Urdebatten / Urforum
1665 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: 1665 (/showthread.php?tid=77298)

Sider: 1 2 3


1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 23-05-2012

Hej,

Jeg må blankt indrømme at jeg som så mange andre har kastet min ur-kærlighed på vintage/semi rolex, men det betyder samtidg at mine nye ure stort set ikke får noget tid på armen. Efter jeg sidste sommer fik fat i en super flot Red Sub( tak Micki) så vil den simpenhen af armen igen, selvom nogen mener man ikke skal gå med disse vintage for tit, men det kan jeg sgu ikke lade være med. Jeg er blevet voldsomt begejstret for disse smukke ure med Plexi, og derfor er jagten nu gået ind på en 1665, som med dette buede plexi bare er så charmerende og samtidig på mange måder tidssvarende. Så...
Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på når jeg nu sætter jagten en på en 1665 ? og hvad med prisen, det ok at det bliver uden boks og papir Icon_smil eller sagt med andre ord, jeg har ikke "råd"( siger Konen) til dem med boks og papir og uden kan jo klares med en vertificering hos Klarlund klare.

Ps. Min 16760 FAT LADY får også en del tid på armen, så ovenstående er ikke helt sandt Icon_smil Undskyld



mvh
Michael


Re: 1665 - KlausM - 23-05-2012

Hej Michael.
Du skal forholde dig til stand og originalitet idet begge faktorer har stor betydning for prisen.
Kig her for at få et indtryk af priser: chrono24.com samt diverse sites herhjemme idet der er mindst 3 til salg lige pt.
Kig her for at få indtryk af hvad man skal se efter i form af korrekt urskive: doubleredseadweller.com
Hvis du har en red Sub ved du også at tritium viser, skive og perle skal man forholde sig til. Du ved sikkert også at en stærkt poleret urkasse trækker ned.
Er du ude efter en DRDS skal du være ekstra varsom. Her får bagkassen en stor betyding.
Mvh
Klaus


Re: 1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 23-05-2012

Hej Klaus.
Det er en ganske alm 1665 jeg er på udgik efter, altså ikke noget DRSD, den koster jo kassen.
Jeg har kigget lidt på chrono24, men syntes generalt at sælgerne her prøver at få det maximale + lidt mere.Jeg ved godt fra Red Subén at orginalitet er vigtigt, men viste ikke på alm hvid 1665 hvor stor betydning det havde. Så vidt jeg kan se er der kun 1 stk til salg i DK, men har set flere interssante i udlandet, som prismæssigt ligger ok. Dog har jeg alle dage været lidt betænkelig med udlandskøb, da jeg helst gerne vil se det jeg køber først, hvis det ikke er nogen af de "kendt" drenge" herinde fra.

Man tak for dig svar, jeg skal nok finde et flot eksemplar.
Mvh
Michael


Re: 1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 07-06-2012

Hej Klaus,

Tror du kender den 1665, jeg nu har siddende på armen Icon_smil
Mvh
Michael


Re: 1665 - KlausM - 07-06-2012

Hvis du også har en købskvittering fra Wilfart så er det et flot ur Icon_e_biggrin
Jeg har selv en 1665 og jeg synes det er noget nær det fedeste Rolex vintage der findes!
Mvh
Klaus


Re: 1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 07-06-2012

Hej Klaus,

Det har jeg da, og så med dit navn på :_) så den kan du ikke løbe fra. Mega fedt ur med det domeglas. Glemt alt om Safir når man kan få sådan en Vintage med plexi. Kassen er måske lige vel poleret men det lever jeg med.
Næste step bliver en 5513, så det er min måde at sige FU... til finanskrise, Grækenland og hvad ved jeg, gider ikke høre mere om det.. Det er jo lige før vintage ure p.t er den bedste investering.
Mvh
Michael


Re: 1665 - KlausM - 07-06-2012

Du glemmer også den lave rente på realkredit Icon_e_surprised
Du skal bare fyre den af!
Mvh
Klaus


Re: 1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 07-06-2012

Sådan.. Hvad skal en 16660( mat skive) mit das alles koste ?
Mvh
Michael


Re: 1665 - MortenKN - 07-06-2012

Citat:Sådan.. Hvad skal en 16660( mat skive) mit das alles koste ?
Mvh
Michael


Den koster 75-80K afhængig af stand.... Og der er langt imellem dem, hvis det skal være med B&P


Re: 1665 - Thorsøe_phpbb3_import15724 - 08-06-2012

Hey Morten,
Har da nu fundet flere til noget mindre, hvad er det jeg ikke ser ?? Der er da en til sag her i DK for 59.5, men den har fået ny kasse. Gør det så meget på prisen ?
mvh
Michael