|
Tritium og bruge på ure - fra min blog - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tritium og bruge på ure - fra min blog (/showthread.php?tid=78139) Sider:
1
2
|
Tritium og bruge på ure - fra min blog - hannover_dk - 01-03-2013 Jeg har lagt et vist lidt gammelt indlæg - nu på dansk - ind på min blog. Det handler om Tritium og brugen på armbåndsure hvis nogen har interesse http://mine-ure.blogspot.dk/2013/02/tritium-og-ure-kort-fortalt.html vh John H Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - Miwes - 01-03-2013 Lige noget jeg har søgt, så tak for det Vh. Miwes Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - TioMalo - 01-03-2013 Fantastisk, John. Den der folkeoplysnings- / formidlingstrang må være genetisk kodet i dig... Rigtigt god weekend - Navnebroder fra Prærien Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - hannover_dk - 01-03-2013 Tio Malo Skrev:Fantastisk, John.Jo tak sikkert lidt. Sagen er dog også, at jeg over tid har haft skrevet en del til udenlandske fora OG til mig selv - for at ha ting lidt klart - og det er lidt af det jeg prøver at få skramlet sammen i en blog - nu hvor der er tid til det vh Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - bjorn_e58 - 01-03-2013 Rigtig godt blog-indlæg, så tak! Jeg havde faktisk på et tidspunkt overvejet at skrive et indlæg om netop Tritium overfor Luminova. Jeg kan sagtens forstå begestringen for den flotte patinering, og min egen guld GMT med godt 20 år på bagen er da også i den kategori. Men jeg må egentlig erkende, at jeg faktisk godt kan lide, at nye ure kan "lades op", så de kan lyse om natten. Da jeg købte min hvide Explorer-II var Tritium også et af kriterierne, da jeg ligesom ville følge med "Tritium-strømmen", og det er da hyggeligt med T<25 på skiven. Hvis det var i dag ville jeg nok have gået efter et lidt nyere med Luminova-skive. Er jeg den eneste, der har det sådan? /Bjørn. Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - hannover_dk - 01-03-2013 Jeg kan sagtens forstå glæden ved luminova der lyser - men mig bekendt varer det jo heller ikke evigt som også diskuteret her - så jeg går ikke op i det men - her et lidt mørkere billede end det fra bloggen hvor jeg erkender jeg nyder de forskellige nuancer der er anvendt på denne ploprof 1200 luminova - blålig i kransen under safirglas og grønlig på skiven ![]() Så jo jeg nyder det - jeg nyder Joepetes lumen billeder - men vælger tritium any-day - selvsagt fordi der ofte følger et vintageur med vh Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - willy - 01-03-2013 Great John i did not know you had started your own blogg . I will be a frequent visitor , it is a great idea to go deeper into details . Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - TioMalo - 02-03-2013 Citat:Hvis det var i dag ville jeg nok have gået efter et lidt nyere med Luminova-skive. Er jeg den eneste, der har det sådan? Nej, du er ej. Jeg prioriterer lumen højt og har skiftet skiven & visere i nogle af mine klokker for nyere version med Luminova (men har de gamle tritiumdele naturligtvis opbevaret). Når en af ungerne vågner om natten og er tørstig, er det da rart at vide at man har 2 timer og 45 minutter mere at sove, før vækkeruret ringer... Hilsen - John Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - Fortissimo - 18-03-2013 Flot Blog,og spændende læsning må man sige Re: Tritium og bruge på ure - fra min blog - longbear - 18-03-2013 Godt skrevet John - godt emne Jeg har selv gravet lidt i emnet med en Bundeswehr-vinkel, og deraf fandt jeg spændende/geeky dokumenter bla vedr. tritiums militære brug som accelerator i atom-bomber. Tritium var/er derfor omfattet af atomare ikke-spredningsraftaler! Som du nok ved er der et vedholdende rygte om at Heuer Bund fik skiftet skiver pga forbud mod generel brug af Tritium i BW. Sagen er bare den at ur-skiver/visere ikke ser ud til at være omfattet af dette forbud. Jeg researcher stadig Nedenfor et indlæg jeg skrev andetsteds. Det er mest mili-bu**-shi**, men de postede links vil måske være af interesse. /longbear Citat:Original von longbear |