Urdebatten / Urforum
Longines - Er deres ure noget værd? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Longines - Er deres ure noget værd? (/showthread.php?tid=77258)

Longines - Er deres ure noget værd? - Brian M - 07-05-2012

Lidt som overskriften siger. Og jeg er bestemt ikke ude på at fornærme nogen med mit spørgsmål. Jeg er bare ny på dette område.

Men jeg har kigget på deres Saint-Imier og ikke mindste deres Heritage modeller. Og jeg synes de er fantastisk flotte at se på. Og de priser jeg har kunnet snuse op er forbavsende rimelige (for nye ure) i forhold til så mange andre.

Så er Longines dårlige? Eller er de bare fordelagtige i pris?

Er det god kvalitet eller skal man holde sig væk?

Kan I give god råd og erfaringer videre?

Re: Longines - Er deres noget værd? - hannover_dk - 07-05-2012

det er udmærket kvalitet - mig bekendt ligger der en longines version af 2892 i de almindelige og 7750 i kronograferne. Longines er et gammelt hæderkrononet mærke. Du vil naturligvis som altid, kunne spare noget hvis du hitter et velholdt brugt - men i forhold til navn og kvaliltet ligger Longines pænt nok
vh

Re: Longines - Er deres noget værd? - Jette - 08-05-2012

Har en evidenza kronograf med et upåklageligt godt virkende ETA-værk. Købte det sidste år - det var ikke lagervare, men blev først samlet på fabrikken ved bestilling, så jeg ventede 14 dage (+ 1 dag, fordi urmageren lige havde haft det kørende 1 døgn for at være sikker på, at alt fungerede).
Meget flot ur med en lækker finish. Det er lidt tungt i forhold til mine andre ure og bruges kun til "fint" - mest fordi jeg ikke ønsker at få skrammet stålet, som der er meget af. Lækker lænke med dobbeltlås.
Går 100% korrekt.

Re: Longines - Er deres noget værd? - Brian M - 08-05-2012

hannover_dk Skrev:det er udmærket kvalitet - mig bekendt ligger der en longines version af 2892 i de almindelige og 7750 i kronograferne. Longines er et gammelt hæderkrononet mærke. Du vil naturligvis som altid, kunne spare noget hvis du hitter et velholdt brugt - men i forhold til navn og kvaliltet ligger Longines pænt nok
vh

Tak for svaret.

Det er spørgsmålet om man kan finde noget brugt. Jeg tænker måske ikke at modellerne er særligt udbredte.

Men Longines er altså efter din mening godt nok?

Re: Longines - Er deres noget værd? - Brian M - 08-05-2012

Jette Skrev:Har en evidenza kronograf med et upåklageligt godt virkende ETA-værk. Købte det sidste år - det var ikke lagervare, men blev først samlet på fabrikken ved bestilling, så jeg ventede 14 dage (+ 1 dag, fordi urmageren lige havde haft det kørende 1 døgn for at være sikker på, at alt fungerede).
Meget flot ur med en lækker finish. Det er lidt tungt i forhold til mine andre ure og bruges kun til "fint" - mest fordi jeg ikke ønsker at få skrammet stålet, som der er meget af. Lækker lænke med dobbeltlås.
Går 100% korrekt.

Tak for svaret.

Lyder umiddelbart som om at man roligt kan købe et Longines.

Re: Longines - Er deres ure noget værd? - hannover_dk - 08-05-2012

Der er masser på ebay.de f.eks og ja det er godt nok