|
Brand of the week Blancpain - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Brand of the week Blancpain (/showthread.php?tid=77453) Sider:
1
2
|
Brand of the week Blancpain - willy - 09-07-2012 This brand existed from 1735 until 1932 then it ceased to exist until 1982 when Jean Claude Biver revieved the brand . His ambition was to put Blancpain into the same sphere as Patek VC etc etc . He did not completly succeed , but he put them near the top of high end watchmaking . He then moved on to Hublot and did the same,quite a guy . Blancpain watches are of undisputible quality and they make some of the most complicated watches you can buy . Their most famous model is the Fifty Fathoms Diver that has achieved cult status . Today they have Vincent Calebrese a great watchmaker working with them and producing one great movement after another . They have been criticised in the past for their lousy after sales service indeed many dealers in USA dropped them because of this . I do not know if their service has improved today but i hope so . This brand is known as the nearly made it brand . Biver did not put them at the top of the tree but he came very close and who knows what they will achieve in the future . My opinion is that the fifty fathoms is one of the most beautiful dive watches ever made . And Blancpain is a very underated high end watch brand who deserve a little more recognition for their many achievments in watchmaking . Willy Re: Brand of the week Blancpain - jk_phpbb3_import15746 - 10-07-2012 Ja, endnu et urmærke, som er så undervurderet i den danske ur-andedam, at der ikke engang findes en forhandler i landet. FF er en fantastisk urserie, selvom jeg må indrømme at den seneste model X Fathoms på hele 55,65 mm ikke alene er enorm, men også så kompliceret at aflæse, at jeg tvivler på, nogen rigtig dykker vil bruge det. Dybdemåleren er ret speciel, idet vandet faktisk siver igennem et gitter i uret og påvirker en fleksibel metal membran. Noget så stort, kompliceret og dyrt kan jeg ikke vise fotografier af selv, men jeg er meget glad for min Leman ref. 2100 med cal. 1151 af fin Frederic Piguet herkomst. JK ![]()
Re: Brand of the week Blancpain - willy - 10-07-2012 JK Skrev:Ja, endnu et urmærke, som er så undervurderet i den danske ur-andedam, at der ikke engang findes en forhandler i landet. FF er en fantastisk urserie, selvom jeg må indrømme at den seneste model X Fathoms på hele 55,65 mm ikke alene er enorm, men også så kompliceret at aflæse, at jeg tvivler på, nogen rigtig dykker vil bruge det. Dybdemåleren er ret speciel, idet vandet faktisk siver igennem et gitter i uret og påvirker en fleksibel metal membran.What size is your watch ? It has a very nice dial indeed , i bet thats a keeper Re: Brand of the week Blancpain - jk_phpbb3_import15746 - 10-07-2012 willy Skrev:What size is your watch ? It has a very nice dial indeed , i bet thats a keeperDen er 38 mm uden krone. Den sorte skive er ikke nem at finde, så det er nok en keeper (foreløbig) JK
Re: Brand of the week Blancpain - hannover_dk - 10-07-2012 Personligt ville jeg godt ha en af de gode gamle vintage BP - med atommærke og det hele - men at de nye er af en helt anden og langt bedre kvalitet - er lysende klart. vh Re: Brand of the week Blancpain - jk_phpbb3_import15746 - 10-07-2012 hannover_dk Skrev:Personligt ville jeg godt ha en af de gode gamle vintage BP - med atommærke og det hele.... Ja, det ville jeg også gerne, men det koster mange penge. En original Milspec fra 1950 forsøges p.t. solgt for 30.000 US Dollars på ebay http://www.ebay.com/itm/1950s-Original-Vintage-Blancpain-Fifty-Fathoms-Milspec-1-Automatic-Dive-Watch-/280874332378?pt=Wristwatches&hash=item41656a30da#ht_1662wt_977 En re-edition, som blev lavet for et par år siden, kan vel findes til "kun" 75K kr. JK Re: Brand of the week Blancpain - hannover_dk - 11-07-2012 JK Skrev:Ja, det ville jeg også gerne, men det koster mange penge. En original Milspec fra 1950 forsøges p.t. solgt for 30.000 US Dollars på ebayJa tarveligt - specielt når de nye nu ER bedre ure vh Re: Brand of the week Blancpain - TioMalo - 11-07-2012 Citat:Ja, endnu et urmærke, som er så undervurderet i den danske ur-andedam, at der ikke engang findes en forhandler i landet.Står Swatch Group ikke for import af Blancpain (mere) ? Og Klarlund som AD ? Hilsen John Re: Brand of the week Blancpain - jk_phpbb3_import15746 - 11-07-2012 Tio Malo Skrev:Står Swatch Group ikke for import af Blancpain (mere) ?Jeg tror det ikke. På Blancpains hjemmeside er Danmark slet ikke listet. De nærmeste forhandlere er i Stockholm (Franks Ur) og i Hamburg (tre forhandlere) På Klarlunds hjemmeside nævnes mærket heller ikke. Jens-Kristian Re: Brand of the week Blancpain - baun - 11-07-2012 Men det er Swatch Group - ikke? vh Baun |