|
Ferie hilsen fra Porlezza og Como - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Ferie hilsen fra Porlezza og Como (/showthread.php?tid=78504) |
Ferie hilsen fra Porlezza og Como - Joepete - 21-07-2013 I år gik sommer ferie turen til Italien, hvor vi besøgte Porlezza og Como. Vi drak hver morgen kaffe til dette syn: ![]() Min PO Ti klarede ugen til top karakter, på trods af, at den blev brugt til alt under hele turen :up: ![]() Undervejs fandt jeg ud af, at jeg åbenbart har en fetisch for broer og ting i og omkring søer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mine to piger på henholdsvis 6 og 8 år insisterede på, at jeg fotograferede to eksemplarer af det lokale dyreliv: skildpadder og firben ![]() ![]() I den lille by Porlezza, stødte jeg på denne uanseelige dør ind til en kirke: ![]() Da vi kom ind i den lille kirke, viste det sig, at den var dekoreret med billeder af forskellige temaer fra bibelen. Her er loftet: ![]() Lidt uden for byen lå de smukke villaer, og her er udsigten fra en af disse, ind over selve Porlezza: ![]() Ind i mellem alle anstrengelserne, skulle min hustru naturligvis også have styret sit konkurrence gen, og med min størrelse in mente, foregår sådan noget bedst på en mini golf bane ![]() Halvvejs gennem banen blev jeg af min hustru bedt om at holde min mund og "bare spille", så det var en super hyggelig "konkurrence", vi der fik afgjort ret let Søerne ved Lugano og Como kan på det varmeste få mine anbefalinger! Jeg er ikke så vild med alt for høje sommer temperaturer, men selv i 34 graders varme gør søerne noget positivt ved klimaet, og det gjorde, at jeg nød hvert minut på turen :up: At der så også er rigtig meget kultur, historie og natur i området at nyde, gjorde bare det hele endnu bedre :love: I ønskes ALLE en super god sommer Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - pbr - 21-07-2013 Super godt indlæg med fantastiske billeder, John !! Dejligt at høre, at I har en god ferie !! Mht. "sø-fetish" så kan jeg 100% følge dig ........... jeg nyder hver eneste dag udsigten fra min altan ud over Viborg Nørresø !! Der er noget ganske særligt beroligende ved en sø, som man ikke får f.eks. ved havet eller lignende !! Underligt nok, så bryder jeg mig dog ikke om at bade i søer !! Vandet er altid mørkt og man kan ikke se bunden ............ brrrrr !!! Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - bjorn_e58 - 22-07-2013 Jeg kender udmærket det med søer og hav. Både at søer kan være skønne at se ud over, og at havet er bedre til at bade i. Men jeg har dog badet i både Como-, Lugano-, og Genevesøen. Nogle af jer vil vide, at jeg jo er ret glad for vand. Jeg foretrækker nu bestemt Lugano-søen frem for Como-søen - bl.a. fordi man kan besøge den fra den Schweiziske side. Italien og mig er ikke en så god kombination; selvom det nok mere er på grund af fordommen end realiteter. Jeg holdt ferie i Lugano for et par år siden, da Shweizer Frank var til at betale. Var du slet ikke på Via Nizza i Lugano, da du var i det område? Omtrent hver tredje forretning er en ur-forretning! /Bjørn. Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - Joepete - 22-07-2013 Havde jeg vidst det, Bjørn, så havde jeg helt sikkert brugt en dag i området Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - bjorn_e58 - 22-07-2013 Joepete Skrev:Havde jeg vidst det, Bjørn, så havde jeg helt sikkert brugt en dag i områdetEn søgning på "Lugano" ville have givet dig svaret! Jeg HAR skrevet om Via Nizza før. /Bjørn. Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - Joepete - 22-07-2013 Ja, det burde være en fin rutine lige at lave en søgning på forum, før man tager på ferie. Tak for tippet, Bjørn Re: Ferie hilsen fra Porlezza og Como - hannover_dk - 23-07-2013 Jamen - jeg må derned igen - Como - og ja Lugano - skønne steder. Jeg har været der på camping - og haft fornøjelsen af en konference med ophold på http://www.grandluxuryhotels.com/hotel/villa-d-este/?gclid=CMbXgKGdxLgCFcVY3godOg8AUQ - som jeg godt tør garantere er ret rart Skøn sø skønt mikroklima vh |