|
Assertiv kommunikationskultur - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Assertiv kommunikationskultur (/showthread.php?tid=77618) Sider:
1
2
|
Assertiv kommunikationskultur - Tage Reinhardt - 25-08-2012 Kære Ur fans, Jeg vil gerne opmuntre til en assertiv kommunikationskultur på dette fornøjeligelige fælles ur forum. For de uindviede er modsætningerne til assertion: submission og aggression. Styr uden om begge. Jeg valgte selv at checke ud fra urforum i 1,5 år da willy blev fyret. For mig var willy en af de bedste og mest vidende skribenter og da han blev fyret stod jeg helt af den politiske korrektheds bølge. Jeg er nu genindchecket efter 18 måneders fravær. I en nylig tråd brugte JoePete (en behagelig person som jeg intet har imod) 80% af sin taletid på at undskylde at han kunne komme til at træde Rolex fans over tæerne. Det var spild af min læsetid. Jeg vil gerne bidrage konstruktivt med min passion for ure, hvis jeg kan blive fri for denne forbandede overfølsomme hypersensitive politiske korrekthed. Jeg bliver sikkert nødt til at sige KÆMPE UNDSKYLD til alt og alle baseret på dette indlæg. TR Re: Assertiv kommunikationskultur - RunesS_phpbb3_import15750 - 25-08-2012 Re: Assertiv kommunikationskultur - alsendk - 25-08-2012 Jamen så start med at sige undskyld Tage...så har du styret lidt udenom både submission og aggression. Det er forhåbenlig stadig bare armbånds ure, som dette forum drejer sig om ? Re: Assertiv kommunikationskultur - Tage Reinhardt - 25-08-2012 Det bliver hermed gjort assertivt: Undskyld. Re: Assertiv kommunikationskultur - michael.b - 25-08-2012 Tage Reinhardt :ja sådan er folk jo så forskelige . nu synes jeg sjældent det klæder en netdebat , at man debatterer 3diemand . så jeg vil nøjes med at sige at der med 100% sikkerhed er medlemmer herinde med den helt modsatte mening. Re: Assertiv kommunikationskultur - alsendk - 25-08-2012 Jeg er sikkert blot een af de mange, som beundrer JoePete for at være i stand til at navigere herinde, uden at støde nogen med sine synspunkter, endda uden at bruge " assertive eller aggressive " ord. . Det er nok bare et udtryk for at han er et sympatisk intelligent menneske, som feks. aldrig ville drømme om at udtrykke noget negativt om en 3die part i et forum som dette. Re: Assertiv kommunikationskultur - guru13 - 26-08-2012 Tage Reinhardt Skrev:Kære Ur fans, Var det et godt kommunikations kursus? Jeg synes nu det går ganske udemærket med kommunikationen herinde, når man tager i betragtning hvor svært det reelt er at kommunikere. Især på skrift, hvor der ikke er mulighed for afkode afsenders kropssprog og ansigtsudtryk, som siger modtageren mere end de ord der rent faktisk kommer ud af afsender. Der er nogle stikpiller herinde, lidt øst og lidt i vest, men de er da overkommelige. Og hvis de stikker helt af, er moderator rimelig vaks til at reagere. Og jeg er enig i betragtningerne om JoePete og hans form for kommunikation herinde, han er rigtig god til at navigere i skriftsprogets, til tider, kommunikative kaos. Go' søndag Allan Re: Assertiv kommunikationskultur - Geodoc - 26-08-2012 I min egenskab af redaktør; men – må det understreges: meget forhenværende moderator; har jeg anvendt mine editerings rettigheder, og flyttet denne tråd til ”Off Topic”. I denne rette(?) sammenhæng, vil jeg i ro og mag knytte et par bemærkninger til trådstarters indlæg. Det er med en vis stolthed jeg konstaterer, at have opnået en alder af +65 før nogen inkluderede mig blandt ”de politisk korrekte”. Når jeg i denne sammenhæng, vil tage inklusionen med såvel sindsro som et gran salt – skyldes det, at jeg stort set er enig med: Anil Dash, (A Blog About Making Culture). Fra et indlæg om netop kultiveret adfærd og moderation på internettet, citerer jeg: As it turns out, we have a way to prevent gangs of humans from acting like savage packs of animals. In fact, we've developed entire disciplines based around this goal over thousands of years. We just ignore most of the lessons that have been learned when we create our communities online.(min understregning) But, by simply learning from disciplines like urban planning, zoning regulations, crowd control, effective and humane policing, and the simple practices it takes to stage an effective public event, we can come up with a set of principles to prevent the overwhelming majority of the worst behaviors on the Internet. Citatet er dækkende for bestræbelserne, jeg udfoldede som moderator. At ikke alle syntes det lykkedes, er en anden sag. - Anil Dash’s indlæg kan læses her. Indlæggets titel (og konklusion) er: "If your website's full of assholes, it's your fault"… … et ordvalg jeg næppe selv ville have anvendt; men når det nu er et citat, så går det nok. Med venlig hilsen - Geodoc Re: Assertiv kommunikationskultur - baun - 26-08-2012 Interessant læsning Torben. Stof til eftertanke. Jeg er meget enig med Tage i at vi skal være Assertive i vores kommunikation: Klippet fra Actus kurser og konsulenters hjemmeside: Assertiv kommunikation handler om at kommunikere med respekt for både egne og andres grænser. I en diskussion, vil to assertive personer lytte til hinandens argumenter, gøre opmærksom på at det er hørt eller forstået, hvad den anden siger og klart fortælle, hvor man selv står. Det vigtige i selve kommunikationen er ikke at blive enige, men at bevare respekten. Hvad er det så vi skal undgå? At være agresive fx. Jo det er jo ikke så svært. Tolke på hvad andre mener Bruge humor til at sende uvenlige stikpiller/signaler I det hele taget at sende stikpiller Bruge ironi. Det gør sig ikke altid så godt på skrift Være paronoide - se stikpiller hvor de ikke er Udtale sig skråsikkert om hvad som helst At være defensive At være belærende - gerne informere - ikke belære Være personlige - både direkte, men især indirekte eller underforstået (skjult) . . . . Uha det bliver svært, men jeg skal gøre en indsats. vh Baun Re: Assertiv kommunikationskultur - Bjarne - 26-08-2012 Alle er velkomne på urforum.dk. Og det kan vel ikke være så svært når eneste krav for at kunne skrive på urforum.dk er at men skriver på en måde så man ikke gererer andre og ellers holde en sober tone generelt. |