|
Dame lommeur 14K - Info søges - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Dame lommeur 14K - Info søges (/showthread.php?tid=78384) |
Dame lommeur 14K - Info søges - -thomas- - 03-06-2013 Hej Jeg har længe sidder med på sidelinien og kigget med, dog har jeg aldrig haft oprettet en bruger herinde da jeg ikke har haft noget konstruktivt at komme med, udover at sige "flot ur", "fantastisk ur" Men nu er sagen den at jeg har fundet et gammelt lommeur frem, som jeg godt ville vide lidt mere om. Her er hvad jeg selv er kommet frem til vha. lidt detektiv arbejde. Dobbeltkapslet 14 k kasse. Stæv/dæk plade af kobber. Ur skive hvid emalje. I kæden står der noget men det er meget svært at se og jeg har heller ej kunne tage et ordentligt billede af det. Der står noget i retning af "Dobbelt" for oven og eventuelt nogle tal nedenunder. - Muligvis gulvbelagt? og derefter er jeg blank, nogle der ved fabrikant? Eller er det et "billigt" ur samlet af forskellige dele? Hele uret: ![]() Bagside, kan man gætte fabrikant ud fra dette mærke?: ![]() Urskive ![]() Bagplade: ![]() ![]() Værket: ![]() ![]() ![]() På forhånd tak Thomas. Re: Dame lommeur 14K - Info søges - TioMalo - 03-06-2013 Hej og velkommen til. Fint lille ur - desværre ikke rigtigt værd noget udøver guldprisen. Og guld er der nu ikke meget af, så, det ville nok være synd at slagte uret for de et-par grams skyld. Behold klokken ! PS. Urkæden er double og har som sådant ikke nogen værdi. Vh. John Re: Dame lommeur 14K - Info søges - -thomas- - 03-06-2013 Det var godt nok et hurtigt svar Men regner heller ikke med det er noget synderligt værd. Men er mere interesseret i informationer om det hvis det er muligt? Årstal, fabrikant osv, hvis det overhoved er muligt at finde frem til Re: Dame lommeur 14K - Info søges - hannover_dk - 03-06-2013 det er ikke samlet af forskellige dele, det er formentlig sådan det var da det blev solgt, men det er fra en tid hvor man faktisk ofte kunne vælge en kasse -. en skive - visere og værk, og så samlede urmageren det lige til næste dag. Ofte var de naturligvis samlede, men metoden med at vælge kasse for sig og værk/skrive for sig var helt almindelig. Jeg kan ikke se noget ud fra dine billeder, nok fordi jeg er på en ipad og det er sol .- men hvis ikke du på skive eller værk under balancen (den der svinger lystigt hvis det går) kan se noget, så er der så utroligt mange muligheder for den slags, at jeg slet ikke ville vove at gætte Måske Lars sidder i Rødding, indendørs ved en rigtig computer uden sol i skærmen og vil komme med bedre bud Det kan sikkert serviceres for en 1000 kr seddel hvis I synes det er et familieur der skal holdes i gang - og det ellers går nu vh Re: Dame lommeur 14K - Info søges - Lars - 03-06-2013 Hej Og undskyld det sene tidspunkt for indlæg....har holdt weekend fri.... Uret er et Guldur 14 K, cylindergang og det er det. Der er desværre ikke så meget andet at sige om det....jo der er lavet et hav af dem, kvaliteten, tja....vær glad hvis det kan gå, hvis ikke og der skal ny cylinder i.... Og ja jeg ved godt det ikke har tirette, men den lille stift man skal trykke ind i kassen med en negl for at stille uret, men da jeg kan se at kassen ligner min farmors og jeg ved ca hvornår det er købt, så er jeg ikke i tvivl om ca årstal, og nok igen er dameure lidt bagefter hr-klokkerne i udviklingen... Re: Dame lommeur 14K - Info søges - -thomas- - 05-06-2013 Okay, tak for alle svarene Det var "desværre" som jeg frygtede, at det bare var et no-name ur. Men jeg er overrasket over man i gamle dage selv kunne sammensætte sit ur Lige pt. går det ikke, og tror bare det ryger tilbage i boksen igen til de andre ure Tusind tak for hjælpen ! |