Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 08-01-2022

Hej

Et mere Forti(d)s fra skuffen i dag.

İmage

God aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 18-01-2022

Hej

Nyt liv til dette efter en tur i værkstedet. Afrensning, polering af glas, nyt batteri og lidt kærlighed kan gøre underværker.

İmage

İmage

God aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 21-01-2022

Hej

Dette fra skuffen i dag.

İmage

God weekend
Esben


Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - khbk - 21-01-2022

İmage
Seiko SQ er bare godt
God weekend
/
Kristen


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 23-01-2022

Hej

Forvandling af dette Certina på en grå søndag, fra (S)poleret til Poleret.

İmage

İmage

İmage

İmage

God Aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - MichaelA - 28-01-2022

Fedt Certina.
Lidt af en renseproces og du har endda spolet fjederen ud. Giver det også et tilfredsstillende klik når den ryger tilbage?


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 28-01-2022

(28-01-2022, 09:03 AM)MichaelA Skrev: Fedt Certina.
Lidt af en renseproces og du har endda spolet fjederen ud. Giver det også et tilfredsstillende klik når den ryger tilbage?

Hej Michael
Ja, uret bliver fuldstændig adskilt, også værket bliver adskilt og renset. Det er for mig ikke så meget selve uret som er interessant, men processen i at forvandle et ellers kasseret ur, til et ur som igen får nyt liv. Værdien af et sådan ur ville nok ikke kunne bære en tur til en urmager.
Og ja. For mig er det altid spændende igen at få uret smurt og samlet, og se om der igen bliver puls. I de fleste tilfælde er urværkerne i god stand, men er enten kasseret pga omkostninger til renovering Og/Eller fristelsen til at udskifte til et billigere moderne Quartz ur.
En anden ting er at værkerne i disse gamle ure faktisk er af god kvalitet, og flere mærker havde dengang egen produktion af værker ( Inhouse ) Ikke så meget Kina over det.
For mig er det en hobby jeg dyrker her i den mørke tid, og øver og øver og øver for at opnå øvelse og erfaring.
Selve urkasserne renser jeg i ultralyd, og ellers bevarer dem som de er. Glasset polerer jeg hvis ikke det er revnet eller itu, ellers finder jeg et nyt glas. 
Altid spændende at lukke et ur efter renovering og afprøve det på armen.

God aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 06-02-2022

Hej

Dette fra hobbyrummet i dag.

İmage

God aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 13-02-2022

Hej

Lidt leg med et gammelt Seiko SeaHorse og lidt rød maling.

İmage

İmage

İmage

İmage

God aften
Esben


RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Esni - 16-02-2022

Hej

Prøv af søg " Golay 7723 "

Fortsættelse følger.

Esben