Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - pbr - 06-01-2014

HenrikCannes Skrev:Tak for de pæne ord.
Arbejde og arbejde har taget tiden.
Universal, er som I nok ved, et af mine favoritmærker.
Dette er et stålkalenderur, fra ca.1947/48.
Jeg har ikke set andre med denne type af horn.


He he ........... arbejdsramt kan vi alle blive Icon_smil Men som sagt, godt at have dig tilbage Icon_smil

Den Universal er et flot ur, som også i dag har "presence" på armen, så at sige !! Er det 36 eller 38 mm i diameter ?


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - HenrikCannes - 09-01-2014

Et af mine projekter, LATOR kronograf med Landeron 149 calibre.
Værket er ikke optimalt, så er der nogen som har et ekstra, er jeg køber.
Latora, ikke Lator, blev brugt af det norskeluftvåben. Jeg er ikke helt klar over om det er tilfældigt, eller der er en forbindelse.


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 20-01-2014

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - HenrikCannes - 23-01-2014

Certina kronograf med original Certina lænke.
Valjoux 23


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - HenrikCannes - 24-01-2014

Icon_e_smile
Mimo, ca.1925


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Hardy Jensen - 04-02-2014

køn er den måske ikke men den udfylder sin mission

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - HenrikCannes - 04-02-2014

Jeg tog også et pålideligt OMEGA på.


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 04-02-2014

Hej Hardy Jensen & HenrikCannes - Hvor er det dejligt, at se nogle af de gamle pålidelige Omegaer Icon_e_biggrin
İmage
Jeg tillader mig, at blande mig med en "årsunge på kun 41 år". Speedmaster 125 ref. ST 378.0801

İmage
Alderen til trods, viser sådan en gamme dame alligevel gode takter.
- Ja jeg kan godt se, at hun vinder lige lovligt meget, og at grafen er lidt "ulden", fordi hun halter 1/10 msek.
Men med en amplitude på 310⁰ kan en smule "slinger" godt tillades Icon_e_wink

I øvrigt kan amplituden "dysses ned" og haltning "indstilles" til 0, ved at måle "krone op".
For nemheds og sammenlignelighedens skyld, måler jeg altid med "glas op".
Men det er jo blot et udsagn om, at de små mekaniske maskiner har en "personlighed", og selv båret i alle mulige stillinger på et håndled, og påvirket af accelleration i de mest umulige retninger....
... viser det sig, at de kan holde tid, selvom de i visse situationer taber lidt, og i andre vinder lidt. Det er (sgu) godt gået Icon_e_wink

İmage
Her er så dagens (obligatoriske) "wristshot".

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - HenrikCannes - 08-02-2014

Et af to Tudor Ranger, som blev købt hos Ragner i Odense, for 25 år siden. De var billige !!


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 09-02-2014

İmage