Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - bjorn_e58 - 19-10-2013

olof Skrev:İmage

Hvad er det, der vises i det lille vindue? Gangreserve?

/Bjørn


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 19-10-2013

Jeps. Mit foerste ure med gangreserve. Felsa F 699.


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 20-10-2013

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 21-10-2013

I dag: Nyerhvervelsen....
İmage
ST 378.0801 Speedmaster 125 med kaliber 1041 - Mere udførligt om uret i Omega forum.

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - pbr - 21-10-2013

Geodoc Skrev:I dag: Nyerhvervelsen....
İmage
ST 378.0801 Speedmaster 125 med kaliber 1041 - Mere udførligt om uret i Omega forum.

Med venlig hilsen - Geodoc


Flot ur, Torben - tillykke med den ! Icon_smil

Men har du ikke haft sådan én før ? .............. Åh jo - har lige læst din tråd i Omega forum !! Icon_smil


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 21-10-2013

pbr Skrev:Flot ur, Torben - tillykke med den ! Icon_smil
Men har du ikke haft sådan én før ?
Jo - Icon_redface Men jeg kom (sgu) til at savne den. Derfor er den beskrevet i Omega forum under: "Speedmaster igen igen".

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - pbr - 21-10-2013

Geodoc Skrev:
pbr Skrev:Flot ur, Torben - tillykke med den ! Icon_smil
Men har du ikke haft sådan én før ?
Jo - Icon_redface Men jeg kom (sgu) til at savne den. Derfor er den beskrevet i Omega forum under: "Speedmaster igen igen".

Med venlig hilsen - Geodoc


ja, det så jeg lige - du skrev mens jeg var ved at redigere min post ovenfor Icon_smil

Men igen tillykke med "håndvægten" !! Icon_e_biggrin Du skal da have én til den anden arm også, så du kan få trænet jævnt !! Icon_e_wink


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 21-10-2013

pbr Skrev:.... Men igen tillykke med "håndvægten" !! Icon_e_biggrin Du skal da have én til den anden arm også, så du kan få trænet jævnt !! Icon_e_wink
Ja en Ploprof + lidt småtteri ville skabe ligevægt Icon_mrgreen

Med venlig hilsen - geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - mnielse - 21-10-2013

Geodoc Skrev:I dag: Nyerhvervelsen....
İmage
ST 378.0801 Speedmaster 125 med kaliber 1041 - Mere udførligt om uret i Omega forum.

Med venlig hilsen - Geodoc

Hubba Hubba Det er godt nok en Lemania lækkerbisken!!!!

Martin


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 21-10-2013

Mnielse Skrev:Hubba Hubba Det er godt nok en Lemania lækkerbisken!!!!
Tak skal du ha' - Ganske pudsigt kunne 125'eren have været blevet endnu mere "lemania".
Det var Omega's plan, at udruste den med 1045 (Lemania 5100); men dette værk blev ikke produktionsklart i jubilæumsåret.

Til trods for, at jeg er ynder af både 1040 (1041) & 1045, er jeg ganske godt tilfreds med 1041, der er lidt mindre påfaldende end 1045.

Værket er på vej til at få kult status, og beskrives af hodinkee, i artiklen:
Just Because: The Omega Seamaster Chronograph Ref. ST 176.001 With '70s Style & A Cult Movement, om kaliber 1040's anvendelse i Seamaster.

Med venlig hilsen - Geodoc