|
Speedemaster prof. eller auto - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Speedemaster prof. eller auto (/showthread.php?tid=77938) Sider:
1
2
|
Speedemaster prof. eller auto - ThomasY - 15-12-2012 hvad er det lige der sker når kigger efter omega speedmaster ka nse der er stor forskel på om det er prof. og auto. hvordan kan det være der er så stor forskel i prisen? er omega auto. så meget dårligere eller? hvad er det som gør forskellen Re: Speedemaster prof. eller auto - ThomasY - 15-12-2012 kan godt være mit spørgsmål ikke helt er stillet på den rigtige måde! har kigget på flere ure og på speedmasteren kan man få en model hvor der på skiven står professional. samt en model hvor der på skiven står automatic. modeller ligner hinanden hvad er forskellen på den? Re: Speedemaster prof. eller auto - Stenstrup - 15-12-2012 Hej Thomas. Der finder en del speedmastermodeller. Forskellen er meget om uret er med safirglas eller mineralglas. Modellernne med safirglas har i nolge tilfælde også safirglas bagtil så du kan se det smukke værk. Og de fleste har co-axl urværk. Urværkene med co-axl er en smulle bedre mht præcistion, men ellers er der ikke forskel i urernes kvalitet og holdbarhed. VH Nicholas Re: Speedemaster prof. eller auto - ThomasY - 15-12-2012 Griner kan det virklig passe at modellen med plexiglas er 5-10000 billiger end den med safirglas? Har en aftale med en urhandler i italien som har en omega speedmaster automatic fra først i 2000 med alle papir og boks, men ville ikke springe ud at købe en sådan hvis ikke model skulle være iorden Re: Speedemaster prof. eller auto - Kristofferj - 15-12-2012 Jeg ville kigge lidt på omega link centralen kapitel tre hvis jeg var dig. Re: Speedemaster prof. eller auto - Geodoc - 15-12-2012 kristofferJ Skrev:Jeg ville kigge lidt på omega link centralen kapitel tre hvis jeg var dig.... det kan jeg anbefale. Eventuelt at anvende forums søgefunktion og finde bl.a. disse tråde: Speedmaster pro vs. auto Omega Speedmaster vs. Omega Speedmaster Professional Speedmaster "classic" vs Speedmaster date Med venlig hilsen - Geodoc Re: Speedemaster prof. eller auto - Stenstrup - 15-12-2012 ThomasY Skrev:Griner kan det virklig passe at modellen med plexiglas er 5-10000 billiger end den med safirglas? VH Nicholas Re: Speedemaster prof. eller auto - Geodoc - 15-12-2012 ThomasY Skrev:kan godt være mit spørgsmål ikke helt er stillet på den rigtige måde!Hej Thomas - Jeg er blevet mere og mere forvirret over udviklingen i denne tråd. Tilsyneladende skelnes de 2 modeller på, om de er med safirglas eller hesalit (plexiglas), og at safirglas modellen er dyrere Forvirringen er nu så stor, at forum er bedst tjent med at få oplyst nøjagtigt hvilke 2 Speedmaster modeller, der er under sammenligning. Jeg har opfattet, at "model I" (Automatic) er: ![]() Speedmaster ref. 3539.50.00 (med safirglas), der er nøjere beskrevet af Omega: Speedmaster reduced og at "model II" (Professional) er: ![]() Speedmaster ref. 3570.50.00 (med hesalitglas), der er nøjere beskrevet af Omega: Speedmaster Professional "Moonwatch" Såfremt det er tilfældet, er svarene om safir/plexi og deres prisforhold utilstrækkelige. - Oven i købet i så høj grad, at de er misvisende; hvorfor forum gerne hører fra dig. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Speedemaster prof. eller auto - hannover_dk - 15-12-2012 Hold øje med om den fra Italien kunne være en reduced - som er automatic Re: Speedemaster prof. eller auto - ThomasY - 15-12-2012 Hej Geodoc Du har helt ret det er disse modeller jeg spørger ind til! Det som undre mig er hvorfor der er så stor pris forskel på dem, og for ikke at købe katte i sækken ville jeg bare være sikker på at jeg købte noget som man kunne komme af med igen hvis man skulle bruge det engang, har aldrig haft så dyrt et ur før så der for dette spørgsmål til pris og model Tak for et super godt forum |