Urdebatten / Urforum
Rettet af moderator pbr, pga. salgspromovering af ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Rettet af moderator pbr, pga. salgspromovering af ur (/showthread.php?tid=77991)

Rettet af moderator pbr, pga. salgspromovering af ur - Henrikandersen - 09-01-2013

Citat:Kære alle.

Jeg er den - næsten - lykkelige ejer af et ..................SLETTET AF MODERATOR, PBR................... Nogen gode forslag til steder hvor man kan bytte, eller findes der måske endda een herinde???

Er mest interesseret i et ur i samme alder, stand m.v.

Hej Henrik,

Jeg har som moderator redigeret dit indlæg som du kan se ovenfor og din tråds overskrift, så dit ur ikke kan identificeres, idet det iht. forums regelsæt ikke er tilladt at salgspromovere ure her på forum - dette gælder også bytte.

Da det er din første tråd og din første post, vælger jeg at vurdere, at det skyldes ukendskab til reglerne, som jeg skal opfordre dig til at læse - de findes bl.a. i hovedforummet "Vintageure.dk" som en pinned øverste tråd og indeholder bl.a. følgende:

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=16421

Citat:Hej alle,

Holdet bag urforum.dk har i den seneste tid bemærket en begyndende trend på forum, hvor man ser posts eller tråde, der i bund og grund blot handler om at få et ur præsenteret herinde i håb om, at der viser sig en køber. Disse posts eller tråde kan fremstå som en forespørgsel om ægthed, værdi og/eller hvad uret kan sælges til - nogle er helt uskyldige forespørgsler fra (overvejende nye) medlemmer, der ikke har sat sig ind i forums regelsæt, mens andre ikke lægger skjul på at formålet er at finde en køber. Atter andre er mere eller mindre slet skjulte variationer over det sidste, "forklædt" som "uskyldige" forespørgsler.

Moderatorteamet bruger uforholdsmæssigt meget tid og energi på, at håndhæve forums regler herom - så meget tid, at det efterhånden er ved at være en belastning for Mikael og jeg, der udfører vores moderatorvirke frivilligt og ulønnet.

Derfor har vi sammen med Bjarne formuleret et "tillæg" til forums regel om ikke at poste salgspromovering af ure. Vi er naturligvis klare over, at det kan gå ud over de legitime forespørgsler som forekommer, men vi er enige om, at det er et acceptabelt "trade off" for at få det ovenfor beskrevne problem løst.

Forums eksisterende regler som gengivet i citatboksen sidst i denne post indeholder følgende:

Ure må ikke salgs promoveres på forum; men på Vintageure.dk.

Denne regel har vi valgt at tydeliggøre med følgende uddybning og udvidelse:

1) Der må ikke på forum drøftes værdi og priser på ure som man har i sin besiddelse. Dog må man gerne oplyse om købspris på et ur, man f.eks. lige har købt i forbindelse med, at man præsenterer dem på forum.

2) Det er alene tilladt at spørge ind til ægthed, værdi og/eller prisniveau på ure, man påtænker at købe. Dette gælder såvel generelt som for specifikke ure man har set til salg på f.eks. eBay, DBA m.v.

3) Det er ikke tilladt på forum at forespørge om eller i øvrigt at drøfte, hvor man kan købe bestemte ure billigst. Såfremt man ønsker råd om dette, skal det ske via PB.

4) Overtrædelse eller omgåelse af disse regler, skjulte salgsannoncer, drøftelser og råd om metoder til snyd med told og moms eller andre ulovlige forhold osv. osv. betyder ekskludering fra forum uden varsel. 1. gang i en periode på 1 uge, 2. gang i en periode på 14 dage, 3. gang permanent !

Det er vort håb, at dette tiltag vil blive modtaget positivt, idet vores hensigt er, at bevare den ånd og det formål, som er forums oprindelige.

Mange hilsener
Peter (pbr)

Men i øvrigt vil jeg byde dig velkommen til forum - jeg håber, at du vil få mange gode urrelaterede oplevelser herinde og vi glæder os til at du forhåbentlig vil deltage aktivt i debatten herinde.

Mange hilsener
Peter (pbr)

Re: Omega Seamaster Planet Ocean 2011 - Stenstrup - 09-01-2013

Henrikandersen Skrev:Kære alle.

Jeg er den - næsten - lykkelige ejer af et ..................SLETTET AF MODERATOR, PBR................... Nogen gode forslag til steder hvor man kan bytte, eller findes der måske endda een herinde???

Er mest interesseret i et ur i samme alder, stand m.v.

Du skal sætte uret til salg i forumet herinde. Ikke på diskutionssiden Icon_e_biggrin
Held og lykke med projektet.
VH
Nicholas

Re: Omega Seamaster Planet Ocean 2011 - dks - 09-01-2013

hej hvad med at prøve at ringe til nogle af den der sælger brugte ure og spørge on de vil bytte det med dig du har jo alt at vinde Icon_question hilsen dks