Urdebatten / Urforum
Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Battle scars, show me yours and I'll show you mine (/showthread.php?tid=77586)

Sider: 1 2


Battle scars, show me yours and I'll show you mine - peterkaa - 14-08-2012

Ja, i lyset af en nylig oplevelse, kunne det måske være sjovt at se nogle af de ar urene får når de bliver brugt, som de har fortjent.

Jeg vender snarest muligt tilbage med et billede Icon_e_smile

Hold endelig ikke igen, evt. hvis der er en lille historie med.

Håber ikke det er alt for "blasfemisk."


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Stinger - 16-08-2012

İmage


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - pbr - 16-08-2012

Øhhh, Stinger ................ det ligner ufattelig meget "omegnen" af Sheppard Air Force Base, Wichita Falls ?? Icon_cool


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Jesper Geisler - 16-08-2012

Jamen – måske overskriften skal tages meget bogstaveligt:
Vis mig dine (først) & jeg viser mine (efterfølgende)!

Der bliver søgt på livet løs i arkivet!


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - DonWerner - 16-08-2012

Eftersom der åbenbart ikke er andre der vil åbne ballet, så får I her et par billeder af min daglige beater, som efterhånden har fået lidt lækkert patina. Icon_e_smile

Aner ikke hvordan det er sket, og eftersom uret formentlig aldrig skal sælges, så bekymre det mig heller ikke synderligt. Vil mene et DSSD er skabt til at blive brugt, så det gør jeg...

İmage

İmage


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - lavall - 16-08-2012

Hej Donwerner

Kan det ikke fixes, eller er der bare ikke noget at gøre.
Ellers noget af et hak, der må have været godt med knald på for at lave sådan et hak.


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - DonWerner - 16-08-2012

Jo, jeg tænker såmænd nok det kunne poleres væk, men det er jeg egentlig ikke interesseret i - i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt. Hver gang uret poleres mister man jo lidt af de skarpe kanter.


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Geodoc - 16-08-2012

Det er en fin tråd, med flere modsætninger, der udgør et interessant spændingsfelt.

Det er jo en sjov vinkling med ”brugsspor”, som vi oftest søger at spare de kære ure for, og evt. har en ”beater” til at tage stødene.
Ligeledes har trådstarter en dejlig formulering: …. at se nogle af de ar urene får når de bliver brugt, som de har fortjent.”
Det kunne vel(?) forsigtigt anføres, at urene får ar, når de bliver brugt som de ikke har fortjent.

Men i hvert fald vil synlige brugsspor, eller endog ar – være en del af hukommelsen, erindringen og oplevelserne med uret.

Mit mest synligt brugte ur er Chronostop’en, der efter at have gået så grueligt meget igennem, fortjenstfuldt er tildelt kælenavnet ”unbreakable”.

Historien om uret findes her - Det var ikke småting uret måtte lægge ”balance til”, gennem 38 års vanvittige og skånselsløse ydmygelser.

Da ”unbreakable” var kommet til ære og værdighed igen, har jeg efterfølgende altid fotograferet uret i skånsomt medfaldende lys, og vinklet således at arrene blev mindst synlige.
Jeg har derfor ikke et billede, der ubønhørligt dokumenterer misbruget (og får det nok heller ikke).
Faktisk er jeg ikke helt stolt ved at have udsat uret for den behandling; men er meget imponeret over, at ”hun” stod distancen.

İmage
Her ses ”unbreakable” efter istandsættelse, og fotograferet fra sin mest flatterende side.
At facetterne er blevet noget afrundede og hornene er lidt koparrede kan hun ikke løbe fra; men de er også en del af historien.

Med venlig hilsen - Geodoc


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Claus Tukjær - 16-08-2012

Har været på armen stort set siden det blev solgt i 1996 (ikke min arm....)

İmage


Re: Battle scars, show me yours and I'll show you mine - Jesper Geisler - 16-08-2012

Torbens ”unbreakable” er (for mig) et perfekt eksempel på, et ur med autentiske Battle Scars efter 38 års brug.

Hvis man fjerner det værste støj fra billedet, træder de små ridser & hakker lidt tydeligere frem.
Det andet billede er bare for sjov ;-}


İmage


İmage