Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 07-04-2014

İmage


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - phrede - 17-04-2014

Min kærestes Omega Officer fra 1940.
İmage


-via iPhone


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 21-04-2014

phrede Skrev:Min kærestes Omega Officer fra 1940.
...


-via iPhone

Den kan jeg godt li'!

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - TDN - 21-04-2014

phrede Skrev:Min kærestes Omega Officer fra 1940.
İmage

-via iPhone

Hej!
Er du sikker på det er en Officer? normalt står der Officer på skiven og de havde bestemt ikke den type visere og de har aldrig haft skiver med tallene sat på skiven, de var altid skrevet direkte på skiven. Desuden er Officer kun ca. 31 mm. i diameter uden krone og denne ser større ud.
Hvis det er en Suverän er den heller ikke korrekt, så er skiven skiftet og det samme er viserne.

Mvh. Thomas


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - phrede - 24-04-2014

TDN Skrev:
phrede Skrev:Min kærestes Omega Officer fra 1940.
İmage

-via iPhone

Hej!
Er du sikker på det er en Officer? normalt står der Officer på skiven og de havde bestemt ikke den type visere og de har aldrig haft skiver med tallene sat på skiven, de var altid skrevet direkte på skiven. Desuden er Officer kun ca. 31 mm. i diameter uden krone og denne ser større ud.
Hvis det er en Suverän er den heller ikke korrekt, så er skiven skiftet og det samme er viserne.

Mvh. Thomas

Nej, du har selvfølgelig ret... Jeg sad i flyet og skrev via tapatalk...... Modellen hedder 30T2, så mon ikke det er et Militär ?

Her er beskrivelsen fra forhandleren:

-MILITARY TYPE - BEAUTIFUL CONDITION-
Brand: OMEGA
Model: 30T2
Gender: Men’s/Unisex
Ref.: 9821693 - KU344
Year: 1939 (WWII)
Movement: Omega 30T2 (15 jewels, manual-winding, 18000 A/h)
Case meas. (diameter w/o crown): 34,5 mm
Case thick.: 11 mm
Case material: Stainless steel
Glass: Plexiglass
Crown: Not signed
Band: Fine quality brown leather
Clasp: Not signed buckle
Dial: Beautiful light-colored military type dial, absolutely lovely patina, with golden/copperish arabic numerals, and an inner black scale marking minutes and seconds
Golden/copperish beautiful large, alpha/lancette style, hour and minute hands, golden sweep second hand
Condition: Fine
Full working order


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - TDN - 24-04-2014

phrede Skrev:
TDN Skrev:
phrede Skrev:Min kærestes Omega Officer fra 1940.
İmage

-via iPhone

Hej!
Er du sikker på det er en Officer? normalt står der Officer på skiven og de havde bestemt ikke den type visere og de har aldrig haft skiver med tallene sat på skiven, de var altid skrevet direkte på skiven. Desuden er Officer kun ca. 31 mm. i diameter uden krone og denne ser større ud.
Hvis det er en Suverän er den heller ikke korrekt, så er skiven skiftet og det samme er viserne.

Mvh. Thomas

Nej, du har selvfølgelig ret... Jeg sad i flyet og skrev via tapatalk...... Modellen hedder 30T2, så mon ikke det er et Militär ?


Her er beskrivelsen fra forhandleren:

-MILITARY TYPE - BEAUTIFUL CONDITION-
Brand: OMEGA
Model: 30T2
Gender: Men’s/Unisex
Ref.: 9821693 - KU344
Year: 1939 (WWII)
Movement: Omega 30T2 (15 jewels, manual-winding, 18000 A/h)
Case meas. (diameter w/o crown): 34,5 mm
Case thick.: 11 mm
Case material: Stainless steel
Glass: Plexiglass
Crown: Not signed
Band: Fine quality brown leather
Clasp: Not signed buckle
Dial: Beautiful light-colored military type dial, absolutely lovely patina, with golden/copperish arabic numerals, and an inner black scale marking minutes and seconds
Golden/copperish beautiful large, alpha/lancette style, hour and minute hands, golden sweep second hand
Condition: Fine
Full working order


Nej, 30 T2 er bare et calibernummer og den eneste militær proveniens er vist at det er produceret under krigen. Der ingen 30T2 i Omega's database der er anført som militær ure. Måske på grund der ikke er stødsikring i værket.
Jeg ser ofte at der kommer WWII style mv. på ure til salg, men det er vist mest salgsgas. Men det gør jo ikke uret mindre fint og det kan jo være det er brugt under krigen af en soldat der selv har købt det Icon_smil

Mvh. Thomas


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - phrede - 24-04-2014

Ah ok, jeg er ikke skarp udi vintage omega. Købte uret til min kæreste (næsten) udelukkende pga udseendet.

Hvad er navnet på uret? Bare referencen? Det er vel født før noget seamaster-navn blev brugt?

Her er et bedre billede
İmage


-via iPhone


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - TDN - 24-04-2014

phrede Skrev:Ah ok, jeg er ikke skarp udi vintage omega. Købte uret til min kæreste (næsten) udelukkende pga udseendet.

Hvad er navnet på uret? Bare referencen? Det er vel født før noget seamaster-navn blev brugt?

Her er et bedre billede
İmage


-via iPhone

Det er fra før Seamaster kom frem. Det er så gammelt der ikke står ref. nummer i kassen men i stedet kun kassenr. istedet. Kassenummer kan man tidsbestemme med sammen med serienumret fra urværket.

Hvis du vil vide ref. nummer skal du købe et udtræk fra Omega arkiv til ca. 450 Dkr.

I [url]"http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-omegas/vintage-watches-database">http://www.omegawatches.com/planet-omeg ... s-database[/url] kan du under "show more filters" vælge "Caliber number" og 30T2 så kan du se hvilke ref. der brugte denne caliber.

Men når vi er så langt tilbage kan der være usikkerheder i deres Database.

Mvh. Thomas


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - phrede - 24-04-2014

Fedt!! Tak!!


-via iPhone


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Tony C. - 24-04-2014

İmage