Urdebatten / Urforum
Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 (/showthread.php?tid=77413)

Sider: 1 2

Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - bcmb - 26-06-2012

Hejsa, nu har jeg siddet og studeret en masse forskellige dykkerure over tiden, men tænker at jeg ville lære nogle af Jer entusiasters meninger lidt bedre at kende.

Jeg går og overvejer at købe et dykkerur i samme stil (ikke kvalitet) som et af de nyere Rolex submariner, eller måske en Omega seamaster planet ocean, men da jeg er for nærig har jeg kigget efter et billigere alternativ. De Seiko dykkere jeg har kigget på kommer ikke tæt nok på wow-udseendet, det flotteste jeg har set er nok et Longines HydroConquest som dette: http://www.urvaerket.dk/longines-hydroconquest-large-automatic-black-dial-bracelet-p-6864.html

Jeg er ikke interesseret i et "homeage" ur ala Steinhart Ocean, uret må gerne være sit eget.

Nogen der har andre bud på et flot dykkerur (som lige skal siges ikke skal bruges til dykning Icon_e_biggrin)?

Mvh. Bjørn

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Joepete - 26-06-2012

Skal uret være nyt, ville det måske være interessant at kigge på en Seiko Sumo. Flot kasse finish, 6R15 automatic værk med hack and wind og en super lume.

İmage

Må uret være brugt, så kan du lande en Sinn U1 for mellem 6-7K.

İmage

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Pedellen - 26-06-2012

Hej Bjørn

Min absolutte topfavorit i den prisklasse er dette ur.

İmage

Orient 300M.

Det er stort (44mm), tungt og robust med super bærekomfort. Hvis sættet er komplet følger der kraftig gummirem med.

Uret er vist nok noget dyrere i vejl udsalg, men jeg har købt mit (nyt) til prisen du nævner.

Jeg har altid betragtet Seiko SKX007 som mest value for money, og dette er mit nr. 2.

Mvh Ole

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Avantismo - 27-06-2012

Dette er mit bud.

İmage

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - willy - 27-06-2012

The best in my opinion is the Seiko Marine Master . You can buy one used for between 8-9000 kr . You get a true inhouse caliber in a fantastic case in a quality that is the equal of any Omega and close to a Rolex . Willy

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - bcmb - 28-06-2012

Hej alle, tak for Jeres input.

Seiko virker lovende, er der nogen der kan anbefale en forhandler i KBH hvor man kan prøve et par af de forskellige modeller? Overvejer i hvert fald kraftigt den prisvenlige SKX007, eller måske Pepsi udgaven SKX009.

Certinaen er nok det mest stilrene synes jeg, minder lidt om Longines hydroconquest, men tænker at det næsten er for pænt. Skal helst kunne bæres lidt causal med en NATO rem Icon_smil

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - khbk - 28-06-2012

Jeg er meget glad for mit SKX007.
Se variationer på tråden "Show off your SKX007-009s" på forums.watchuseek.com
Og prisen er under kr. 2000,-
Men ingen mulighed for at se uret hos forhandlere - kun netshops.

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - bcmb - 29-06-2012

khbk Skrev:Jeg er meget glad for mit SKX007.

Hvordan passer uret på dig ift. andre ure, for småt eller stort, og hvad er dine normale preferencer? Har en cronograph på 40mm diameter over kransen(den der kan drejes), mens kassen er 42 i diameter, og inkl. Skruehovedet er den 45mm. Dette virker som en god størrelse for mig. Har også er TW Steel på 45mm som er lidt for oversize, men det har self også meget at gøre med designet. Synes jeg finder forskellige oplysninger om Skx007 alt efter hvor jeg læser På nettet.

Tak, tager et kig på den tråd du henviser til.

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Mikael L._phpbb3_import15700 - 29-06-2012

En Marathon SAR vil også kunne holdes inde for budgetet, et lækkert ur med god bærerkomfort, kommer på gummirem, men en ok lænke kan tilvælges for 7-800 kr..:
İmage
İmage

Mikael

Re: Flotteste og bedste dykkerur til max 5-6.000 - Auragentum - 29-06-2012

+1 til mange af de gode forslag. Især Seiko's japanske dykkermodeller er rigtig god kvalitet og value for money.

Dog hælder jeg personligt mod Longines HQ som du også selv nævner. Værket går godt og jeg synes også godt om fornemmelsen og vægtfordelingen.

khbk Skrev:Jeg er meget glad for mit SKX007.

SKX007 er et ganske udmærket brugsur og du kan fint bruge det til dykning med den 200M WR rating. Det har også Day Date funktion som er et stort plus i min bog. Jeg synes faktisk at klikkene/fornemmelsen på timerkransen er bedre end på et Sub. Mere substans når man drejer kransen

Dog skal du vide at det ikke er safirglas og værket er uden optræk/hacking. Min erfaring med mit eget SKX007 er at værket går relativt upræcist. Efter at have haft det i 9 måneder mister det op til 15-20 sekunder om dagen, hvilket stadig er indenfor uret's specs - det er jo ikke COSC. Har talt med urmager da jeg ville justere det ind, men har fået fortalt at det kan være lidt svært på disse værker. Er dog ikke indviet i hvorfor.

Selve uret sidder dog fint og jeg bruger det som mit banger ur når der skal dyrkes sport, laves bil eller have. Dog har det ikke fået knubs endnu Icon_cool