Urdebatten / Urforum
Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Tråd: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! (/showthread.php?tid=78394)



Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 12-09-2013

I dag var ur humøret til et STORT ur, så valget faldt på mit pt største:
ST 398.0836 Omega Constellation Marine Chronometer, kaliber 1511 - fremstillet i 1.000 eksemplarer.

İmage

Bemærkningen om STORT ur, skal også ses lidt i retning af en "finte", til de der udtaler: "Vintage interesserer mig ikke - for de er altid så små". Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - bjorn_e58 - 12-09-2013

Så er sæsonen for kjolesæt igen startet, og det betyder selvfølgelig, at det også igen er blevet sæson for lommeur. Man bruger jo ikke armbåndsur til kjolesæt! Det var godt nok i går aftes, jeg havde det med mig i vestelommen, men det går vel i denne tråd? Efter en tur hos Mølbak går uret nu på trods af sin alder ganske præcist og indenfor nogle få sekunder i døgnet. Det er da vist egenlig meget godt af et ur fra 30'erne.

Og Geodoc, det er altså et stort ur!

İmage

/Bjørn.


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 12-09-2013

bjorn_e58 Skrev:...

Og Geodoc, det er altså et stort ur!
...

/Bjørn.

Din er vel stoerre... Icon_mrgreen

Kjolesaet - den havde jeg ikke hoert foer. Icon_e_biggrin
İmage

(P.S. har dog lige slaaet den op - manglende viden paa min side!)


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Geodoc - 12-09-2013

olof Skrev:
bjorn_e58 Skrev:...

Og Geodoc, det er altså et stort ur!
...

/Bjørn.

Din er vel stoerre... Icon_mrgreen

Kjolesaet - den havde jeg ikke hoert foer. Icon_e_biggrin
İmage

(P.S. har dog lige slaaet den op - manglende viden paa min side!)
... en dejlig "cigar" Icon_e_surprised

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Forsom - 14-09-2013

I dag - Zola
İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Hardy Jensen - 15-09-2013

den til højre

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - Ras H - 15-09-2013

Hardy Jensen Skrev:den til højre

İmage

Det har ikke været et nemt valg! De er fine begge to:D


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - maclerche - 16-09-2013

I dag har jeg luftet mit seneste køb, som skal bruges på jobbet hvor uret ikke helt kan undgå stød og småridser!
İmage
İmage
İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - doxa300 - 19-09-2013

I dag skulle den gamle kriger lige luftes inden en nænsom renovering går i gang. Og for første gang virker Nato for mig. Har prøver masser af kombinationer uden held på alle mulige ure. Men denne her "spiller" syntes jeg.

İmage


Re: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med bille - olof - 19-09-2013

En udemaerket kombination! Pas godt paa naar den aabnes - jeg mener det er stadigvaek Radium, ikke Tritium de har brugt paa den.