Urdebatten / Urforum
Speedmaster uden udfyldt waranty card - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Speedmaster uden udfyldt waranty card (/showthread.php?tid=77888)

Speedmaster uden udfyldt waranty card - kimnissen - 28-11-2012

Hej

Hvad betyder det for prisen af et brugt Speedmaster hvis waranty card'et ikke er udfyldt af en forhandler med årstal og stempel?
Ur nummeret er angivet og stemmer overens med det på urkassen.

Mvh
Kim

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - peh - 28-11-2012

Garantibeviset er imho i princippet kun noget værd hvis uret går i stykker inden for garantiperioden. Så det kommer halt an på hvor gammelt dit brugte ur er.

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - kimnissen - 28-11-2012

Det er et jeg er ved at købe.
Sælgeren er den 2. ejer af uret og siger at han har sporet det tilbage til starten af 2000 tallet. Det har netop været til service.
Hvad viser ellers ægtheden udover dette warranty kort?

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - peh - 28-11-2012

Hej Kim
I den forbindelse er garantibeviset ikke "noget" værd, med mindre du går efter et super komplet sæt.
Jeg ved ikke hvad der skal høre til et Omega. Her må nogen af Omega afficionadoerne byde ind.
Mht. ægthed så er de nye servicepapirer et godt sted at starte og ellers er en verificering hos forhandler alternativt billeder op her på sitet til kommentering en god løsning.

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - hannover_dk - 29-11-2012

formentlig er det et greymarket ur og derfor uden stempel, det er der som udgangspunkt intet galt i.
Da det kan lade sig gøre at lave fake ure - så er det endnu lettere at lave fake papirer, så i virkeligheden siger papirer ikke i sig selv så meget. Du kan bare mødes med sælger hos en omega forhandler, så kan han sikkert lige sige OK for det. Har det lige været til service så få regningen at se for det - den vil jo også sige ganske meget + der jo følger lidt garanti med på en helt ny service
vh

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - Stenstrup - 29-11-2012

kimnissen Skrev:Hej

Hvad betyder det for prisen af et brugt Speedmaster hvis waranty card'et ikke er udfyldt af en forhandler med årstal og stempel?
Ur nummeret er angivet og stemmer overens med det på urkassen.

Mvh
Kim
Umideelbart betyder det intet. Især ikke når det er gammelt. Hvis uret er nyt er det lidt træls at der ikke er forhandlerstemåel på. Men at der ikke er salgsdato på, er fint nok hvis uret var nyt og du beholdt det nogle måneder og solgte det videre. Så kunne du skrive salgsdato på selv og give 2 års garenti på uret. Men det er kun hvis det forekselmpel er 3 måneder gammelt. Det med at gøre det efter 1 år, er dokomentfalsk i høj grad i min verden, og det bryder jeg mig ikke om.
Jeg har et nyt Raymond Weil som forhandleren ikke har skrevet dato på. Havde jeg solgt det efter 2 måneder ville jeg bare skrive salgsdatop på, men nu efter 9 måneder kunne jeg ikke finde på det.
VH
Nicholas

Re: Speedmaster uden udfyldt waranty card - kimnissen - 29-11-2012

Tak for svarene.