|
Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 (/showthread.php?tid=77568) |
Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - bcmb - 10-08-2012 Har nu ventet på svar fra Rob i nu 5 uger uden et eneste svar, og har valgt at afbestille mit SKX007 hos ham Jeg er stadig på jagt efter en bang-for-the-buck diver, den skal være sort og elegant, og kunne bæres med stål, gummi og nylon. Udover SKX007'eren (som stadig er med i ræset), har jeg kigget på Orient Ray CEM65008 og for det ikke skal være løgn, et Seiko 5, nærmere bestemt SNZF17. Udseendemæssigt hælder jeg faktisk mest til Orienten, men er der nogen af Jer kloge mennesker som kan fortælle mig lidt mere om værkerne, og den generelle kvalitet? Jeg ved godt at den sidste Seiko ikke er en rigtig ISO dykker, kun 100m og ikke en skrue krone. Men jeg skal egentlig ikke rigtig dykke med den, så det betyder intet for mig. Et par billeder er på sin plads (groft stjålet fra WUS): SKX007 som vi kender den, her med President bracelet ![]() Orient Ray ![]() SNZF17 ![]() SKX007 vs. Ray ![]() SKX007 vs. SNZF17
Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - Joepete - 10-08-2012 Seiko 5 klokkerne er sportsure, og som sådan er de ikke bygget som dykkerure. Seiko SKX007, vil jeg vurdere, til at være noget bedre bygget en 5 klokken - især inden i kassen. Værket er nok det samme. Jeg holder meget af 007/009, da de trækker på et langt Seiko dykker design, hvor 5´eren er mere "sammensat" af forskellige ure - uden rigtig at være nogle af dem (Sumo, 007 og 031). Derfor kan klokken dog godt være i orden, til det man nu skal bruge den til. Makoen (Orient 6500) er også en diver, og bygget godt inden i kassen også. Værket er nok sammenligneligt med 007´eren, så hvorvidt du vælger det ene frem for det andet, vil være lidt op til personlig præference. Dog skal det lige nævnes, at dato quick set på Orienten foregår med den lille "knap" over kronen, hvorden foregår i position 2 med kronen på en 007´er. God jagt! P.S.: Du kan læse om Seiko 5´erens egenskaber her (deraf dens navn): <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=15597&p=151708&hilit=5+st%C3%B8dsikkert#p151708" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=15597&p=151708&hilit=5+st%C3%B8dsikkert#p151708</a><!-- l --> Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - khbk - 11-08-2012 Hvis du vil have et SKX007/009 her og nu er der jo de danske netshops. Her fås de til under kr. 1800,- Har selv købt og været meget tilfreds.
Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - bcmb - 11-08-2012 Hej khbk, tak men 1800 er stadig også "en del" dyrere. Desuden er jeg ikke vild med Jubilee lænken. Og nu er jeg blevet helt i tvivl om det overhoved skulle være SKX007. Nåede igår at lægge Orient Ray'en i indkøbskurven på schoeneuhren.de, inden jeg "pausede". Ray'en er ikke lige så markant som SKX007 (som er helt sin egen), men den er flot synes jeg, og skulle jeg vælge på design alene, ville jeg vælge Ray. Eneste spekulation jeg har er om SKX007 er mere solid. Jeg tænker at da Seiko er mere udbredt herhjemme er der også flere som kan servicere uden det koster en krig, og der er jo også flere reservedele tilgængelige i det hele taget (hvis man vil modde). Men omvendt er Orient ikke så udbredt et mærke, hvilket gør at det ikke lige sidder på hverandet håndled, hvilket også lidt har sin "charme". Og går det itu gør det ikke så meget hvis urmageren tager overpris for at reparere, for man kan jo bare købe en ny Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - AndersC - 11-08-2012 Jeg har ingen erfaring med de 2 andre ure du nævner, men jeg har et 007, som jeg er meget tilfreds med. Havde tidligere et Sumo og uden at sammenligne kvalitet iøvrigt, for der er trods alt en pæn prisforskel mellem de 2 ure, så synes jeg bedre om 007 i designet. IMO er det et flot klassisk ur i en rigtig god størrelse. Vedr. værket går mit stabilt med ca -6 sek/24t. Så indtil videre 'slipper' det for at komme en tur til Horsens til justering Held og lykke med dit nye ur. Lige et bill. af mit 007
Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - bcmb - 13-08-2012 Sprinter Skrev:Jeg har ingen erfaring med de 2 andre ure du nævner, men jeg har et 007, som jeg er meget tilfreds med. Tak Sprinter, lige nu hælder jeg også mest til SKX007, men så sent som i forgårs var jeg at ordre Orient'en på schoeneuhren.de. Så det svinger frem og tilbage Måske skulle jeg bare spare op til det Omega i stedet lol! Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - Stinger - 13-08-2012 Køb da en SKX det er et suverænt beater ur. Jeg har købt to i løbet af den sidste måned. Hvis du kan leve med J modellen (men "Japan" og "21 Jewels" på skiven, så kan du få den til lidt over 1100 på creationwatches. (+evt. told) Ellers så er det bare at komme på ebay/amazon (mrwatch) eller chrono24 og få et hevet hjem. Så længe du ikke giver mere end 2000kr får du en ok pris. Og du vil ret nemt kunne finde det til 1500-1600. Personligt er jeg mest til den rene skive på K modellen, men pyt - uret skal jo bare have nogle tæv. Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - khbk - 13-08-2012 Stinger Skrev:Køb da en SKX det er et suverænt beater ur. Jeg har købt to i løbet af den sidste måned.Nemlig ja! Det er et ur der kan få et Rolex til at blive i skuffen! Bare for at gøre det lidt sværere: Citizen JP2000 er heller ikke dårligt! Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - bcmb - 13-08-2012 Stinger Skrev:Køb da en SKX det er et suverænt beater ur. Jeg har købt to i løbet af den sidste måned. Det kan sgu godt være det ender med SKX007. Hvad er årsagen til di har købt 2? Eneste ved SKX007 er at jeg ikke bryder mig om lynettens tal og markeringer, ville ønske den havde enten større bogstaver lige som Sumoen, eller også lige som submarineren kun minutmarkeringer frem til 15. Re: Orient Ray vs. Seiko SKX007 vs. Seiko SNZF17 - Jesper Geisler - 15-08-2012 bjoernbertelsen Skrev:Eneste ved SKX007 er at jeg ikke bryder mig om lynettens tal og markeringer, ville ønske den havde enten større bogstaver lige som Sumoen, eller også lige som submarineren kun minutmarkeringer frem til 15.Hvis indlægget på SKX er dit største problem, så kan du for pebernødder bestille et nyt/andet hjem fra linket nedenunder. Som du kan se på billederne, har min SKX også fået anden skjorte på! Giver uret et Old School, stringent, og nærmest "grafisk" look, efter min mening. Modtager din lokale ursnedker bestikkelse, kan operationen nok klares med en romkugle & en (Coca) Cola. En sjov, underholdende & ikke mindst billig måde, at holde denne hobby ved lige på, for fattigrøve som jeg selv. [url]"http://www.10watches.com/apps/webstore/products/category/12255?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.10watches.com/apps/webstore/ ... 255?page=1[/url] ![]() ![]()
|