|
The perfect watch bracelet - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: The perfect watch bracelet (/showthread.php?tid=77264) |
The perfect watch bracelet - willy - 10-05-2012 This has not yet been invented in my opinion.List your top 3 with positive and negative remarks. 1.IWC Metal and Titanium are considered by many to be the best built and easiest to adjust in the watch world.But they have no micro adjustment possibility.But for me it is still the best i have ever seen or used. 2.Omega bracelets are always great value for money.They are strong and very well made and in my opinion are better than many high end watch bracelets. 3.Rolex even the old bracelets that stetched and made noises when you moved your wrist.Were very very strong and never let you down.The new Bracelets are even better but a bit to highly polished for a Rolex in my opinion. Willy Re: The perfect watch bracelet - TioMalo - 10-05-2012 Har aldrig prøvet en IWC lænke, men Omega og Rolex har jeg brugt. Jeg kan ikke rigtigt definere, hvad det er, som holder mig lidt kritisk for Omegas nyere Seamaster lænker, som er pænt rundede i kanterne og umiddelbart mere behagelige end de gamle Rolex (Oyster). Måske virvarret af blanke striber med matte overflader i led... Jeg synes at de så lidt billige ud (og brugte mest af tiden den originale gummilænke for min 2254.50.00). Jeg kan indrømme at Rolex´ lænke er ikke nødvendigtvis den mest behagelige, men.... Når jeg lukker en gammel Oysterlås, ved jeg at den holder - også når den muligtvis føles lidt kantet... og har det godt. Måske er det - delvis - et spørgsmål om tilvenning ? Og jeg ved, at Willy´s mening var ikke at starte en Omega contra Rolex konkurrence, men, det er stort set de to mærker, jeg kan tale om. Det at man har prøvet det ene eller andet, giver én ikke mandat for at tale om hvad er den mest behagelige. Det kræver en brugertest... F.eks. PP Nautilus sat dårligt i min håndled. Hvor meget af det skal så skrives på den den meget hurtigt erkendelse, at hele Nautilus-eventyr var en fejl af dimensioner fra min side... Uret sat knapt en dag på hådledet (og blev videsolgt to dag senere). Cheers - John Re: The perfect watch bracelet - Kristofferj - 10-05-2012 lænken på min 3536 er noget af det bedste jeg har haft i hænderne. ![]() ![]() Derudover kan jeg også godt lide de nye fra rolex. Breitling laver også en god solid lænke! I den billigere ende laver seiko helt fine lænker, deres president er godt nok lidt slap i finishen, men den er meget behagelig på armen. Rolex oysterquarts lænken er i mine øjne en af de flotteste med sine kanter, men også IWC inge og AP RO er meget pæne. MvH Re: The perfect watch bracelet - jk_phpbb3_import15746 - 10-05-2012 Jeg er enig i, at IWC laver nogle fantastiske lænker, som er meget nemme at ændre længde på. Jeg har nok lænken på Ingenieur 3227 som favorit. Lænken på AP Royal Oak 15300 er utroligt behagelig at bære, den er tynd og meget, meget fornemt forarbejdet. Jeg kan også godt lide lænken på VC Overseas. Den er også meget flot lavet, behagelig og låsen er meget sikker og gedigen. Desværre har jeg ikke et billede af låsen på lager. Jeg har en Frederique Constant Yacht Timer (quarts). Dette lidt forkætrede mærke laver faktisk en meget god lænke. Stabil, feksibel og behagelig. Helt anden prisklasse end de førstnævnte. Jeg har også haft Omega og Rolex lænker. De når ikke de tre første lænker til sokkerholderne i kvalitet. JK ![]() ![]()
Re: The perfect watch bracelet - willy - 10-05-2012 I agree of course about the difference in quality.I was judging on user friendly price and quality.There are hundreds of bracelets that are well made and very expensive.But as a user friendly bracelet i think the IWC beats them all. Willy Re: The perfect watch bracelet - Claus_K - 10-05-2012 Mange gode bud Rolex lænker har altid skuffet mig. Dog er de - på de seneste modeller - omsider blevet resten af uret værdigt. En undtagelse er dog OQ-lænken, som var perfekt fra starten. Robust og solid, men stadig fleksibel og let: Re: The perfect watch bracelet - baun - 11-05-2012 Den perfekte urlænke. Aner det ikke for jeg har ikke prøvet særlig mange og det har jo fortrinsvis været gamle Omega lænker, men selvfølgelig også 5-6 nyere. Et par Seiko og Rolex lænker er det også blevet til. Men en ur-lænke skal vurderes lidt som sko. Den skal passe til uret og til armen, så den sidder perfekt med det ur den bærer. Den skal afbalancere uret så det ikke drejer rundt på armen pga. tyngdekraften, når man kører bil fx. En urlænke skal mærkes rigtig når den tages på - ikke noget man skal vænne sig til. Den må ikke irritere eller nappe hår eller på anden vis genere brugeren. Og så skal den være holdbar nok - og låsen skal være sikker nok. Det slår mig at nogle lænker næsten er bygget som om de skulle bruges til at låse en motorcykel fast med, så kraftige er de. Det er der jo ingen grund til. Den skal bare holde til at bære uret sikkert på. Og låsen skal være let og ukompliceret at åbne og lukke - og så skal den være sikker nok, så man ikke taber uret fordi låsen går op, men den behøver ikke være med "kodelås" eller andre 3-dobbelt sikringsmekanismer. Så skal den selvfølgelig se godt ud sammen med det ur den bruges til. Et grundlæggende godt og afprøvet design og høj kvalitet i forarbejdningen over det hele med løsninger der er valgt fordi de er rigtige, enkle og ikke overgjorte. Der er ingen grund til at lave bestemte smarte slibninger bare for at vise at man kan hvis ikke de tjener et formål. Ej heller at bruge synlige skrue-løsninger - hvor man så er nødt til at lime skruerne hvis andre løsninger kunne have løst opgaven bedre. Selv har jeg en tendens til at vægte komfort over alle de øvrige kvaliteter - og det betyder at de lænker jeg nyder at bære mest er i stil med denne: ![]() ![]() ![]() Det er på ingen måde en perfekt lænke, men den er super rar at have på, den passer til uret og den er ualmindelig flot designet. Svagheden ligger i låsen efter min mening. Den er ikke sikker nok. Efter års slid vil den kunne springe op "af sig selv" - nuvel så skulle den have været skiftet, men det er ikke godt nok. En form for extra lukkemekanisme - som på min Rolex Sub. fra 86 ville være godt. Dog må jeg også tilstå at selv om jeg har båret ure med viste Omega lænke som er sprunget op har jeg aldrig tabt et ur af den grund - blot lukket låsen igen. vh baun |