eller Submariner kostede dengang, eller hvad ?? Re: ikke set før.. - JJ88 - 08-02-2014 Stenstrup Skrev:Hej. Ja der står et meget utydeligt nummer bag på.. 0001758 Re: ikke set før.. - JJ88 - 08-02-2014 Hej Peter, Tak for at du alligevel gider at svare, selv om uret ikke interessere dig.. Da jeg fik uret var jeg inde hos Nordens ur import på Nørrebrogade, for at høre om det var ægte.. han fandt en masse Gucci kataloger frem og vi begyndte at bladre.. vi fandt et billede af uret i et at katalogerne, og der stod årgang og pris.. den gang ville jeg bare vide om det var ægte. Jeg har efterfølgende været inde hos Strøgets ure & Guld (kender Sing som ejer den) og han havde heller ikke set det før, det var ham der åbnede uret og bekræftet at det er ægte, ( som jeg husker det sagde han at urværket der sidder i hedder 585, hvad det er, ved jeg ikke) og at alt det guld man kan se, er guld.. Æsken hør ikke til det ur, uret er quartz.. og jeg har ikke papir på uret da det er et jeg har fundet i en gammel chatol, som fik for mange år siden.- det har et meget utydeligt nummer bag på kassen 0001758.. måske jeg skulle kigge inde i uret efter flere numre? Men tak igen for dine spørgsmål. Re: ikke set før.. - pbr - 08-02-2014 Helt i orden, Jim - fandt din forespørgsel på Collectorsweekly Men det er generelt ikke nemt, at finde frem til oplysninger om gamle mode-ure, idet modellerne sjældent har en levetid på mere end 1-2 år højst (eller til batchet er solgt) og producenterne fører normalt ikke tilgængelige lister ! Men da du i sin tid fandt uret i et katalog hos Nordens ur import, så ville jeg mene, at det bedste bud, er at kigge efter gamle gucci kataloger igen. Måske Nordens Ur import har dem stadigvæk ? Guldvisere eller ej - du må ikke forvente, at et 13 år gammelt quartz modeur (Gucci eller ej) er ret meget værd Sorry Re: ikke set før.. - hannover_dk - 09-02-2014 Handelsværdi ikke over nogle hundrede kroner i bedste fald - visere i guld eller ej - i princip så tæt på værdiløst man kan komme, men det betyder ikke, at det ikke - hvis det ellers virker, kan vise tiden en del år frem, så prisen skal afhænge af, hvad DU vil gi. press in bagkasse og 100 meter kan skal findes, men er ikke så almindeligt men med god pakning og ordentlig press ind fungerer det, glasset er jo også press ind på gamle 100 meter ure vh John Re: ikke set før.. - JJ88 - 09-02-2014 Hej John, Tak for dit input.. det var nu ikke fordi at jeg ville sætte en pris på uret, det betyder ikke noget for mig om det er noget værd eller ej.. jeg syntes det er sjovt at have noget som mange andre ikke har set før, selv om det ikke er et "rigtigt ur mærke" Men jeg er da blevet klogere. så tak for det.. Go´ dag.. |