Urdebatten / Urforum
Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag (/showthread.php?tid=78610)

Sider: 1 2 3

Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 24-08-2013

God eftermiddag.

Jeg har for nylig købt et nyt GMT II (mit første "gode" ur) hos en udenlandsk AD. Der er naturligvis 2 års Rolex International Warranty og jeg har bevis, kvittering etc.

I løbet af de sidste 12 timer har det vundet 16 sekunder og I løbet af de seneste 7 dage har det vundet ca. 100 sekunder, hvilket jeg synes er i overkanten for et helt nyt Rolex. Som jeg kan læse mig til er det også mere end det burde være jfr COSC (max +6 sekunder pr dag?). Er jeg i min gode ret til at opsøge AD her i København (Klarlund) og bede dem om at justere det på garantien, er det tegn på der er noget "alvorligt" i vejen med urværket, eller hvad vil jeres mening om dette?

Jeg har læst andetsteds at et nyt Rolex kan have brug for tid til "at falde til" (op til 3 måneder), skal jeg I så fald vente og se tiden an, og se om det retter sig ind (ja hvorfor skulle det dog det? Icon_smil )

Jeg er ny på forum (og i ur-verdenen) så bær meget gerne over med mig, hvis svaret ligger ligefor Icon_e_smile

På forhånd tak.

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - Stenstrup - 24-08-2013

Hej Lauge.

Det er alt alt for meget.

Tag det til Klarlund og få det justeret.

Breakinperiod er efter min mening kun 1 - 2 uger. SÅ ved du hvordan dit ur bør gå i længen.
Men 16 sekunder + på 12 timer lyder ikke godt. Der kan være sket et eller andet.
Klarlund ordner det naturligvis på garantien.

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 24-08-2013

Hej Nicholas,

Mange tak for hurtigt svar.

Så vil jeg smutte ind til Klarlund i næste uge. Håber dog ikke jeg skal undvære det for længe - man bliver jo afhængig af sådan en størrelse. Icon_smil

Hav en god dag,

Mvh,
Lauge

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 05-09-2013

Så er uret tilbage efter kærlig behandling hos Klarlund.

Problemet var en for stram fjeder der skulle skiftes (der stor noget med prel på kvitteringen?), og det var i øvrigt en "kendt" fejl som optræder på ca. 1 ud af 200 GMT II kunne de oplyse.

Sjovt hvordan den kan gå igennem en COSC-test så (fjederen må jo også have været for stram under testen).

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 05-09-2013

Nåja, så har jeg jo bemærket at man gerne vil se billeder herinde Icon_smil, så her er den hjemvendte tidsmaskine, selvom der ikke er synlig forskel.

İmage

Mvh
Lauge

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - Stenstrup - 05-09-2013

Hej Lauge.

Super lækkert dejligt ur.
Ja, fejlmagen er lav ved Rolex, men underligt at den gik igennem COSC test.

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 10-10-2013

Hej igen,

Her en måned senere, er status at uret vinder 20 sekunder på 6 dage. Det er selvfølgelig indenfor COSC og langt bedre end før, men alligevel er jeg ikke helt imponeret (havde nok håbet på under 1 sekunds difference per dag) - uret er jo spritnyt (nu 2 måneder gammelt). Hvad bør jeg kunne forvente mht. præcisionen?

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - Len - 11-10-2013

lauge Skrev:Hej igen,

Her en måned senere, er status at uret vinder 20 sekunder på 6 dage. Det er selvfølgelig indenfor COSC og langt bedre end før, men alligevel er jeg ikke helt imponeret (havde nok håbet på under 1 sekunds difference per dag) - uret er jo spritnyt (nu 2 måneder gammelt). Hvad bør jeg kunne forvente mht. præcisionen?

Det er helt fint.

Jeg har flere Rolex og ingen går helt præcist, men alle plus nogle sekunder (mellem ca 3-6 sek afhængigt af ur..) om dagen.

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - NIKO_AJ - 11-10-2013

lauge Skrev:Hej igen,

Har du prøvet at ligge uret på siden med kronen opad? Det gør jeg hver nat, når jeg ligger mit explorer på natbordet.. Det giver noget modstand i værket, hvorimod hvis du bare ligger det normalt flat.. Jeg oplever ret gode resultater ved dette ihvertfald. Icon_e_smile

Re: Nyt GMT II vinder 14 sek / dag - lauge - 11-10-2013

Jeg har ikke prøvet med særlige ligge-stillinger. Sover med det på ca halvdelen af tiden og ligger det fladt (front op) resten af gangene. Troede måske mere disse stillinger havde betydning for ure med nogle år på bagen, og ikke når de kom fra fabrikken.

Jeg prøver med lidt forskellige ligge-stillinger (her tænker jeg på uret Icon_smil )

Tak for input.