Urdebatten / Urforum
Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse (/showthread.php?tid=77691)

Sider: 1 2

Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Sociologen - 18-09-2012

Jeg har de sidste par måneder forsøgt at indkredse, hvad mit næste ur skulle være. For når den velkendte kriblen har ramt en, er det ingen udvej Icon_e_smile I den forbindelse oprettede jeg en tråd herinde ([url]"http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=4&t=1613&hilit=+maskulin">http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php? ... =+maskulin[/url]), hvor jeg fik hjælp til at identificere ”maskuline” ure, hvilket var et kriterium, som jeg vægtede i forhold til mit kommende ur. Pudsigt nok endte jeg med et ur, som ikke blev foreslået. Ligeledes søgte jeg hjælp til at afgrænse feltet af ”kandidater” ved at bede jer komme med bud i 50k-klassen ([url]"http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php?f=4&t=1651&hilit=+maskulin">http://www.urdebatten.dk/viewtopic.php? ... =+maskulin[/url]). Efter debatten i sidstnævnte tråd, troede jeg, at jeg havde fundet frem til mit kommende ur: Et 46mm IWC Mission Earth. Jeg begav mig derfor ind på Strøget for at besøge Ole Mathiesen – og prøve uret på armen.
İmage
Uret har alt, hvad jeg kiggede efter – maskulint, stort, gummirem, velrenommeret mærke, automatisk – men alligevel sagde det mig ikke synderligt meget… Slukøret måtte jeg gå tilbage til computeren og søge videre…

Parallelt med min videre søgning blev jeg opmærksom på, at mit Panerai 177 havde fået MEGET lidt armtid, siden jeg erhvervede det i februar 2012, og da jeg erfarede, at jeg kunne ”få mine penge hjem igen” (og mere til), så besluttede jeg mig for at sælge det.
İmage
Men ingen Panerai i uræsken fungerer ikke for mig. Det er et ”no go”. Derfor begyndte jeg nu at kigge på Panerai igen… Jeg afgrænsede hurtigt feltet – automatisk, dato og gerne titanium samt 47 mm – og kontaktede Klarlund for at høre, om de havde en given model på lager. Det havde de ikke, men de ville meget gerne bestille uret hjem til mig, selvom jeg understregede, at jeg på ingen vis vidste, om jeg ville købe uret eller ej. Jeg ville blot se det --- med mine fingre Icon_e_smile ”Intet problem,” fik jeg at vide. Uret blev blot solgt til anden side, hvis det ikke var noget for mig… Panerai var nemt at komme af med, blev jeg oplyst.

En måned tid senere fik jeg så et opkald fra Klarlund. Nu skulle jeg have ”skippet” mit PAM177, da jeg ikke kunne retfærdiggøre overfor min bedre halvdel at have endnu et ur i ”samlingen.” Det viste sig dog at være relativt nemt. Allerede før uret blev sat til salg, fik jeg en henvendelse fra en person, som af omveje havde hørt, at jeg ville sælge mit *mint* PAM177. Skæbne ville dog, at han ikke skulle blive køberen (på vej hjem til mig for at hente uret, kørte han galt i sin bil, og selvrisikoen gjorde, at han ikke længere havde penge til uret – han kom heldigvis ikke selv til skade). Således blev uret sat officielt til salg i lørdags, og 17 timer efter var det solgt. Prisen var nu også sat til "et hurtigt salg” Icon_e_smile

Da jeg besøgte Klarlund havde jeg store forventninger, og jeg må erkende, at uret til fulde indfriede dem. Og mere til. Et fantastisk
ur. Jeg har kun haft ét ur på armen, der kan overgå det – AP Diver – men dette er i en prisklasse, hvor jeg kender mig selv nok til, at jeg ikke ville ”turde” gå med uret af frygt for ridser mv. Og så forsvinder hensigten ligesom. Således erkendte jeg straks, at det ur, jeg havde prøvet hos Klarlund, og som levede om til mine mange, strenge kriterier, var mit kommende Icon_e_smile

Det forholdte sig imidlertid således, at en super good guy her på Urdebatten havde selvsamme ur til salg. Betragteligt billigere, men *mint* og ikke nyt. Jeg spekulerede meget på, hvorvidt jeg skulle købe nyt eller nylignende. Det fornuftige ville klart være sidstnævnte, men jeg ræsonnerede mig frem til, at køb af ure i denne prisklasse, aldrig vil være rationel begrundet, men derimod bero på emotioner/feeling, og jeg kunne mærke, at jeg allerhelst ville have et spritnyt ur, inklusiv den oplevelse det er, at hente et ur hos en forhandler. En oplevelse jeg aldrig havde været forundt tidligere...

Som den jyde, jeg er (selvom jeg er bosat i København), satte jeg mig for, at jeg ville have rabat. I hvert fald en eller anden slags rabat. Det er et parameter, som gør, at jeg efterfølgende føler, jeg har gjort en god handel. Klarlund var dog hverken til at hugge og stikke i, men vi blev dog enige om, at jeg ville få en ekstra rem med. Desuden smed Klarlund endnu en ekstra gave i form at et rejseetui fra Underwood (London) med i handlen – samt en rød Klarlund-velourpose.
İmage
Da jeg ankom til Klarlund, var ekspedienten, som jeg havde været i kontakt med, optaget, så jeg placerede mig spændt på en stol, mens en venlig, ung kvinde kom med en god kop kaffe, som jeg kunne fordrive tiden med.
İmage
Da det blev ”min tur”, fandt ekspedienten uret frem, og vi talte om urets enkeltdele, Panerai som mærke og andre interessante ting. Jeg fik desuden fremvist en række remme, men eftersom jeg ikke kunne vælge – og udvalget var relativt begrænset – så blev denne beslutning udsat, til jeg havde fundet den helt rigtige rem, som Klarlund så vil bestille hjem til mig… Desuden fik jeg to ekstra års garanti på uret, dvs. fire år i alt, samt muligheden for at få et ”ydre service” efter to år. Dette er ok væsentligt i min optik.
Med et stort smil på læben, en ”lettet” tegnebog og en pose i hånden, forlod jeg Klarlund.
İmage
Jeg sprang på det første S-tog og derefter jernhesten, så jeg kunne komme hjem og pakke ud.
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
(Edit: efter at have set billederne undskylder jeg for den ringe kvalitet. Billederne yder ingenlunde uret retfærdighed. Må snart til at bruge kamera frem for iPhone)

Således har jeg nu udskiftet mit 44mm PAM177 med et 47mm PAM305 – og jeg er overordentligt glad for ”byttet”. Jeg har holdt fast i
titaniumskassen, som, jeg synes, klæder Panerai topmeget. Jeg har bevæget mig væk fra en historisk model, men dette betyder intet for mig. Til gengæld har jeg nu fået dato, automatisk optræk, gangreserve på 72 timer, 26mm rem og in house-værk.

Om min PAM305 bliver en keeper? JA, UDEN TVIVL Icon_e_smile

EDIT: Billederne fungerer nu igen, da de var placeret andetsteds i PhotoBucket. Om uret stadig er en keeper? JA, I DEN GRAD Icon_e_biggrin

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Mikael L._phpbb3_import15700 - 18-09-2012

Tillykke med uret, dejligt at høre om en god handelsoplevelse....

Mikael

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - pbr - 18-09-2012

Rigtig fedt ur !! Tillykke med det ! Icon_e_smile

Der er nu noget helt specielt over Pam´s !! Icon_e_wink

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Sociologen - 18-09-2012

Tak. Oplevelsen var uovertruffen og bidrog til en ekstra dimension, da urets historik er godt i gang med at blive skrevet. Og så er der bare noget ganske særligt og specielt ved Panerai.

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Len - 20-09-2012

Tillykke med dit nye Panarai Icon_e_biggrin

Flot ur og du har håndled der kan bære det Icon_e_wink

Og hyggeligt at læse om din købsoplevelse hos Klarlund.

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - psn - 26-09-2012

Superfedt at læse om en god købsoplevelse. Ledsaget af fine billeder.

Vidste ikke, at man sådan kan handle med Klarlund.

Havde også min første købsoplevelse hos en forhandler fornyligt. Jeg kunne ikke står for en PAM 292, som jo også lå i vinduet kos Klarlund.

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Sociologen - 26-09-2012

psn Skrev:Superfedt at læse om en god købsoplevelse. Ledsaget af fine billeder.

Vidste ikke, at man sådan kan handle med Klarlund.

Havde også min første købsoplevelse hos en forhandler fornyligt. Jeg kunne ikke står for en PAM 292, som jo også lå i vinduet kos Klarlund.
Tak. Jeg synes heller ikke rigtigt, at jeg handlede med Klarlund - for mig ville dette indbefatte et økonomisk afslag - men at jeg fik en rigtig god service, som inkluderede, at jeg fik lidt "merchandise" med Icon_e_smile MEN jeg er meget tilfreds med forløbet - og ekstrem tilfreds med uret, som mere eller mindre har siddet fast på håndleddet lige siden.

Tillykke med dit PAM292 Icon_e_smile

Tak skal du have.

Jeg er også meget tilfreds med det. Kunne måske overveje noget remskifte, da remmen jo er sort som uret, og lidt kontrast ikke er af vejen.

Kan du anbefale noget indenfor remme?

Glemte, at jeg forresten fik en Panerai Cap med, men den render jeg nu ikke sådan rundt med.

Re: Fra 44mm til 47mm – fortælling om en nyerhvervelse - Mikael L._phpbb3_import15700 - 26-09-2012

En lille tråd om remme. Er personligt meget glad for min Toshi vintage LE rem.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=15836&p=153840&hilit=toshi#p153840" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=15836&p=153840&hilit=toshi#p153840</a><!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=14329&p=139700&hilit=toshi#p139700" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=14329&p=139700&hilit=toshi#p139700</a><!-- l -->

Mikael

Hej Michael

Mange tak for links. Har set på dit Toshi-link, og jeg synes da, at priserne er rimeligt moderate.

Hvis man køber en sådan rem - Er det så muligt, at få den uden spænde, da Panerai-spændet helst skal flyttes over?