Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Geodoc - 25-04-2016

(25-04-2016, 02:17 PM)jacobzimmer Skrev: İmage

Favoritten er selvfølgelig på armen.

Helt klart (IMO) et ur, der fortjener en favoritværdighed  Icon_Up
Har bemærket, ligeledes IMO - at de gamle ure med stor perifert sekundregister har en vidunderlig "autoritet"

Her er det en 42 år gammel sag, der tikker - eller rettere sagt, 1 gang i sekundet giver et ordentligt "klonk" fra sig.
İmage
Det er jo så dejligt nemt, urets navn står i klar skrift på skiven. Der er oven i købet også en "nummerplade" på  Icon_blink
(Omega ST 398.0836, kaliber 1511, nøjagtighed ±1 sek/måned)

Med venlig hilsen - Geodoc


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - jacobzimmer - 25-04-2016

Det er egentlig underligt at de gamle omega'er ikke som sådan havde navne, eller ref. indgraveret. Så det gælder jo om at have en god hukommelse!

Og ja, det er jo noget af en klump du har der! Omend gør dens specielle design sig bare mere attraktiv og interessant for mig

PS. Du siger 42 år? Det er jo ingen alder.



Sent from my iPhone using Tapatalk


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - KimT - 26-04-2016

47 år gammel skønhed på denne Speedytuesday Icon_e_wink

İmage


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Smilla - 26-04-2016

İmage
Melder mig på vintage holdet idag . Ur fra 1971.
İmage


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - jacobzimmer - 28-04-2016

İmage

Gilt dial kombineret med mælk og espresso.

Sjovt hvordan et ur på 36mm (+/-) kan have mere karakter end Sea-Dweller og Speedmaster på henholdvis 40mm og 42mm blot pga. historien og alderen! Dog kun for det trænede øje :D


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Janus2312 - 30-04-2016

I dag denne aldrende svend. Jeg kommer virkelig til at sætte pris på quick set af datoen på mine andre ure, når denne skal stilles.... Til gengæld bliver jeg nærmest vækket kl 23:59 når datoen skifter med et højlydt klonk!
İmage


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - jacobzimmer - 30-04-2016

(30-04-2016, 12:28 PM)Janus2312 Skrev: I dag denne aldrende svend. Jeg kommer virkelig til at sætte pris på quick set af datoen på mine andre ure, når denne skal stilles.... Til gengæld bliver jeg nærmest vækket kl 23:59 når datoen skifter med et højlydt klonk!
İmage


Fed klokke! Og dejligt man kan høre mekanikken lever.

Jeg har denne på:
İmage


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - KimT - 15-05-2016

Stadig dette (og stadig på brun rem - undskyld Geodoc)

İmage


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Geodoc - 15-05-2016

(15-05-2016, 05:04 PM)KimT Skrev: Stadig dette (og stadig på brun rem - undskyld Geodoc)

Ja OK! - Kim
Da jeg repræsenterer de absolutte "mumier" her på forum, skal du såmænd ikke undskylde dit friske ungdommelige initiativ.
I mine (få) lyse øjeblikke, hvor jeg husker - hvorfor jeg egentligt skriver på siden, er det jo netop for at modtage nye og anderledes indtryk.

Selvom jeg repræsenterer "Ældresagen" på forum; lader jeg mig af og til inspirere af "de unge"....
... og gør noget dumt  Icon_blink Icon_blink

Med venlig hilsen - Geodoc


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - hannover_dk - 19-05-2016

İmage

rædselsfuldt uskarpt billede, men det eneste jeg lige havde som IMG da man jo stadigt ikke kan uploade direkte. Til gengæld ER det det ur jeg har på og - ja ikke spor fancy men jeg kan lide alle disse aquastart typer fra tresserne - og patina er perfekt her
vh John Hannover