Urdebatten / Urforum
rolex submariner kendere - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: rolex submariner kendere (/showthread.php?tid=78247)



rolex submariner kendere - coios - 09-04-2013

Hej.
Jeg har fået købt mig en rolex submariner 16613 i sommers på en ferie rejse. Det er en d serie ca 6 år gammel og jeg har fået certifikatet med, fik tjekket numrene i butikken og det stemmer overens med certifikatet. Jeg har betalt det samme som en tilsvarende ville koste i Danmark.
Jeg bruger ikke uret så ofte og når jeg gør er det som regel til arrangementer, Men da jeg for nylig havde det på flere dage i træk, i ca en uges tid lagde jeg mærke til at den tager tid til sig, måske en ca tyve sekunder om dagen. Dvs, at uret efter en uges tid gik ca 2 min for hurtigt.
Jeg kan umuligt tro på at den er uægte, alt udad til ser ægte ud, men der er selvfølgelig det med indmaden. jeg har fået snakket med klarlund og de skal have 975kr for en ægthedstest. hvad syntes i jeg skal gøre?


Re: rolex submariner kendere - willy - 09-04-2013

Keep well away from Klarlund is the best advice i can give you , there prices are daylight robbery . Your watch maybe needs either a service or adjustment . There is nothing to worry about , just get it checked by one of the many watchmakers who can service Rolex . Willy ps. Look at some of the watchmakers on this site . For example Bo Mølbak


Re: rolex submariner kendere - TioMalo - 09-04-2013

Hej og velkommen til.
Du kan ikke rigtigt bruge den der "ægthedsattest" til ret meget.
Gå til en dygtig (vintage-) urmager, - jeg vil anbefalle Bo Mølbak på Ø. Farigmasgade, og be´ ham om at justere dit ur og tilføje lidt silikone i pakninger. Så er det også vandtæt for sommerens ferieløjer etc.
Han tager ikke noget for det, at han konstaterer uret at være ægte og OK.
Men måske er dette slet ikke det, du søger efter ?
Hvis grunden er, at du slet ikke kan tro på at en ægte Rolex avancerer de nævnte, ca. 20 sek. / døgn, kan jeg berolige dig med at det kan Rolex sagtens.
Intet med ægthed / uægthed at gøre.
Og urmageren kan justere det (absolut ingen grund til at du smider penge ud af vinduet ved at bruge Klarlund til justering, la´ Bo Mølbak gøre det for meget rimmeligere pris).
Når du har et originalcertifikat, hvis serienummer oven i købet er verificeret at stemme med urets, har du ikke brug for nogen "ægthedsbevis".

Held og lykke med den skønne klokke - hilsen John

PS. Er dit med blå eller den sorte skive ?


Re: rolex submariner kendere - coios - 09-04-2013

willy Skrev:Keep well away from Klarlund is the best advice i can give you , there prices are daylight robbery . Your watch maybe needs either a service or adjustment . There is nothing to worry about , just get it checked by one of the many watchmakers who can service Rolex . Willy ps. Look at some of the watchmakers on this site . For example Bo Mølbæk

Thanks for the advice willy, i was thinking the same, nearly a thousands kr is too much. I also think that it needs some adjustment I dont think it has been serviced before. But i will try to look for a rolex watchmaker thanks.


Re: rolex submariner kendere - coios - 09-04-2013

Tio Malo Skrev:Hej og velkommen til.
Du kan ikke rigtigt bruge den der "ægthedsattest" til ret meget.
Gå til en dygtig (vintage-) urmager, - jeg vil anbefalle Bo Mølbak på Ø. Farigmasgade, og be´ ham om at justere dit ur og tilføje lidt silikone i pakninger. Så er det også vandtæt for sommerens ferieløjer etc.
Han tager ikke noget for det, at han konstaterer uret at være ægte og OK.
Men måske er dette slet ikke det, du søger efter ?
Hvis grunden er, at du slet ikke kan tro på at en ægte Rolex avancerer de nævnte, ca. 20 sek. / døgn, kan jeg berolige dig med at det kan Rolex sagtens.
Intet med ægthed / uægthed at gøre.
Og urmageren kan justere det (absolut ingen grund til at du smider penge ud af vinduet ved at bruge Klarlund til justering, la´ Bo Mølbak gøre det for meget rimmeligere pris).
Når du har et originalcertifikat, hvis serienummer oven i købet er verificeret at stemme med urets, har du ikke brug for nogen "ægthedsbevis".

Held og lykke med den skønne klokke - hilsen John

PS. Er dit med blå eller den sorte skive ?

Hej John og tak for det.

Jeg søger netop efter en urmager, der har kan konstatere om uret er ægte eller ej. Jeg har bare hørt historier med at der findes forhandlere der tager urets indmad ud og skifter det med et andet, hvor det ydre så er ægte eller laver falske certifikater. Det kan være jeg er lidt paranoid men da jeg har betalt et stort sum penge vil jeg være 100% på at det er ægte, og når uret så tager tid til sig og jeg er rolex "jomfru" bliver jeg lidt urolig. Men nu er jeg lidt mere rolig, jeg var ikke klar over at uret kunne avancerer 20 sek pr døgn.
Jeg kan huske første gang jeg så rolex submarineren, det var gennem et butiks vindue i alanya tyrkiet, den var simpelthen så flot. Det øjeblik sidder stadig fast. Den havde en blå skive. Som svar på om det er en blå eller sort skive Icon_e_smile


Re: rolex submariner kendere - Bjarne - 09-04-2013

Jeg har bare hørt historier med at der findes forhandlere der tager urets indmad ud og skifter det med et andet, hvor det ydre så er ægte eller laver falske certifikater.

Det ville jeg nu ikke være særligt bekymret for i Danmark, det er vist kun en amme stue historie.


Re: rolex submariner kendere - TioMalo - 09-04-2013

Alletiders.
Bo Mølbak har nok, i årenes løb, justeret og serviceret mere Rolex´er end et autoriseret værksted hos en mindre AD.
Mere, Bo er en behagelig og bestemt person som vil altid hjælpe hvis han kan.
Som sagt, han vil verificere uret når han justerer dets gang.
Hvis du absolut vil bruge en Rolex AD, er M.C. Mortensen i Herning et godt sted.
Urmageren Henrik er dygtigt og priserne er - i hvert fald indtil videre - meget rimmelige (og, endnu mere når sammenlignet med PK i Kbh).
Man kan altid sende sit ur til service, hvis man ikke færdes i den Mørke Jylland.
Tlf. 97 12 01 43.

Pøj-pøj John

PS. @ Bjarne; "ammestuehistorie" er nok den pæneste måde at definere den slags rygter ang. urmagere her i landet Icon_e_wink