Urdebatten / Urforum
Isofrane erfaringer? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Isofrane erfaringer? (/showthread.php?tid=77226)

Sider: 1 2

Isofrane erfaringer? - Joepete - 02-05-2012

Har nogle her fra forum erfaringer med Isofrane remmen? (overvejer en i blå, men ved ikke om den er lang nok, samler den støv, holder farven osv osv?) Inputs modtages med tak Icon_e_biggrin

Re: Isofrane erfaringer? - Kristofferj - 02-05-2012

Jeg har også være ved at købe en flere gange, den skulle være virkelig lækker, blød, og ikke samle støv.
Hvilket ur vil du have den på?

Re: Isofrane erfaringer? - Joepete - 02-05-2012

Den 28. april kontaktede jeg Doxa for at høre, om de havde en blå rem til min Doxa SUB 5000T Caribbean. Idag modtog jeg så svaret:

Dear John,

Unfortunately, we don’t have a rubber strap available for the SUB5000T.
We do however recommend the rubber straps by Isofrane - the 22mm is the correct size for the SUB5000T.
Kindest regards,

Customer Service
DOXA Watches LTD

Selv om uret er super fedt på lænke, så er det jo altid rart at have en gummirem at skifte med. Jeg ville klart foretrække en original Doxa rem, men blå skive og sort rem er ikke så fedt, synes jeg, og mon ikke den orange ville blive lidt for meget, når der nu kun er få orange detaljer på uret, som er holdt i orange...?

Derfor overvejer jeg en Isofrane i blå. Desværre kender jeg intet til remmen, så derfor søger jeg lidt inputs. Tak

İmage

Re: Isofrane erfaringer? - Kristofferj - 02-05-2012

Do it!

Mangler jeg har læst om, kalder isofrane den bedste gummirem på markedet.

Re: Isofrane erfaringer? - gmt-geek - 08-05-2012

Joepete Skrev:Selv om uret er super fedt på lænke, så er det jo altid rart at have en gummirem at skifte med. Jeg ville klart foretrække en original Doxa rem, men blå skive og sort rem er ikke så fedt, synes jeg, og mon ikke den orange ville blive lidt for meget, når der nu kun er få orange detaljer på uret, som er holdt i orange...?

Derfor overvejer jeg en Isofrane i blå. Desværre kender jeg intet til remmen, så derfor søger jeg lidt inputs. Tak

İmage

Hey John,

Har du overvejet at gå Doxa 300T vintage vejen? Icon_e_wink

Det er faktisk meget fedt - sådan en Doxa diver fra 60'erne eller lignende??

De er jo også ret store fra den tid: 42-43mm uden krone!!

Vh. Jon

Re: Isofrane erfaringer? - Joepete - 08-05-2012

Hej Jon

Jeg er flere gange stødt på vintage Doxa divere, men jeg har aldrig slået til, da urene alle gange har været i temmelig dårlig stand. De er tydeligvis blevet brugt gladeligt, og det taler jo til producentens ære, at ejermanden gerne og ofte bærer klokken Icon_e_smile Når det er sagt, så kan jeg godt lide de små forbedringer på en model som f.eks. 5000T: 45mm urkasse, ETA 2892 værk, kraftigere lænkeled med skruer og lænke med ratchet diver extension. Skulle jeg imidlertid falde over en super velholdt vintage Doxa, så måtte den imidlertid gerne lande her hos mig Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Re: Isofrane erfaringer? - hannover_dk - 08-05-2012

Det besværlige, og herlige, ved vintage, er netop jagten på et bestemt ur i en ok kvalitet. I doxa ville kun ha vintage når de har en stor nok størrelse.
I samme familie er der pr på ebay.de en caribian 1000m fra o&w, dog gul skive men fin skive og ok kasse

Re: Isofrane erfaringer? - Joepete - 08-05-2012

Der er da bestemt mange fristende vintage klokker på markedet Icon_e_smile Men jeg er lidt lunken overfor det på diver fronten, da der jo skal være adgang til pakninger og service generelt. Men måske jeg blot er lidt for forsigtig Icon_razz

Re: Isofrane erfaringer? - gmt-geek - 08-05-2012

Joepete Skrev:Der er da bestemt mange fristende vintage klokker på markedet Icon_e_smile Men jeg er lidt lunken overfor det på diver fronten, da der jo skal være adgang til pakninger og service generelt. Men måske jeg blot er lidt for forsigtig Icon_razz

Tror du er lidt for forsigtig! Icon_e_wink

Indtil videre har jeg ikke måttet smide en vintage på kirkegården fordi der manglede en stump eller to - de kan stort set altid findes - nogle gange kræver det bare lidt mere tid end andre gange! Icon_e_wink

Vh. Jon

Re: Isofrane erfaringer? - hannover_dk - 08-05-2012

Joepete Skrev:Der er da bestemt mange fristende vintage klokker på markedet Icon_e_smile Men jeg er lidt lunken overfor det på diver fronten, da der jo skal være adgang til pakninger og service generelt. Men måske jeg blot er lidt for forsigtig Icon_razz
Netop den O&W Caribean som er unishell kræver nok lidt forsigtighed (men den er i høj grad doxa familie og stor) Generelt ville jeg ikke frygte noget hvis uret bare gik. Pakninger måske hvis vi vil opnå at dykke for alvor med dem, men at få dem tætte til almindelig badning er ingen sag generelt
vh