Urdebatten / Urforum
Help me - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Help me (/showthread.php?tid=77955)

Sider: 1 2 3

Help me - willy - 23-12-2012

I have an old Dell lap top that is on its last legs . I have to buy a new laptop or ipad . But i do not know which one i should get .

I only use my lap top for blogging and sending mails , and now and again i have to print something out from it . I have researched a bit on the net , but cannot get a clear answer .

I like the ipad because the sreen is so clear , and it is easy to carry around on holidays . But i have read that it has some limitations compaired to a lap top .

I have three questions .

Ipad or Laptop ?

Which laptop should i get ?

Which ipad should i get ?

If there is anyone out there who can give me some advice i would be gratefull . Willy

Re: Help me - Kristofferj - 23-12-2012

Ipad: den kan stort set alt en nomal pc kan til hverdag. Mail, web browse, kigge på nøgne damer, afspille musik osv. Den er billig, lille og smart. Bruger min rigtig megt!
Pc: den er bedre hvis man skal skive meget f.eks. Skole/arbejdsopgaver. Hvis man har mange billeder og musik liggen kan man ikke klare sig uden.

Hvis jeg var dig ville jeg købe den mindste macbook air 11tommer, og en 7tommer ipad. Hele apple universet er ultra enkelt, men man har ikke så mange valgmuligheder som med en normal pc. Dog er byggekvalitet og brugervenlighed helt i top!

Re: Help me - pbr - 23-12-2012

en iPad er rigtig smart og kan bruges til mange ting - men hvis du skal skrive på den (andet end et par linier ad gangen), så skal du alligevel til at købe dig et tastatur. Desuden er den begrænset på andre områder.

Jeg ville aldrig kunne nøjes med en iPad alene - den er et super supplement til en PC/Mac, men kan ikke stå alene.

Jeg er helt enig med Kristoffer - køb dig den billigste MacBook Air og overvej evt. en mini iPad til at supplere den med, hvis du vil.

Re: Help me - hannover_dk - 23-12-2012

Jeg ville heller ikke drømme om større indlæg med ipad uden tastatur + print opsætning er lidt mere besværlig + mangler java til en del netbanker + mangler flash til visse andre ting. Jeg ville ikke være uden min Ipad, men aldrig som eneste.
Er du - som du jo er, vant til PC så giver det ikke den store effekt at købe en mac i forhold til en pc - med de nye styresystemer, vær dog opmærksom på, at du ikke vil føle dig hjemme med system win8, men fuldt ud genkende win 7

Jeg ville derfor købe en billig pc bærbar - evt med win7 hvis du er for doven til at lære noget nyt - eller win8 hvis det skal være det nyeste og du vil bruge tid på at sætte dig ind i det/en macbook som også vil give dig lidt nye ting at lære

Det kan også være et spørgsmål om programmer. Har du ex officepakken og kan smække den direkte ind i en PC laptop uden ekstra omkostninger så er der jo penge at spare + din mail opsætning er en ren kopi og bare kopiering af din gamle *.pst fil for at ha alt med over hvis du kører lokal email - hvor du måske med en mac skal investere i programmer du i forvejen har til PC. Kører du hotmail så kan du synkronisere den vej uanset hvad og samme med f.eks. imap.

Lidt kompliceret men du må ha tingene med i dine overvejelser

vh

Re: Help me - Kristofferj - 23-12-2012

Det tog min mor ca. 30 min at lærer hvordan en mac fugerede, så det tror jeg ikke du behøver at frygte. De 30 min vinder man så 10000 gange igen fordi alting bare spiller, ingen drivere og uendelige advarsler som windows er så glade for. Jeg har endnu også til gode, at se en windows computer der var ligeså godt og gedigent skruet sammen som mac gør det. Så går man mere op i byggekvalitet og design, end at spare lidt håndøre er der ingen vej uden om en mac

Re: Help me - Ladegaard - 25-12-2012

Jeg har selv stået med samme problem.
Jeg valgte en MacBook air 13" og har installeret Office pakken, jeg har ikke fortrudt.
MacBook air er utrolig nem at ha med at gøre, den vejer og fylder ingenting, så har den 7 timers batteri levetid.

Men kig eventuelt på det nye Asus modeller. De er en kombination at laptop/tablet

Re: Help me - willy - 25-12-2012

Thank you all very much for your help and guidence . I think i will buy the Mac . Willy

Re: Help me - Markus3400 - 25-12-2012

Jeg havde nappet en Mac Air med SSD harddisk. Den starter virkelig hurtigt og at surfe på en mac er så rart! Icon_e_smile så er den lille, vejer ingenting og har virkelig meget strøm!

Re: Help me - Avantismo - 25-12-2012

Jeg gik fra pc til mac for ca 1 år siden.

I dag har jeg Iphone 5, Ipad 2, Ipad mini og en Macbook pro..

Det spiller bare. Har bestemt ikke fortrudt.

Produkterne er bestemt dyrere end tilsvarende produkter fra konkurrenten, men kvaliteten er også i orden og man føler at det er svært at gå tilbage, når man først har haft en macbook pro i aluminium. Lydløs, hurtig og lækker.

Systemet har sine små irritationselementer feks Itunes, men windåse har også sine problemer imo.

Re: Help me - bjorn_e58 - 25-12-2012

Hvis du er meget vant til at bruge funktionstaster som pageup/down, ctrl-c/ctrl-v, home osv tror jeg du vil blive grænseløst irriteret over, at det er anderledes på MAC. Jeg bliver aldrig glad for min kones mac - også fordi den er anderledes at administrere end Windows. Mac er muligvis meget intuitivt, hvis man er vokset op med det, men ellers er der bare så meget lidt anderledes på den irriterende måde.

Jeg ville købe en Windows maskine igen og ikke Win8.

/Bjørn